Gjest Trolletrine Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Jenten min på tre år begynte i bhg i høst. Hun stortrives og jeg er helt trygg på at de ansatte er snill og god mot henne. MEN....jeg bare lurer litt på hva som er normalt i forhold til når man leverer barnet om morgenen.... Da vi hadde tilvenningsfase, kom det alltid en ansatt og tok imot barnet. Sa hei og vinket hadet til meg. Nå derimot, er vi heldig hvis en ansatt ser oss og hoier et "hei" fra andre siden av rommet. Oftere og oftere kommer det ingen rett og slett( selv om jeg er sikker på at de har sett oss), så da pleier jeg å si til barnet mitt at hun kan gå og gjøre ditt og datt ( stå i vinduet og vinke hadet til meg,f.eks) Dette går greit nok,men jeg forlater Bhg med en dårlig følelse, jenten min fremstår litt betuttet, og avskjeden tar unødvendig lang tid siden det blir så mye usikkerhet i situasjonen. Hvis jeg kunne bestemt, så skulle det kommet en ansatt og sagt hei til barnet mitt, og gjerne tatt henne med seg/ fått henne til å føle seg sett/ivaretatt. Men så er da spørsmålet: krever jeg for mye av bhg? Er der sånn som dette det er i alle barnehager? Jeg har ikke lyst å komme på kant med de ansatte,heller. Men vil at barnet mitt skal bli sett og ivaretatt når hun kommer i barnehagen. Endret 1. oktober 2015 av Trolletrine
Kanutte Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Følg barnet ditt inn på avdelingen. Si hyggelig hei til de ansatte sammen med barnet ditt før du går. Det er vanlig at ansatte hilser på barna når de kommer, men ikke nødvendigvis i garderoben. Endret 1. oktober 2015 av Kanutte 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 På bhg til sønnen min, kommer det alltid en voksen og tar imot oss når vi kommer. Da bruker de å fortelle hva planen for dagen er,eller spørre hva han har lyst til å finne på. Ved henting kommer det også bestandig en voksen som forteller hvordan dagen hans har vært. Synes du skal ta det opp med bhg!Anonymous poster hash: 0733e...3fa
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Jenten min på tre år begynte i bhg i høst. Hun stortrives og jeg er helt trygg på at de ansatte er snill og god mot henne. MEN....jeg bare lurer litt på hva som er normalt i forhold til når man leverer barnet om morgenen.... Da vi hadde tilvenningsfase, kom det alltid en ansatt og tok imot barnet. Sa hei og vinket hadet til meg. Nå derimot, er vi heldig hvis en ansatt ser oss og hoier et "hei" fra andre siden av rommet. Oftere og oftere kommer det ingen rett og slett( selv om jeg er sikker på at de har sett oss), så da pleier jeg å si til barnet mitt at hun kan gå og gjøre ditt og datt ( stå i vinduet og vinke hadet til meg,f.eks) Dette går greit nok,men jeg forlater Bhg med en dårlig følelse, jenten min fremstår litt betuttet, og avskjeden tar unødvendig lang tid siden det blir så mye usikkerhet i situasjonen. Hvis jeg kunne bestemt, så skulle det kommet en ansatt og sagt hei til barnet mitt, og gjerne tatt henne med seg/ fått henne til å føle seg sett/ivaretatt. Men så er da spørsmålet: krever jeg for mye av bhg? Er der sånn som dette det er i alle barnehager? Jeg har ikke lyst å komme på kant med de ansatte,heller. Men vil at barnet mitt skal bli sett og ivaretatt når hun kommer i barnehagen. Om ingen kommer, så går jeg inn og sier hallo. synes det er dårlig gjort å bare ignorere foreldre når de kommer inn..spesielt om de bare sitter ved bordet og stirrer. Anonymous poster hash: 93e8c...3ab
Polly Ester Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Dette kan du snakke med de ansatte om. At det er viktig for deg og datteren din å bli møtt i garderoben når dere kommer.
Mizzyy Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Du kan ikke kreve at de skal gå ut av avdelingen og møte dere i garderoben, det er tross alt få voksne og mange barn. Men når dere kommer inn på avdelingen skal de hilse på både deg og barnet. Det er viktig! Hvis du føler at dere ikke blir sett så må du ta det opp med de ansatte så fort som mulig.
Gjest Trolletrine Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Tusen takk for svar:-) Vil presisere at vi ikke står i garderoben når vi kommer. Vi stiller oss rett innenfor avdelingen. Alle er blide og greie, men veldig opptatte. Men ser at jeg bør ta det opp så fort som mulig. Men ønsker ikke særbehandling heller, så hvis det er sånn det er, så får vi finne en alternativ løsning:-)
Strawberrygirl Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Her kommer en ansatt ut I garderoben for å hilse, og ta imot vesla. så går de sammen inn for å finne på noe/se på noe når jeg går. Ellers blir det bare skriking fra vesla. Hu må ha noen hu er trygg på når jeg går. Nå er mi bare 15mnd, så er jo litt forskjell I alder her. Men ville absolutt tatt det opp med barnehagen. Si at du ønsker at en voksen vinker Hade til deg sammen med barnet ditt.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Samme her. hvis ingen kommer å ta oss i mot, går jeg inn Det er viktig å formidle informasjon om ditt barn.. om barnet sov dårlig, om alt er bra, om det er spesielle behov akkurat denne dagen, eller rett og slett for barnet skal se at foreldrene interesserer for barnehagen Anonymous poster hash: a64aa...ae0
Polly Ester Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg syns ikke det er å kreve særbehandling å ville bli møtt når man kommer i bhg, jeg. Det var i hvert fall en selvfølge i bhg der ungene mine gikk.
Gjest morhjertegod Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Mine barn har alltid blitt tatt imot i garderoben, mener de fikk beskjed om at dette skulle gjøres. Veldig hyggelig for barna å bli tatt imot en til en, utveksle beskjeder og ikke minst bli fulgt inn av en voksen.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 I den bhg har vi en ansatt som har ansvar for å ta i mot i garderoben på morgenen. Slik sikrer vi at alle barna blir tatt godt i mot og at alle beskjeder blir tatt i mot. I sønnen min sin bhg kommer de ikke ut i garderoben, men kommer alltid hen når vi kommer inn, sier god morgen og tar sønnen min med seg videre inn på avdelingen. Selv synes jeg at det å bli møtt på morgenen er kjempeviktig! Hadde tatt det opp med avdelingen hadde jeg vært degAnonymous poster hash: 20ec6...7da
Gjest Trolletrine Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg syns ikke det er å kreve særbehandling å ville bli møtt når man kommer i bhg, jeg. Det var i hvert fall en selvfølge i bhg der ungene mine gikk. Ja, det er det jeg har trodd også. Men blir barn behandlet ulikt pga alder? Min er tre år, og de har sagt at hun er så selvstendig at de ikke " styrer" henne når hun er der. Kanskje de tenker at hun er så stor at de ikke trenger å geleide henne inn når hun kommer?
Polly Ester Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Ja, det er det jeg har trodd også. Men blir barn behandlet ulikt pga alder? Min er tre år, og de har sagt at hun er så selvstendig at de ikke " styrer" henne når hun er der. Kanskje de tenker at hun er så stor at de ikke trenger å geleide henne inn når hun kommer? Jeg vet ikke hvordan det er andre steder. I bhg til barna mine så hilste de på alle. Og så var det noen som trengte mer tilstedeværelse enn andre barn fra de ansatte, og de fikk det. Jeg syns på en måte at det er litt folkeskikk å møte de som kommer, uansett alder. Man trenger ikke alltid være i garderoben hele tiden, det kan man se an hvem som kommer, men jeg syns de burde komme og si hei. Men, så er det ikke alltid de ansatte vet at det og det barnet trenger å bli møtt sånn og sånn heller, så det må jo foreldrene si ifra om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå