AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Har frivillig forvaltning hvor forvalter fra Nav styrer alle penger, både inntekt og utgifter. Forvalteren lagde en betalingsavtale med et firma på månedtlig trekk. Nå skal plutselig dette firmaet ha dobbelt opp i to måneder, fordi avtalen ble misligholdt i to måneder tidligere i år. Dette har jeg ikke vært informert om. Forvalteren sier pengene som skulle gått til regninger ble gitt meg til forbruk ifm ferie. (Jeg visste det ikke, når jeg trenger ekstra penger utenfor avtalen så spør jeg forvalteren, som da sjekker om det er nok penger iht budsjett som jeg kan få ut ekstra) Forvalteren var tydeligvis ikke klar over dette, og visste heller ikke at avdragene plutselig ble økt nå når det ble oppdaget. Det virker som betalingsavtalen rett og slett er glemt disse to månedene. Hva gjør jeg nå? Dette gjør at jeg får mindre penger nå i to måneder, pga en feil jeg ikke har vært klar over, og som jeg ikke har ansvar for. Jeg har gitt forvalteren fullmakt og betalingsavtalen er gjort mellom forvalteren og dette firmaet, jeg har ikke tatt del i avtalen, ei heller fått beskjed om at avtalen ikke har blitt holdt, før jeg nå fikk vite at det var mindre penger to måneder fremover. For meg er dette svært vanskelig, da jeg personlig er ansvarlig for mine utgifter, men samtidig ikke har vært klar over at forvalteren ikke har betalt avdragene. Og dette kommer frem nå før jul hvor man har ekstra utgifter. Anonymous poster hash: dcba0...e23
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Bit det i deg. Du har jo brukt de pengene tidligere. Anonymous poster hash: 422ee...9ce
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Bit det i deg. Du har jo brukt de pengene tidligere. Anonymous poster hash: 422ee...9ce Ja, penger jeg trodde var til overs etter budsjettet, men som ikke var det egentlig. (Hadde jeg visst at de var på bekostning av noe annet så hadde jeg jo ikke brukt de, eller rettere sagt, hvis forvalteren vissste at de skulle til regninger så hadde ikke forvalteren gitt de til meg). Hvis du vet hvordan forvaltning fungerer vet du at det er en del regler og lovverk på dette, og jeg synes ikke det er greit i det hele tatt når man stoler på at forvalteren betaler regninger som står i avtalen. Anonymous poster hash: dcba0...e23
Gjest Blondie65 Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror ikke du oppnår å få mer penger, men det er helt uholdbart at du kommer i denne situasjonen. For at det ikke skal skje igjen med deg eller andre bør du kanskje levere en klage?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå