Gå til innhold

Noen som har ung ufør med bakgrunn i angst/depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig? Fortell gjerne din erfaring. :)

Anonymous poster hash: f16c2...3eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være veldig veldig vanskelig. Men klart man kan få det, men da skal du være igjennom masse. Men det blir vanskeligere og vanskeligere for psykiske for å få uføre. 

Anonymous poster hash: 2087f...5bf
Skrevet

Kan være veldig veldig vanskelig. Men klart man kan få det, men da skal du være igjennom masse. Men det blir vanskeligere og vanskeligere for psykiske for å få uføre. 

Anonymous poster hash: 2087f...5bf

Tenker bare på ung uføre. Da går det vel mest på dokumentasjon osv? Føler det går veldig mye på skjønn...

Anonymous poster hash: f16c2...3eb

Gjest Gjest_Weeping_Angel
Skrevet

Tenker du på ung ufør tillegget på Aap eller uføretrygd med ung ufør tillegget?

Du kan få saksbehandleren din til å søke om tillegget på Aap,men ut i fra hva jeg har forstått så er det vanskelig å få, spesielt når det "kun" er depresjon og angst. Det må som oftest tyngre diagnoser til.

Skrevet

Tenker bare på ung uføre. Da går det vel mest på dokumentasjon osv? Føler det går veldig mye på skjønn... Anonymous poster hash: f16c2...3eb

Det er et dokumentasjonskrav, ja, men i tillegg må alvorlighetskriteriet være der. Lettere og moderat depresjon og angst går ikke under ung uføre-tillegget. Men om det er alvorlige depresjoner eller massive angstlidelser osv, kan det være at alvorlighetskriteriet er innfridd.

Anonymous poster hash: 9a115...252

Skrevet

Jeg mottar aap med ung ufør tillegget Pga angst /tvang. Vært i psykriatrien i ca 15 år. Vært mye innlagt på psyk sykehus disse årene . Innlagt for tiden og har nå ca vært innlagt 1 år. Så livet mitt er veldig preget av psyken min. Målet mitt er å komme i jobb. Men akkuratt nå har jeg fulltida jobb med å jobbe med psyken min.

Anonymous poster hash: 53850...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...