Ayesh Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Hei Kan noen fortelle meg hva det koster å ta privat ivf? På klinikkspiren står det at det koster 28.000 kr. Men medisiner som jeg skal ta kommer i tillegg?
markon Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Mener jeg har hørt at privat IVF koster rundt 70 000 per forsøk jeg, men ser jo her at de skriver 28 000, men at medikamenter kommer i tillegg. Jeg gjorde det kun offentlig, men man må jo betale medisiner inntill kr 15 000 selv. Jeg tror vi kom opp i rundt 11 000 i medisiner for ett forsøk. Så da må du nok hvertfall regne med rundt 40 000 for ett forsøk da tipper jeg. Uansett billigere enn jeg trodde! Nå slapp vi heldigvis privat da spiren satt på første offentlige forsøk!
Ayesh Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2015 Mener jeg har hørt at privat IVF koster rundt 70 000 per forsøk jeg, men ser jo her at de skriver 28 000, men at medikamenter kommer i tillegg. Jeg gjorde det kun offentlig, men man må jo betale medisiner inntill kr 15 000 selv. Jeg tror vi kom opp i rundt 11 000 i medisiner for ett forsøk. Så da må du nok hvertfall regne med rundt 40 000 for ett forsøk da tipper jeg. Uansett billigere enn jeg trodde! Nå slapp vi heldigvis privat da spiren satt på første offentlige forsøk! Tusen takk for at du svarte og gratulerer så mye med at spiren satt på første forsøk. Jeg har egguttak i uke 4.(offentlig) skulle starte med hormoner og sånt i november. Hvis jeg går privat. Når vil egguttaket skje? Burde jeg vente på offentlig eller skal jeg ta privat?
markon Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Du vil jo uansett måtte gå perioden med nesespray og sprøyter før egguttak vil jeg anta, men du kan sikkert starte tidligere enn november med dette, men hvis du allerede har stått i kø hos det offentlige, og er klar til å starte med ting om en drøy måned der så er det vel ikke så mye tid å spare på å ta det privat?? Men hørtes rart ut at du skal starte med hormoner i november, og deretter ikke egguttak før i uke 4??? Når jeg startet på hormoner, så var det 14 dager med nesespray, etterfulgt av 10 dager med sprøyter før egguttak. Du burde forresten heller legge denne tråden under "prøvere og ufrivillig barnløse", da får du sikkert flere svar!
Biloba Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Medisinene var i snitt ca 8-9000 per forsøk. Vi kjøpte ivf-pakke med 3 forsøk til prisen av 2 (53000) og trengte alle 3 forsøkene. Nedfrysing fra første forsøk kom i tillegg, 4400 (og selvfølgelig blir det mer hvis vi skal bruke dem), og førstegangskonsultasjon kostet 1800. Dere sparer lite tid på å gå privat, og har mye å spare på å gjøre det offentlig.
Ayesh Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg skulle ringe inn når jeg fikk mensen i sep. Jeg ringte inn da jeg begynte å spotte. Da sa de det blir egguttak i siste uke i januar og at jeg begynner med medisiner i november. Jeg skjønner ikke hvorfor hun sa november? Er ikke det litt tidlig? Lurer på om jeg skal ringe dem igjen. Og jeg fikk ikke ordentlig mensen denne gangen det var kun den spottingen jeg fikk. De sa jeg må ringe igjen hvis jeg ikke får ordentlig blødning. Var hos en gyn i dag han har gitt meg pirmolout for å få mensen og pergotime. Vet ikke om det er lurt å ta da vi venter på IVF Ts
Gjest xx girl xx Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg skulle ringe inn når jeg fikk mensen i sep. Jeg ringte inn da jeg begynte å spotte. Da sa de det blir egguttak i siste uke i januar og at jeg begynner med medisiner i november. Jeg skjønner ikke hvorfor hun sa november? Er ikke det litt tidlig? Lurer på om jeg skal ringe dem igjen. Og jeg fikk ikke ordentlig mensen denne gangen det var kun den spottingen jeg fikk. De sa jeg må ringe igjen hvis jeg ikke får ordentlig blødning. Var hos en gyn i dag han har gitt meg pirmolout for å få mensen og pergotime. Vet ikke om det er lurt å ta da vi venter på IVF Ts Jeg har lurt på det private selv. Men har konkludert med at vi prøver offentlig først. Du er så nærme i køen offentlig nå, at jeg hadde valgt det. Siden du er såpass usikker på hva som skjer fremover, bør du ta en ny telefon til sykehuset. Jeg har sjekket pris på Klinikk Hausken. Mener det er nærmere 30.000 for et forsøk + medisiner.
Biloba Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg skulle ringe inn når jeg fikk mensen i sep. Jeg ringte inn da jeg begynte å spotte. Da sa de det blir egguttak i siste uke i januar og at jeg begynner med medisiner i november. Jeg skjønner ikke hvorfor hun sa november? Er ikke det litt tidlig? Lurer på om jeg skal ringe dem igjen. Og jeg fikk ikke ordentlig mensen denne gangen det var kun den spottingen jeg fikk. De sa jeg må ringe igjen hvis jeg ikke får ordentlig blødning. Var hos en gyn i dag han har gitt meg pirmolout for å få mensen og pergotime. Vet ikke om det er lurt å ta da vi venter på IVF Ts Du har laget mange tråder der du ikke vet hva klinikk og lege mener. Skriv en lapp om at du må huske å spørre så mye at du får informasjonen du trenger når du snakker med dem, så du slipper å lure på alt i etterkant;-) Jeg synes det høres ut som de har tenkt å ha deg leeenge på spray. Det ville jeg bedt om en grunn for, siden sprayen har plagsomme bivirkninger for en del. De fleste trenger bare å bruke den 2-3 uker for selve behandlingens del, og så spray pluss sprøyter i ca 2 uker til før uttak.
Ayesh Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2015 Du har laget mange tråder der du ikke vet hva klinikk og lege mener. Skriv en lapp om at du må huske å spørre så mye at du får informasjonen du trenger når du snakker med dem, så du slipper å lure på alt i etterkant;-) Jeg synes det høres ut som de har tenkt å ha deg leeenge på spray. Det ville jeg bedt om en grunn for, siden sprayen har plagsomme bivirkninger for en del. De fleste trenger bare å bruke den 2-3 uker for selve behandlingens del, og så spray pluss sprøyter i ca 2 uker til før uttak. Hahahha ja sant det jeg er så rar. Glemmer å spørre alt når jeg ringer dem...så sitter på kvinneguiden og lager flere innlegg. Sikkert mange som ikke gidder å svare når de ser brukernavnet mitt. :-( hehehehe Men ja jeg tror også de vil ha meg ganske lenge på en av de medisinene fordi når vi var på forsamtale så sa legen noe om FSH-en min. At den er høy derfor må jeg bruke en av de medisinene litt lengere enn vanlig. Så kanskje det er den sprayen som du mener... Når jeg ringte forrige torsdag og fortalte at jeg har fått mensen så sa de at jeg skulle ha egguttak i siste uke i januar tror du det blir utsatt nå siden jeg ikke fikk ordentlig blødning? Ta
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Du må ringe inn mens når du blør friskt, spotting teller ikke. Ring i morgen og si ifra om at du ikke har mens nå, men du spotter bare, så får det være opp til klinikken. Anonymous poster hash: 27e60...fbc 2
Ayesh Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #11 Skrevet 5. oktober 2015 Du må ringe inn mens når du blør friskt, spotting teller ikke. Ring i morgen og si ifra om at du ikke har mens nå, men du spotter bare, så får det være opp til klinikken. Anonymous poster hash: 27e60...fbc Tusen takk for at du skrev her. :-) Ja jeg har ringt sykehuset og fortalt at jeg ikke fikk blødning denne gangen. Det kun en dag med spotting. Jeg har fått primolut av gyn. Tar den nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå