Gå til innhold

Sliter med å balansere jobb og henting i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en mor til ei på 3 som er rett og slett fortvilet. Jeg sliter med å få til henting i bhg og jobbe samtidig. BHG ønsker at vi skal hente barnet tidlig, gjerne 15 til 16. Helt siden jeg fikk barnet mitt så har karrieren min gått dukken. Jeg jobber i en ustabil og liten bransje, noe som var utrolig dumt av meg å involvere meg i. Jeg var ung og dum.

Vi har huslån og regninger, og jeg greier ikke finne en deltidsjobb. Jeg er arbeidssøker og bransjen jeg har utdannet meg inn i vil ikke ha deltids folk eller folk med barn. Jeg har planer om å skifte bransje, men får ikke napp. må ta ny utdanning siden jeg har brent broer i bransjen min nå pga barnet, men utdanningen starter ikke før om et år.  

Jeg har prøvd å søke deltidsjobber, men jeg får ikke napp. Virker som de ikke vil ha meg da jeg ikke kan jobbe kveld og helg pga barnet mitt. 

Merker stresset tar på, og at jeg er lei meg, noe som går utover min innsats som mor.

Jeg sliter, synes liksom alt er tøft. Vi får lite avlastning, og jeg ser jo at jeg er sliten, glemmer ditt og datt i bhg og gjør gjerne ikke et godt inntrykk.

Jeg og mannen får heller ikke henta oss inn og gjøre ting sammen, da venner stadig maser om å gjøre ting i lag da de gjerne sliter også.

Kansje noen har et råd eller to, eller er i en lignende situasjon?

Hilsen trist mor.

Anonymous poster hash: b8a59...56e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver du har en mann. Kan ikke han hente i barnehagen da?

Anonymous poster hash: b9c73...669
  • Liker 5
Skrevet

Og hvis ikke han har ugunstige arbeidstider så er det ikke problem for deg å jobbe litt kvelder og helger? Da er det jo mannen som tar seg av barnet imens du er på jobb.

• Liker 4
Skrevet

Du må si rett ut til barnehagen hvordan status er for deg på jobb. Kanskje de får mer forståelse da. Alle trenger jo en jobb for å få hverdagen til å gå rundt økonomisk. Barnehagen prøvde seg på oss også for  Eventuelt får du bare si på en bestemt måte rett ut at det er dere som foreldre som bestemmer når barnet deres skal hentes. Dere betaler for barnehageplassen, og gjør det beste dere kan både som foreldre når dere er med barnet, men også på jobb når dere er der. Må bare si det direkte til barnehagen.

Anonymous poster hash: 3f21b...a9e
  • Liker 1
Skrevet

Kan mannen din jobbe redusert?

Anonymous poster hash: eaf64...69e
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor mener barnehagen at du skal hente barnet så tidlig?

Jeg har og har hatt tilsammen seks barn i barnehage og har aldri fått den beskjeden. Betaler man for full plass så er det jo foreldrene som bestemmer når de vil hente barnet sitt.

Anonymous poster hash: c8a9f...edc

• Liker 9
Skrevet

Det er jo du som bestemmer når du skal hente barnet? Forstår ikke helt hva som er problemet. Hvorfor vil barnehagen at du skal hente tidlig?

Så lenge du leverer og henter innenfor de tidene barnehagen åpner og stenger. Så skal det jo ikke være noe problem. Ser det er mange i min sønns barnehage som leverer når de åpner og henter når de stenger. Noen har jo mer krevende jobber enn andre. Og så lenge barnet blir ivaretatt så er ikke det problematisk. Og jeg og undrer meg over hvorfor manken din ikke stiller opp og henter o barnehagen?

• Liker 2
Skrevet

Hvor er mannen? Hvorfor er det et problem så lenge du kan hente innen barnehagen stenger?

Anonymous poster hash: da48a...ab9

• Liker 3
Skrevet

Her må du prioritere barnet og jobbsøkingen, og blåse i det meste annet. Søk alt du finner av jobber på dagtid. Hvorfor kan du ikke jobbe litt på kveldstid, far kan jo passe på?

I barnehagen leverer dere så sent dere kan, og henter så tidlig dere kan. Men mer enn det kan faktisk ikke barnehagen forlange. Jeg og samboeren min bytter på så vår datter på 14 måneder får kortest mulig dager, men noen ganger må hun være der fra 07:45-16. Sånn er det. Men så prioriterer jeg henne foran alt annet når vi er sammen.

Jeg skjønner at det tar på og at du er sliten, men det skal bli innmari mye mer slitsomt når du kommer i jobb, dessverre. Det er sånn det er.

Anonymous poster hash: 6b0db...c48
  • Liker 2
Skrevet

Du henter og leverer når det passer famiiliens behov, så lenge det er innenfor åpningstiden er det deres valg.

Anonymous poster hash: b9c7c...df5
  • Liker 6
Skrevet

Det er veldig syns at du føler deg slik. Er det en mulighet å bytte barnehage?

Men det er dessverre slik at folk flest jobber fra 8 til 16 og har ikke mulighet til å hente barna sine før 1630-1700.
Mitt barn er ett år og jeg henter henne 1630-1700 selv om jeg selv syns det blir for mange timer på et så lite barn (9timer i barnehagen).

Anonymous poster hash: 68084...7a1
Skrevet

Det er veldig syns at du føler deg slik. Er det en mulighet å bytte barnehage?

Men det er dessverre slik at folk flest jobber fra 8 til 16 og har ikke mulighet til å hente barna sine før 1630-1700.

Mitt barn er ett år og jeg henter henne 1630-1700 selv om jeg selv syns det blir for mange timer på et så lite barn (9timer i barnehagen).

RETTELSE: veldig synd

Skrevet

Når jeg ikek har jobb og går hjemme og siden barnet må hentes så tidlig, så er det like greit at jeg henter. Mannen rekker ikke hente så tidlig, da får han bare halv dag.

Det er slik at pedagogen ønsker at vi skal hente tidlig for barnets skyld. Akkurat hvorfor har jeg ikke så lyst til å legge ut om her. Nå roper de nede så jeg får ikke svart mer, skal sjekke inn senere. :)

Skrevet

Du må nesten bestemme deg for om du jobber eller ikke... ;)

• Liker 8
Skrevet

Men faren kan ikke ta ungen alene noen kvelder, da? Eller jobber han også kveld? Hva barnehagen "ønsker", spiller liten rolle, der må man faktisk kunne forholde seg til deres åpningstider. Har man henting innen 17, så har man hentning innen 17, ikke 15 eller 16. Jeg er helt enig i at barn trenger mest mulig tid med foreldrene sine, men om du får en jobb der du noen ganger må jobbe seint, så må det vel være mulig å levere ungen seint/være hjemme med ungen på dagtid av og til?

Skrevet (endret)

Når jeg ikek har jobb og går hjemme og siden barnet må hentes så tidlig, så er det like greit at jeg henter. Mannen rekker ikke hente så tidlig, da får han bare halv dag.

Det er slik at pedagogen ønsker at vi skal hente tidlig for barnets skyld. Akkurat hvorfor har jeg ikke så lyst til å legge ut om her. Nå roper de nede så jeg får ikke svart mer, skal sjekke inn senere. :)

Jeg klarer ikke helt å se problemet? Siden du ikke har jobb har du jo heller ingen arbeidstider å forholde deg til...

For øvrig kan det da ikke være noe problem for deg å jobbe helg og kveld, eller natt, for den del - for da er mannen i huset hjemme med barnet. Men du har kanskje ikke egentlig så lyst til å jobbe..?

Endret av Rosalie
  • Liker 3
Skrevet

Hvis mannen ikke rekker å hente tidlig fordi han da får halv dag så kan han da fint levere barnet kl 09-10 👍 Da er det null problem for deg å hente halv fem vet du. Og så kan du jobbe helger når mannen din har fri, går så fint atte.

Anonymous poster hash: b32b6...508

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble litt forvirret av dette her jeg. Du kan ikke hente tidlig pga karriere også er du plutselig arbeidsledig? Hva med mannen din, han kan vel enten levere eller hente?

Både jeg og mannen min jobber turnus til alle døgnets tider og vi klarte å levere/hente til barnehagens åpningstider. Ikke alltid så lett, men det gikk. 

Anonymous poster hash: 60776...8bc
  • Liker 3
Skrevet

Det står vel ikke at ts er arbeidsledig, men at hun er arbeidssøker? Riktignok brukes det mest av de som ikke allerede har arbeid, men det er jo mulig å søke arbeid samtidig som man har jobb.

Anonymous poster hash: a27f6...57f

Skrevet

Jeg kan ikke se problemet. Den ene leverer i barnehagen og den andre henter. Selv om de ikke ansetter folk på deltid, er det jo vanlig med flexitid, så du kan jobbe 07-15 og mannen jobber 09-17? For eksempel?

Anonymous poster hash: eb09a...c73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...