AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei! Jeg er litt usikker på hvor jeg skal plassere denne, så da ble det her:) jeg er sammen med en gutt som har blitt onkel (han er også fadder til denne ungen), og om et par ukers tid skal vi i dåp! Jeg har tenkt litt på merkeklær i gave, men på den andre siden vokser de så fort, så måtte da kjøpt i str 3 evt, sånn at klærne ble litt brukt før de blir for små igjen.. så det jeg lurer på er om dere har noen morsomme eller kreative tips? Noe dere satt ekstra pris på til deres barn, eller noe dere har sett noen andre få? Alt taes imot med stort takkAnonymous poster hash: b6a5e...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Del Skrevet 1. oktober 2015 Koselige bruksting? Rørospledd til barn, Bergans barnehagesekk, eventyrbok, barnemusikk, et fint barneservise, en sølje hvis barnet trolig vil få bunad? Jeg er ikke så glad i typisk dåpsstæsj, sølvkopp, fat og sparebøsse er ok, men jeg liker ikke slikt som futteral til dåpsattest eller skrin til første tann mm.Anonymous poster hash: bb3e0...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 1. oktober 2015 #3 Del Skrevet 1. oktober 2015 Huske ikke hva denne nettsiden heter men du kan sikkert finne den ved litt googling. Men de selger et veldig fint teppe. Hvor man får sydd inn barnets navn, vekt og fødselsdato etc. Veldig kjekt å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hadde ikke gitt klær i dåpsgave! Vi har gitt tripptrapp stol, smykken, penger. Anonymous poster hash: 0c58a...b39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 1. oktober 2015 #5 Del Skrevet 1. oktober 2015 Gutt eller jente?? Hater disse sølv/plett futuralene til dåpsattest, første tann, hårstrå, sparebøsser osv. Jeg har blitt veldig glad for smykker til jentene mine, men min smak og glad i å pynte dem med det. Alle mine har fått bunadsnål til dåp, love it. Fine serviser, kopp,skål, asjett, eller bestikk har jeg også blitt glad i og eventy bøker. Men har sett det meste på dåpsgavebord, kunne dere ikke spurt foreldrene om det er noe de ønsker seg, eller spurt noen som kanskje har fått hint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg ga et rørospledd til broren min, foreldrene våre ble veldig glade for det og det har blitt brukt masse Kommer jo selvsagt helt an på folka, men jeg hadde blitt ganske misfornøyd med merkeklær Anonymous poster hash: fbdae...ebe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Del Skrevet 1. oktober 2015 Wops glemte å si at babyen er en gutt! Jeg har bestemt at vi ikke skal gi noe sånn typisk dåpsting. Kan legge til at onkel (min kjæreste) er 21 år, er da ikke alt det er helt forventa at vi skal gi.. Hehe TSAnonymous poster hash: b6a5e...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 1. oktober 2015 #8 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg hadde gitt et fint teppe i god kvalitet, "frokostsett" som kan brukes noen år fremover (altså ikke tutekopp), gode barnebøker med skikkelige eventyr, kanskje en slipsnål eller lignende. Han er jo tross alt både onkel og fadder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg ville gitt noe som vil bli tatt vare på. Pris rundt 1000-1500. Anonymous poster hash: fa6dd...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 2. oktober 2015 #10 Del Skrevet 2. oktober 2015 Eventyrbøker, sangbøker ol satte vi veldig pris på å få. Det er noe som varer og som både foreldrene og barnet kommer til å ha glede av i mange år. Klær gir man ikke i dåpsgave, det er til jul og bursdager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #11 Del Skrevet 2. oktober 2015 Jeg ville gitt noe som vil bli tatt vare på. Pris rundt 1000-1500.Anonymous poster hash: fa6dd...ce1 Tuller du? Hun er kjæreste til onkelen til ungen. Jeg ga ikke fadderbarna mine noe til den prisen engang. Tips til ok gaver å gi/få Den store norske barnesangboken kopp, skål og asjett litt pent barnebestikk Kniv i slire bøker (om turer i skog og mark feks?) ^sammen med en tursekk. Bunadssølv Mansjettknapper. Vi fikk forferdelig mye ræl til ungene våre da vi hadde navnefest. Alle sølvplett tingene er stuet bort. Barnesmykker er tullete syntes vi. Bøkene ble brukt mye, det samme ble bæremeis. Anonymous poster hash: fa1c3...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #12 Del Skrevet 2. oktober 2015 Tuller du? Hun er kjæreste til onkelen til ungen. Jeg ga ikke fadderbarna mine noe til den prisen engang. Tips til ok gaver å gi/få Den store norske barnesangboken kopp, skål og asjett litt pent barnebestikk Kniv i slire bøker (om turer i skog og mark feks?) ^sammen med en tursekk. Bunadssølv Mansjettknapper. Vi fikk forferdelig mye ræl til ungene våre da vi hadde navnefest. Alle sølvplett tingene er stuet bort. Barnesmykker er tullete syntes vi. Bøkene ble brukt mye, det samme ble bæremeis.Anonymous poster hash: fa1c3...3f4 Likte supergodt ideen om bok som handler om skog og mark, og en tursekk. kan man da evt legge med matboks + flaske (altså et sett) sånn at det blir litt gjennomført tema? Er ikke helt inn i det dåpgreine kjenner jeg. Haha, men familien er glad i tur, skog og mark. Tusen takk for gode tips alle sammen!Anonymous poster hash: b6a5e...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #13 Del Skrevet 2. oktober 2015 Har dere noen gode bøker om ting som omhandler natur? TSAnonymous poster hash: b6a5e...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. oktober 2015 #14 Del Skrevet 2. oktober 2015 Har dere noen gode bøker om ting som omhandler natur? TSAnonymous poster hash: b6a5e...110 Fjellbarna, uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #15 Del Skrevet 2. oktober 2015 Fjellbarna, uten tvil! Tusen takk! Tenker kanskje denne boken, en termos, og en tursekk. Så blir det litt gjennomført:) har noen noen tilføyninger?Anonymous poster hash: b6a5e...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. oktober 2015 #16 Del Skrevet 2. oktober 2015 Tusen takk! Tenker kanskje denne boken, en termos, og en tursekk. Så blir det litt gjennomført:) har noen noen tilføyninger?Anonymous poster hash: b6a5e...110 Det høres kjempebra ut Om du tenker tursekk til barnet, så kan jeg anbefale Bergans! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 2. oktober 2015 #17 Del Skrevet 2. oktober 2015 Jeg selv ville ikke gitt klær i dåpsgave. For meg er klær noe man heller gir i bursdag. I dåpsgave føler jeg man bør gi noe som kan skape minner eller er mer "skikkelig" om du skjønner. Dessuten hva skal en baby som vokser fort med dyre merkeklær? Forslag: Sparebørse, sett med servise, barnebestikk, smykke/armbånd, pen ramme, album, tursekk, barnebøker (sang, rim/regler, eventyr), termos/matboks/drikkeflaske, vogge til dukke, en blomstervase som kan passe på et barnerom (samt gjerne i stil til å passe når man vokser opp), barnesengetøy, hjemmestrikket plagg (gjerne som barnet kan vokse inn i). Ellers siden din kjæreste er fadder, hva med å gi en opplevelse som de kan gjøre sammen når barnet er blitt litt eldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 2. oktober 2015 #18 Del Skrevet 2. oktober 2015 Nå ser det ut til at dere går for tur-tema, men gir litt input om andre også leser for å få ideer. Flere nevner barneservise. Helt konkret finnes det sett med kopp, dyp og flat tallerken med Thorbjørn Egner motiver (Kardemommeby, Hakkebakkeskogen og Karius & Baktus). Ellers er det en fin ide å sette penger i et fond i barnets navn, som etterfylle ved jul og/eller bursdager, samt konfirmasjonen og "overleveres" ved 18-års dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 2. oktober 2015 #19 Del Skrevet 2. oktober 2015 En venninne fikk en flaske vin som måtte lagres i 18 år så hun fikk åpnet den på 18-årsdagen sin. Det synes jeg var skikkelig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå