Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal 3 uker til Thailand. Er ikke med charter, har satt sammen turen selv. Vil helst ikke kjøpe forsikring for et helt år. Finnes det reiseforsikring for 1 måned eller noe?

Anonymous poster hash: ae5af...287

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal 3 uker til Thailand. Er ikke med charter, har satt sammen turen selv. Vil helst ikke kjøpe forsikring for et helt år. Finnes det reiseforsikring for 1 måned eller noe?

Anonymous poster hash: ae5af...287

Alle tilbyr tidsbestemte, men de erv ofte såpass dyre at det lønner seg med en årsbasert

Anonymous poster hash: a812e...653

Gjest morhjertegod
Skrevet

Men om du blir syk, ellerutsatt for en ulykke som gjør at du blir innlagt på sykehus over lang tid. Så bør man vell ha forsikring litt mer en en uker over ferietiden?

Skrevet

Alle tilbyr tidsbestemte, men de erv ofte såpass dyre at det lønner seg med en årsbasert

Det er ulogisk at forsikring i et helt år skal være billigere, så det tviler jeg sterkt på kan være riktig.

Skrevet

Det er ulogisk at forsikring i et helt år skal være billigere, så det tviler jeg sterkt på kan være riktig.

Min koster 1500 i året, da samboer skulle ha tidsbestemt ble det 2000 for samme turen. 

Skrevet

Men om du blir syk, ellerutsatt for en ulykke som gjør at du blir innlagt på sykehus over lang tid. Så bør man vell ha forsikring litt mer en en uker over ferietiden?

Skjer det under tiden man er forsikret gjelder den ut skaden også. Var iallfall det IF sa til meg

Skrevet

Akkurat like ulogisk som at matvarer ofte har høyere kilopris i mindre forpakninger..

Gjest morhjertegod
Skrevet

Skjer det under tiden man er forsikret gjelder den ut skaden også. Var iallfall det IF sa til meg

Da stemmer helt sikkert det :o) Er du pluss kunde noen sted, i bank eller forikrings selskap, da koster ikke reiseforsikring store greiene.

Skrevet

Akkurat like ulogisk som at matvarer ofte har høyere kilopris i mindre forpakninger..

Pris pr. kilo, det blir noe annet! Men har du noensinne opplevd at et kilo koster 100 kr og et halvt kilo 120 fra samme produsent?

Påstanden var jo at det var billigere å tegne helårsforsikring enn for enkeltperiode hvis du skulle ut på en reise.

Skrevet

Det er helt vanlig at helårsforsikringer ikke nødvendigvis er dyrere enn periodeforsikringer..

• Liker 1
Skrevet

Det er helt vanlig at helårsforsikringer ikke nødvendigvis er dyrere enn periodeforsikringer..

Det kommer an på lengden. Jeg testet meg selv på Europeiske, og tre uker (som var trådstarters behov) kostet drøyt halvparten (57%) av helårs forsikring.

Anonymous poster hash: 119f4...dff

Skrevet

Det kommer an på lengden. Jeg testet meg selv på Europeiske, og tre uker (som var trådstarters behov) kostet drøyt halvparten (57%) av helårs forsikring. Anonymous poster hash: 119f4...dff

Både varighet, eksisterende kundeforhold osv. spiller inn, selvsagt..

Skrevet

Det er skadetidspunktet (og skadens art) som avgjør om forsikringen gjelder eller ikke . Om man er skadet innenfor forsikringsukene, og blir liggende på sykehus utover forsikringens gyldige 4 uker, så er man dekket.

Anonymous poster hash: 2f0ee...329

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke noe problem å tegne en korttidsforsikring, men det stemmer at det kan være nesten like dyrt, eller til og med dyrere, å tegne forsikring for noen uker i stedet for et helt år. Mange er også medlemmer av en fagforening eller andre organisasjoner (Boligbyggelag, NAF etc.) som har tilbud om rimelig såkalt kollektiv reiseforsikring.

Jeg ville utvilsomt ha tegnet en helårs reiseforsikring. De fleste reiseforsikringer dekker bl.a. stjålne eiendeler osv. uten at man trenger å ha reist lenger enn en tur på butikken eller på byen. Man slipper også å tenke på forsikring når man bestiller en weekendtur eller en togtur til en venninne i nabobyen. Det er heller ingen som nekter deg å si opp den helårs reiseforsikringen etter en måned hvis du mener at du absolutt ikke trenger den lenger ;)

Må også legge til at det stemmer at det er skadetidspunktet som avgjør om forsikringen er gyldig eller ikke i forhold til tidsrommet den er tegnet for.

Endret av Leo
  • Liker 2
Skrevet

Det anbefales å studere vilkårene ­­— ting er ikke alltid slik en skulle tro. F.eks. helårs reiseforsikring, da kan du ikke reise i et helt år, men f.eks. bare i 45 dager. Svindel, vil jeg kalle det. I grunnen forstår jeg nå bedre alle de kundene som forsøker seg med litt svindel den andre veien.

Anonymous poster hash: 119f4...dff
Skrevet

Helårsforsikring gjelder også så fort du går ut døra. Den er å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...