Gå til innhold

Folk uten utdannelse som klager på dårlig lønn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om flere av de som langer ut på facebook over hvor urettferdig det er at noen personer ect tjener en million, mens de selv tjener en brøkdel. Dette er gjerne personer uten utdannelse. Bare meg som blir oppgitt? Det blir for dumt dersom man faktisk har mulighet til å gjøre en endring, men istede synes synd på seg selv. Trodde det var selvsagt at ingenting i livet kommer gratis her i livet. Hva mener dere? :laugh:

Anonymous poster hash: e973f...9c4
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om flere av de som langer ut på facebook over hvor urettferdig det er at noen personer ect tjener en million, mens de selv tjener en brøkdel. Dette er gjerne personer uten utdannelse. Bare meg som blir oppgitt? Det blir for dumt dersom man faktisk har mulighet til å gjøre en endring, men istede synes synd på seg selv. Trodde det var selvsagt at ingenting i livet kommer gratis her i livet. Hva mener dere? :laugh:

Jeg er selv uten utdanning og har en drittjobb. I den drittjobben så tjener jeg 160 kroner i timen, så jeg må arbeide mye mer for pengene. 

Grunnen til at jeg sluttet på skolen var pga en depresjon. Både på barneskolen og ungdomsskolen var jeg blant den beste i klassen og nå har jeg tatt en mensa test som viser at jeg har over 130 i iq. Både på barneskolen og ungdomsskolen så kjedet jeg meg. Jeg fikk ikke noen utfordringer og ble hele tiden "holdt tilbake". 

Jeg vurderer å begynne på skole igjen, men kjenner det sitter litt langt inne. Er ikke bare å begynne på nytt igjen heller. Men en ting er sikkert, jeg skal slutte i den drittjobben. 

Nei, vet ikke helt hvor jeg ville med dette svaret. 

Anonymous poster hash: d0862...605

• Liker 2
Skrevet

Det er vel mest irriterende med mennesker som jobber samme sted som en selv, som tjener dobbelt så mye som en uten at de to ekstra årene med utdanning har gjort dem bedre til det de gjør.

Men det går nok mest på person, ikke stilling eller utdanning som sådan.

Anonymous poster hash: 8a979...4b0

• Liker 1
Skrevet

Føler dette kommer veldig ann på situasjonen.

Kjenner ei som har knallutdannelse, men tjener dårligere enn meg. (Jeg har ikke spessielt høy utdanning, bare erfaring).

Jeg har valgt å avvente studiene fordi jeg rett og slett tjener såpass bra og trives så godt i denne jobben at jeg ikke ønsker å slutte helt enda. Klart det må være frustrerende for henne når hun har brukt flere år på skole etter vgs....

Men jeg skjønner poenget ditt. Dog vil jeg si at det er noen yrker som skulle hatt høyere lønn, og noen andre hvor man kanskje har valgt yrke kun for pengene og da tjener grovt mye i forhold til hva man gjør for samfunnet..

Anonymous poster hash: 550fd...db3
Skrevet

Jeg er selv uten utdanning og har en drittjobb. I den drittjobben så tjener jeg 160 kroner i timen, så jeg må arbeide mye mer for pengene. 

Grunnen til at jeg sluttet på skolen var pga en depresjon. Både på barneskolen og ungdomsskolen var jeg blant den beste i klassen og nå har jeg tatt en mensa test som viser at jeg har over 130 i iq. Både på barneskolen og ungdomsskolen så kjedet jeg meg. Jeg fikk ikke noen utfordringer og ble hele tiden "holdt tilbake". 

Jeg vurderer å begynne på skole igjen, men kjenner det sitter litt langt inne. Er ikke bare å begynne på nytt igjen heller. Men en ting er sikkert, jeg skal slutte i den drittjobben. 

Joda, jeg har slektninger som deg. De "kjedet" seg på skolen, de ble psykisk syke når foreldrene ikke gadd å betale for deres livsopphold lenger enn de første 25 år, de har tester som viser at de er så glupe. Bortskjemte sier nå jeg.

Skrevet

Kom deg tilbake til skolebenken! ;)

Anonymous poster hash: 88c3f...9fb

• Liker 3
Skrevet

Føler dette kommer veldig ann på situasjonen. Kjenner ei som har knallutdannelse, men tjener dårligere enn meg. (Jeg har ikke spessielt høy utdanning, bare erfaring).Jeg har valgt å avvente studiene fordi jeg rett og slett tjener såpass bra og trives så godt i denne jobben at jeg ikke ønsker å slutte helt enda. Klart det må være frustrerende for henne når hun har brukt flere år på skole etter vgs....Men jeg skjønner poenget ditt. Dog vil jeg si at det er noen yrker som skulle hatt høyere lønn, og noen andre hvor man kanskje har valgt yrke kun for pengene og da tjener grovt mye i forhold til hva man gjør for samfunnet.. Anonymous poster hash: 550fd...db3

Kan jeg spørre hvordan jobb du har?:)

Skrevet

Joda, jeg har slektninger som deg. De "kjedet" seg på skolen, de ble psykisk syke når foreldrene ikke gadd å betale for deres livsopphold lenger enn de første 25 år, de har tester som viser at de er så glupe. Bortskjemte sier nå jeg.

Er det sånne som deg vi kaller idioter kanskje? Idiot er forresten synonymt med hannkjønn.

Anonymous poster hash: 68a7b...810

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes:

1: det blir for dumt å starte en tråd om det på kvinneguiden

2: det blir for dumt å trekke en sammenheng mellom ingen utdanning og klaging over dårlig lønn

3: det blir for dumt å diskutere det. Sånn egentlig.

Skrevet

Jeg kjedet meg også på barne- og ungdomsskolen, foreldrene mine tok initiativ og printet ut mer utfordrende oppgaver til meg, eller så fant jeg selv langt bak i boka eller på biblioteket. Selv om du "kjedet" deg gjennom skolen kunne du ha gjort noe med det selv. 

Anonymous poster hash: a7a6a...d50

• Liker 3
Skrevet

Jeg har "bare" en bachelor og har dårlig lønn. Men jeg elsker jobben min! Å ta en master for å være uten jobb etterpå er ikke noe for meg.

Anonymous poster hash: 9f9c7...af4

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg synes oftest det er folk med utdannelse som klager over dette. De som har valgt utdannelser som de vet kommer til å føre til middelmådige lønninger.

Skrevet

Ved lønnsoppgjøret om våren er da de mest ressurssterke og høyest utdannede og som står bak de sterkeste foreningenene som maser om høyere lønn :klo: Men det er vel fortjent da vel :fnise:  Det med dårlige jobber har like stor rett å være missfornøyd med lav lønn som de med høy lønn. Om de med lav lønn skal få høyere lønn er en annen sak...begge grupper har lov til å ønske seg høyere lønn.

Anonymous poster hash: ccd99...002
Gjest Trollkarlen
Skrevet

5 årig master eller 0 utdanning. Det du tjener er det du er verdt for de du jobber for. Er du ikke fornøyd så gjør deg mer verdt eller bytt til noe der de verdsetter deg mer. Dette er i privat sektor selvfølgelig. I offentlig sektor er du rett og slett bare analpenetrert om du sitter på dårlig lønn.

Skrevet

Hvilken jobb er dette? Jeg har gått 3 år på skole for og udanne meg til gartner, underbetalt. Elsker jeg jobbem min? JA :)

Anonymous poster hash: 1c6b1...9e8

Skrevet

TS kan være så oppgitt og flirende som han eller hun vil, over disse som var så "dumme" at de ikke tok noen ordentlig utdanning og som nå tjener dårlig.

Sannheten er at det er en viss predestinasjon angående hvilken samfunnsklasse man ender opp i, barn av foreldre med lav utdanning stiller stort sett (finnes unntak) mye svakere i skolen enn barn av foreldre med høyere utdanning. Det er lett å se ned på de som klager, når man selv har fullført en femårig utdanning på universitet, og de som klager sitter i kassen på Rema. Sannheten er at det er ikke "bare" å kaste seg ut på høyere utdanning for alle. 

Så jeg kan til dels forstå frustrasjonen til de som klager, da selve utdanningssystemet vi har er med på å reprodusere sosiale forskjeller. 

Skrevet

Jeg har en jobb hvor det er stor sannsynlighet for å bli utsatt for vold, det er en fysisk krevende jobb. Jeg har 150 kr timen. Jeg er veldig dyktig i denne jobben. Selvfølgelig synes jeg lønna er elendig. Nå er jeg i gang med utdannelse ved siden av da. Men fortsetter jeg i dette yrket, så er det fortsatt ikke bra betalt i forhold til hva vi utsetter oss for.

Anonymous poster hash: cdaff...e1c
Skrevet

Jeg synes:

1: det blir for dumt å starte en tråd om det på kvinneguiden

2: det blir for dumt å trekke en sammenheng mellom ingen utdanning og klaging over dårlig lønn

3: det blir for dumt å diskutere det. Sånn egentlig.

KG er til for å diskutere :) Tror nok det aller meste er diskutert her tidligere uansett, så ingenting er for dumt.

• Liker 1
Skrevet

TS kan være så oppgitt og flirende som han eller hun vil, over disse som var så "dumme" at de ikke tok noen ordentlig utdanning og som nå tjener dårlig.

Sannheten er at det er en viss predestinasjon angående hvilken samfunnsklasse man ender opp i, barn av foreldre med lav utdanning stiller stort sett (finnes unntak) mye svakere i skolen enn barn av foreldre med høyere utdanning. Det er lett å se ned på de som klager, når man selv har fullført en femårig utdanning på universitet, og de som klager sitter i kassen på Rema. Sannheten er at det er ikke "bare" å kaste seg ut på høyere utdanning for alle. 

Så jeg kan til dels forstå frustrasjonen til de som klager, da selve utdanningssystemet vi har er med på å reprodusere sosiale forskjeller. 

Vil nå si at Norge er et av landene med minst sosiale forskjeller. Sosiale forskjeller vil det dessuten uansett være, utdannelse eller ei.

Skrevet

Vil nå si at Norge er et av landene med minst sosiale forskjeller. Sosiale forskjeller vil det dessuten uansett være, utdannelse eller ei.

Jeg har vel ikke sagt noe som antyder annet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...