AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Sliter veldig der jeg leier. Damen i første etg er god venn av huseier. Og hun har ekstremt mange meninger hver eneste dag. Det er virkelig tungt å bo her. Mange dager gruer jeg meg til å komme hjem. Hun har meninger om hvilke rom jeg bruker til å sove i. Det rommet som er ment til soverom ønsker jeg å bruke til lagring siden stua likevel er så stor og jeg er alene. "Det er ikke slik huset er delt opp." Mener hun. Hvor jeg parkerer henger hun seg opp i. Hun mener vi må inn i garasjen. Den er veldig smal og jeg har 1cm klaring på hver side så jeg syns det er tungt å kjøre ut å inn der når gårdsplassen er stor nok for begge utenfor. Men hun mener det er til gjestene så jeg burde parkere på andre siden av veien i stedet. Skal sies at hun selv aldri bruker garasjen heller. Hun vil vite når jeg drar og kommer tilbake, hvilke tider jeg jobber. Og det plager henne skikkelig at hun ikke finner noe mønster i når jeg er til og fra. Hun ringer på når hun vil snakke med meg. Jeg svarer ikke på første og andre ringer fordi jeg sover (jobber kveld natt til tider) så trenger søvn på dagtid. Men hun gir seg ikke før hun får sagt sin mening. En gang har det hendt at jeg måtte ut veldig tidlig og bråket vist når jeg dro både over henne og med bil i gårdsplass. Og sånt orket hun ikke. Så jeg fikk se til å liste meg og fortsatt parkere på andre siden av veien. Vi er begge leieboere. Jeg er aldri hjemme i helgene, jobber noen ganger kveld og noen ganger dag. Er hjemme kun halvparten av uka. Har sjelden besøk. Aldri fest. Forstår virkelig ikke hvordan det går an å være slik mot meg da. Hun mener jeg har løyet til huseier at jeg er en rolig person. Har også fått kjeft for å snakke i telefon i min egen stue. Hva kan jeg gjøre med dette?Anonymous poster hash: 08427...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Flytte... Anonymous poster hash: 0c968...58d 1
The Kitten Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Neste gang hun kommer på døren din så sier du kort og greit "Dette trenger jeg verken høre på eller svare på." Så smeller du døren igjen. Funket fjell med min nabo. 11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Wtf. Ikke gi henne info. Ikke føl at du må forsvare/forklare deg. Si "Har det travelt jeg!" i forbifarten, ikke stopp opp når hun spør om noe. Evt. vær helt ærlig om hvor ubehagelig det føles at hun sier meningen sin uten å bli spurt. Det er ditt hjem, og du gjør som du vil. Anonymous poster hash: 7e8d9...c16 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har tenkt på å flytte. Men her er det nær buss og butikk. Og det er veldig billig. Og vanskelig å finne noe annet i denne byen. Anonymous poster hash: 08427...ccf
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 "Okey!" og så går du... Anonymous poster hash: b9d4c...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror jeg ville sagt noe sånt som at jeg ikke er interessert i å snakke med henne. At jeg lever livet mitt slik jeg vil, og at hvis hun vil klage på noe får hun skrive et brev eller ta det videre til huseier.Anonymous poster hash: 82d04...053 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har tenkt på å flytte. Men her er det nær buss og butikk. Og det er veldig billig. Og vanskelig å finne noe annet i denne byen.Anonymous poster hash: 08427...ccf Da må du bare være rett fra levra, ts. Men ikke ufin (uavhengig av om hun er ufin). Klager hun på noe som ikke er reelt: si "det må du ta opp med huseier" og gå. Ikke innled samtale. Ikke svar på spørsmål. Om hun deler sine meninger, svar "jeg noterer meg at du mener det/føler det slik". Anonymous poster hash: 48ce5...baf 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Gjør som Di Caprio: http://www.pixteller.com/pdata/t/l-4711.jpg Anonymous poster hash: 7e8d9...c16 1
Perle Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 Hadde formærmet henne så grasalt slik at hun aldri noensinne ville snakket til meg igjen. Vær kreativ! Det du beskriver i HI er ren og skjær terror. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #11 Skrevet 22. juni 2017 Hun er jo ikke frisk. Anonymkode: a7f5d...bdf 1
Fiskegrateng Skrevet 22. juni 2017 #12 Skrevet 22. juni 2017 På 2015-10-01 den 14.19, AnonymBruker skrev: Hun vil vite når jeg drar og kommer tilbake, hvilke tider jeg jobber. Og det plager henne skikkelig at hun ikke finner noe mønster i når jeg er til og fra. Anonymous poster hash: 08427...ccf Det får meg til å tenke at hun sliter psykisk. Men dårlig gjort av huseier å ikke forklare hvilken type person du skal dele huset med. Hvis de er venner, vet h*n om hvordan hun er. Hadde følt meg lurt.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #13 Skrevet 22. juni 2017 Hun virker som en slitsom person og er kanskje ikke helt frisk? Tror det beste er å bare si "OK" og "vet ikke" (evt noe annet intetsigende) når hun ringer på, for så å bare lukke døra. Ikke diskuter. Ikke innled en samtale. Forhåpentligvis gir hun opp etter ei stund, men synes kanskje hun virker litt småsprø, så ikke sikkert hun tar hintene... Anonymkode: 15a18...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå