Gå til innhold

Blir huden verre før den blir bedre? Antibiotika og kvise krem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med kviser og var hos hudlege for noen uker siden. Jeg fikk resept på Oracea (antibiotika) og en kvisekrem (finacea)

Jeg synes huden har blitt verre etter jeg begynte med produktene! Det popper ut den ene kvisene etter den andre. Men er dette bare i starten, så blir der bedre? Han var 100% sikker på at dette ville funke for meg.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 5e591...361

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det sånn at du nå har fått kviser der du ikke hadde det tidligere, eller er det problemområdene i ansiktet ditt som har blitt verre?

Anonymous poster hash: dfe3c...704
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg ble verre før jeg ble bedre, men etter to runder med antibiotika kom de alltid tilbake igjen etter en måned eller noe. Jeg måtte gå på isotretinoin i flere måneder, og har siden da vært fri for akneutbrudd. Men jeg vet også om noen som har fått det bedre etter antibiotika og har hatt fin hud siden da, så det varierer litt :)

Skrevet

Er det sånn at du nå har fått kviser der du ikke hadde det tidligere, eller er det problemområdene i ansiktet ditt som har blitt verre? Anonymous poster hash: dfe3c...704

Har fått nye kviser i kinn og rundt munnen. De vanlige plassene. Har nesten ikke hatt kviser i pannen

Skrevet

Dersom du får kviser på de samme stedene som tidligere, bare verre, så er det sannsynlig at det kan være en "purge"-periode. Spesielt siden Finacea inneholder aktive ingredienser. Jeg ville fortsatt å bruke det i noen uker, med slike produkter kan det gjerne ta litt tid før man ser bedring :)

Skrevet

Fikk du antibiotika for uren hud? Nå har jeg hørt det også...

Ts, jeg har aldri hatt uren hud, alltid hatt veldig fin hud og det jeg kan anbefale er : et bra kosthold!

Du må og spise nok fett, dvs omega 3, usalta nøtter, fet fisk, avocado osv.

Mye frukt , grønt, nok protein, nok fiber. My vann!

Dropp de greiene du tar, spis sunt og tren regelmessig!

Anonymous poster hash: d1ee4...1b7
  • Liker 2
Skrevet

Ts, jeg har aldri hatt uren hud, alltid hatt veldig fin hud og det jeg kan anbefale er : et bra kosthold!

Dersom du aldri har slitt med uren hud så har du strengt tatt ikke erfaring nok til å gi råd som dette. Flott at dette fungerer for deg, men det gjør det selvfølgelig ikke for alle.

Antibiotika er som regel siste utvei for folk som allerede har prøvd slikt uten effekt, hvor det kreves sterkere saker for å ta knekken på kvisene.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

En ting til ts : har lest mye om helse generelt , på egen hånd, og uren hud kommer ofte av ubalanser, gjerne hormonelle ubalanser. Derfor er rett kosthold så viktig! Prøv også nattlysolje ( evening primrose oil ).

Du kan jo selv google utenlandske nettsider og lese rewiews på evening primrose oil, og hvor ofte folk med hudproblemer har fått mye bedre hud etter at de begynte med evening prirose oil.

Skrevet

Dersom du aldri har slitt med uren hud så har du strengt tatt ikke erfaring nok til å gi råd som dette. Flott at dette fungerer for deg, men det gjør det selvfølgelig ikke for alle.

Antibiotika er som regel siste utvei for folk som allerede har prøvd slikt uten effekt, hvor det kreves sterkere saker for å ta knekken på kvisene.

Kviser er et symptom på at noe ikke er som det skal. Antibiotika tar knekken på symptomet, som er kvisene, men ikke på årsaken til at kvisene oppstod, som ofte kommer av ubalanser, gjerne hormonelle ubalanser. Derfor er det så viktig å tenke mer helhet, å gi kroppen rett næring som kan løse opp diverse ubalanser, istedenfor å kjøre på med legemidler som ofte forverrer tilstanden , da legemidler er toxic for kroppen. 

• Liker 2
Skrevet

jeg gikk på oracea, og jeg opplevde ikke det sånn. jeg ble gradesvis bedre, men det tar litt tid før effekten slår inn liksom.

det virker som ikke du har helt greie på det du snakker om. kviser og akne er to helt forskjellige ting. akne er en hudsykdom som må behandles. normale hormonelle kviser kan behandles enkelt og forsvinner av seg selv, men akne må gjerne behandles med medikamenter. jeg har slitt med akne tidligere, og har alltid hele livet hatt et sunt kosthold - kviser/akne skyldes også svært sjeldent av kostholdet ditt.

Anonymous poster hash: 755dc...f33
  • Liker 1
Skrevet

jeg gikk på oracea, og jeg opplevde ikke det sånn. jeg ble gradesvis bedre, men det tar litt tid før effekten slår inn liksom.

det virker som ikke du har helt greie på det du snakker om. kviser og akne er to helt forskjellige ting. akne er en hudsykdom som må behandles. normale hormonelle kviser kan behandles enkelt og forsvinner av seg selv, men akne må gjerne behandles med medikamenter. jeg har slitt med akne tidligere, og har alltid hele livet hatt et sunt kosthold - kviser/akne skyldes også svært sjeldent av kostholdet ditt.

Det virker ikke som du har nok kunnskap til å vite hva grunnårsaken til en ubalanse kan være. Acne er og en ubalanse, selv om det er en hudsykdom. Og kosthold kan ha MYE å si. Hvis du googler evening primrose oil, kan du se mange som har fått bedre hud ( både de som har acne og de som har andre urenheter/hudplager. På amazon.com rewiews for Barlains organic primrose oil, kan du lese hvor mange som har blitt bedre og der flere skriver at de har prøvd mye ( bl.a prescription drugs, som er legemidler som blir nevnt i tråden her ), men der de sier at evening primrose oil er det eneste som har hjulpet. Sjekk ut f.eks omtale ExhibitGirl skriver ( fra 2014 ), great for acne!

• Liker 2
Skrevet

Fikk du antibiotika for uren hud? Nå har jeg hørt det også... Anonymous poster hash: d1ee4...1b7

Antibiotikakur som Tetracylin (vet ikke om jeg stavet det riktig) er helt normalt å bruke når en sliter med kviser og uren hud. Siden du aldri har slitt med det selv, så er det jo ikke rart du aldri har hørt om det.

Skrevet

Antibiotikakur som Tetracylin (vet ikke om jeg stavet det riktig) er helt normalt å bruke når en sliter med kviser og uren hud. Siden du aldri har slitt med det selv, så er det jo ikke rart du aldri har hørt om det.

Antibiotika bør man unngå mest mulig, da det er veldig sterk kost for kroppen, spesielt tarmene, der nesten hele immunforsvaret ligger. Og ja, jeg har aldri slitt med uren hud selv, har veldig fin hud , ofte spør fremmede meg om hva jeg bruker faktisk, så har vært heldig med huden min, men jeg spiser og sunt, og jeg har lest mye om helse på egen hånd, og mye i kroppen henger sammen. Å bruke antibiotika på uren hud, høres totalt feil ut! Man må løse opp rot årsaken til at uren hud oppstår, og det gjør man IKKE med antibiotika, tvert imot. Dessverre har vanlige leger liten kunnskap om holsistisk tankegang, og de kan mest om medisiner/legemidler, som skaper mye toxic i kroppen, det er bare å lese på diverse legemidler å se hva de faktisk inneholder....De fjerner symptomer der og da, men ikke årsaken til symptomet, så da kommer symptomet selvsagt ofte tilbake.

Skrevet

Jeg fikk en krem på resept som jeg brukte hver dag, og som tok ca 2-3 måneder før huden ble bedre, før det var det verre. Særlig i begynnelsen da huden så solbrent ut pga kremen og flasset.

Anonymous poster hash: eeebd...bb9

Skrevet

En ting til ts : har lest mye om helse generelt , på egen hånd, og uren hud kommer ofte av ubalanser, gjerne hormonelle ubalanser. Derfor er rett kosthold så viktig! Prøv også nattlysolje ( evening primrose oil ).

Du kan jo selv google utenlandske nettsider og lese rewiews på evening primrose oil, og hvor ofte folk med hudproblemer har fått mye bedre hud etter at de begynte med evening prirose oil.

Slike folk som deg gjør det så mye verre for oss som faktisk har problemer med acne.

Hva får deg til å tro at ikke TS allerede lever sunt? Hvorfor tror folk stadig at uren hud hat sammenheng med dårlig kost og livsstil?

Selv spiste jeg kjempesunt. Rørte ikke sjokolade eller andre søte ting. Spiste ikke kake på mange år, har aldri drukket brus. Drikker vin sjeldent, drikker lite kaffe og helst urte-te. Jeg spiste mye grønt, avocado, rene proteinkilder og mye fisk. Lager all mat fra bunn. Rører ikke meieriprodukter. Jeg tar nattlysolje i store mengder, sammen med udo's choice og burdock.

Jeg trener 4-5 dager i uken, får nok søvn. Har ellers ingen mangler.

Og jeg måtte gå på isotretinoin i mange måneder for å bli kvitt mitt problem! Så hudproblemer skyldes ikke nødvendigvis at man lever usunt.

I dag har jeg det bedre med kosten, jeg spiser yoghurt og ost, kaffe i mengder og unner meg søtt i helgene. Og ingen kviser. Har også sluttet med enorme mengder olje i pilleform, men spiser fisk.

Anonymous poster hash: ae552...4cf

• Liker 9
Skrevet

Det virker ikke som du har nok kunnskap til å vite hva grunnårsaken til en ubalanse kan være. Acne er og en ubalanse, selv om det er en hudsykdom. Og kosthold kan ha MYE å si. Hvis du googler evening primrose oil, kan du se mange som har fått bedre hud ( både de som har acne og de som har andre urenheter/hudplager. På amazon.com rewiews for Barlains organic primrose oil, kan du lese hvor mange som har blitt bedre og der flere skriver at de har prøvd mye ( bl.a prescription drugs, som er legemidler som blir nevnt i tråden her ), men der de sier at evening primrose oil er det eneste som har hjulpet. Sjekk ut f.eks omtale ExhibitGirl skriver ( fra 2014 ), great for acne!

jeg har aldri sagt at acne ikke er en ubalanse? de produktene du nevner fungerer på noen, men ikke alle. en hudlege er den eneste som kan gi deg produkter med dokumentert effekt. hudpleie produkter har ikke dokumentert effekt, selvom det funker på noen. jeg bruker selv jojoba olje på huden min som jeg er super fornøyd med, men det er ikke alle det fungerer på. 

Skrevet

Ts her.

Jeg har et veldig sunt og bra kosthold og trener regelmessig :) Har prøvd nattlysolje og tar Omega 3. Huden min har ikke blitt noe bedre. Hadde det bare vært så enkelt, så hadde ingen slitt med kviser.

• Liker 2
Skrevet

I nesten alle trådene her på KG, så er det alltid EN som bare må begynne å kverulere.

Jeg har fått mye bedre hud etter antibiotika :) Acne har ingenting med kosthold å gjøre. Man kan være så sunn man bare vil, problemet forsvinner ikke. Tvert imot.

Anonymous poster hash: 8cb28...dd7

Skrevet

En årsak til kviser/acne er blant annet bakterien propionibacterium acnes. Hvis man bruker antibiotika, fjerner man ikke bare symptomene, man fjerner også en god del av årsaken ved å drepe bakteriene. Åpenbart at en viss AB ikke har særlig god greie på disse tingene. Professoren er oppgitt. :riste:

Til TS: Ja, det er ofte man hører at folk blir verre før det blir bedre. Gi dem tid til å virke. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Jeg har et veldig sunt og bra kosthold og trener regelmessig :) Har prøvd nattlysolje og tar Omega 3. Huden min har ikke blitt noe bedre. Hadde det bare vært så enkelt, så hadde ingen slitt med kviser.

Kutt ut alt av melkeprodukter, raffinert sukker, kjøtt, egg og søtningsstoffer så skal du se at huden din blir bedre. Eneste som fungerte for meg var rett og slett å bli veganer, og nå er huden min helt perfekt... Noe jeg aldri kunne forestilt meg for to år siden da jeg hadde en helt grusom hudsykdom. 

Prøv det i det minste! 

Anonymous poster hash: ff85b...01f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...