AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Anbefaler dere plassen? Har tenkt å reise dit i November, og lurer litt på hvordan det er med priser, hvilke hotell som er bra osv. Anonymous poster hash: a7e4d...776
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Europas koseligste by! Anbefaler vondel hotel, rett ved parken. Anonymous poster hash: e335b...703
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 aldri, men skal dit til neste år. Anonymous poster hash: 9e03b...60a
Gjest Ravna Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 (endret) . Endret 18. januar 2018 av Ravna
Jolene Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Har vært der og trenger ikke dra dit igjen. En skikkelig søppel-by. 1
Gjest Klaveret Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Har vært der og trenger ikke dra dit igjen. En skikkelig søppel-by. Hvorfor søppelby?
Jolene Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Hvorfor søppelby? Mye søppel i gatene. Det er ikke noe pent skue. Ja, jeg har vandret mye rundt i Amsterdam. Det imponerte ikke til gjentagelse. Min eneste grunn til å dra tilbake, må være for å dra på Vincent van Gogh-museet. Ikke noe annet. For folk som har lyst til å bare røyke og være høy er det sikkert en fin by
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Veldig kaldt der fra juli/august. Var der i august en gang og holdt på å fryse ihjel, mye sur vind fra kanalene der. Ta med godt med høst/vinter klær ! Byen er fin, men turismen er stor så man blir ofte lurt av hoteller. Det har skjedd alle mine tre ganger der, selvom jeg har forhåndsbestilt bra hotell på f.eks hotels.com så kommer jeg til det hotellet så sier de at de ikke har plass og så kommer det en shabby venn av hotell ansatte å henter meg og sier follow me, så må jeg gå 20 minutter gjennom byen til et annet hotell som egentlig viser seg å være et horehus med møkkete laken og veggdyr..... Så be careful og ikke la deg lure av sånt. Jeg var ung når jeg var der og ville aldri fuunnet meg i å ikke få det hotellet jeg hadde bestilt, nå i dag. Anonymous poster hash: aa32b...c5a
gustav Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Anbefaler dere plassen? Har tenkt å reise dit i November, og lurer litt på hvordan det er med priser, hvilke hotell som er bra osv. Anonymous poster hash: a7e4d...776 Haha, ser ikke ut som du er heldig med tråden din her, når flere av svarene er så stein negative. Amsterdam er faktisk en av de mest romantiske byene i Europa, med jevnt over veldig hyggelige innbyggere og besøkende Noen elementære feller er det, som å booke * og ** hoteller i RedLightDistrict f.eks, uten å vite hva du da går til.. Og til opplysning så støvsuger de gatene i sentrum for søppel hver natt Anbefaler heller å bruke søk-funksjonen øverst i hjørne, mange tidligere tråder om Amsterdam God tur! 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #10 Skrevet 10. oktober 2015 Oi, her var det mye negativt. Jeg har aldri vært i Amsterdam på høsten, kun sommeren, men jeg elsker Amsterdam. Kjempekoselig by med flotte mennesker og fin arkitektur. Å bo rundt Herengracht er fint. Anonymous poster hash: 4ee5c...a41
Emelisse Skrevet 10. oktober 2015 #11 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har vært i Amsterdam mange ganger, både vår, sommer og høst. Stortrives i den byen. Vårværet er variabelt, men har vært fint om sommeren. Mye vind og litt surt på høsten. Jeg synes det er greit å bo i området rundt Spui. Midt mellom alt, greit med trikk og relativ gangavstand i de fleste retninger.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #12 Skrevet 13. oktober 2015 Amsterdam er en flott by! Vi storkoste oss der i 3 hele dager. Kanalbåttur på kvelden er romantisk og hyggelig. Besøkte et par flott museer, gikk rundt i gatene og gikk tur til nærmeste vindmølle. Besøkte spa en ettermiddag. Skal tilbake om ikke lenge. Det meste er innen gå distanse. Redlight district er der, men også en opplevelse og tankekors. Vi elsket Amsterdam!!! Anonymous poster hash: 3106d...051 1
solitary shell Skrevet 13. oktober 2015 #13 Skrevet 13. oktober 2015 Utrolig flott by hvis du er interessert i kunst og historie. Jeg er veldig kunstinteressert, så jeg hadde fullt program lenge. Lett å søke seg opp hva som finnes på google, det er mye annet enn bare kunst også, men Van Gogh museet er et must. Anbefaler Movenpick hotel.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #14 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har bodd i Amsterdam i endel år, og er veldig glad i byen. Skjønner heller ikke det problemet med søppel i gatene, for som noen over sier så støvsuges byen for søppel tidlig hver morgen. Jeg ville bodd ved en av kanalene, mange små og koselige hotell der. Herengracht, Singel, Prinsengracht, Keizersgracht. Det finnes mange oppslagstavler med ting å gjøre (På Leidseplein er det et billettkontor der det er oversikt over konserter etc). Litt vanskelig å komme med tips når jeg ikke vet hva slags folk dere er Prismessig er det litt billigere enn i Norge, men ikke så mye. Når man bor der og handler i matbutikker og bruker sykkel til transport og slikt, er det mye billigere. Men turist-tilværelsen, med middager ute, øl på kafeer, inngang til musea, kan fort koste litt. Jeg har bodd på Lloyds hotell en gang jeg var tilbake på ferie, det var STORT og merkelig, og kult, i allefall hvis du har flaks med rommet. Uansett en fin erfaring. Anonymous poster hash: f2c3e...e39 1
Deltidsjente Skrevet 13. oktober 2015 #15 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg var i Amsterdam i september i fjor, og skrev reiserapporter i bloggen min den gang da. Innleggene finnes her: http://emiliesskap.blogg.no/amsterdam_2014.html I og med at jeg er transkjønnet og ikke helt ute av det berømte skapet bærer nok aktivitetene litt preg av at jeg brukte turen til å utfordre meg selv til å gå kledd som jente, men tror de kan være nyttig lesning likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå