AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Hei Far er på aap, på god vei til å bli ufør, hva slags bidrag kan man forvente av han? Vil han få støtte til å betale? Tror ikke han egentlig har råd til å betale bidrag per dags dato. Noen som vet?Anonymous poster hash: 00fea...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Du har krav på forskuddsbidrag fra NAV, hvis far ikke kan/nekter å betale. Dette utgjør pr dags dato 1490,- i måneden. Anonymous poster hash: 66645...7f8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg er også på AAP og betaler barnebidrag til mor. Betaler 3000 kr i mnd,dette dekker litt for bhg,bensin også Anonymous poster hash: c4019...34f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Når min mann gikk på AAP, betalte han ikke bidrag, fordi innskuddet var under minstekrav til inntekt for å betale bidrag. Anonymous poster hash: fd196...9f3
Peter007 Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Når min mann gikk på AAP, betalte han ikke bidrag, fordi innskuddet var under minstekrav til inntekt for å betale bidrag. Anonymous poster hash: fd196...9f3 Hei TS Her er vel et godt svar. Det er en grense til eget livsopphold. Den er fastsatt og blir indeks regulert årlig. Kommer en under denne grensen ercen ikke lenger bidragspliktige. Du får bidragsforskudd dom det heter. Nå ca.1490 kr Dette blir justert årlig. Det er grunnbeløpet i folketrygden som ligger til grunn. NAV kan svare deg på om det er krav om barnebidrag. Det finnes også kalkulator på nav.no som er rettledende. Endret 2. oktober 2015 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Hei Far er på aap, på god vei til å bli ufør, hva slags bidrag kan man forvente av han? Vil han få støtte til å betale? Tror ikke han egentlig har råd til å betale bidrag per dags dato. Noen som vet?Anonymous poster hash: 00fea...5aa Du har vel full jobb selv?Anonymous poster hash: dd0ea...d59 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Du har vel full jobb selv?Anonymous poster hash: dd0ea...d59 Hva har det med saken å gjøre? Begge foreldre har underholdningsplikt/forsørgerplikt. Hvis far ikke har inntekt nok til å dekke bidraget så er det jo ekstra viktig at mor søker om bidrag via Nav fordi da vil hun få bidragsforskudd uavhengig om far betaler eller ikke.Anonymous poster hash: a0b2d...802 2
Gjest frk_hardusett Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 På grunn av min inntekt er mitt bidragsforskudd i år redusert fra 1490,- til 930,- pr. måned - så det er avhengig av din inntekt også.
SiMa Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Hva har det med saken å gjøre? Begge foreldre har underholdningsplikt/forsørgerplikt. Hvis far ikke har inntekt nok til å dekke bidraget så er det jo ekstra viktig at mor søker om bidrag via Nav fordi da vil hun få bidragsforskudd uavhengig om far betaler eller ikke.Anonymous poster hash: a0b2d...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå