The Kitten Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 I ettermiddag tok jeg bussen hjem fra sentrum. I løpet av to busstopp fra der jeg tok den fra ble den fylt opp og mange folk måtte stå i midtgangen. På det tredje busstoppet var det noen lærer med cirka 20 barneskoleelver som ville på bussen. Sjåføren sa at det dessverre ikke var plass til dem og de måtte vente p neste buss. Lærerne ble skikkelig sure og krevde å få komme på bussen. Noe sjåføren nektet dem. Handlet han rett? Selv mener jeg han gjorde det. Man kan ikke forvente at en gruppe på over 20 stk skal få plass på den første bussen som kommer i ettermiddagsrushet.
Gjest Mortem Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Ja, det syns jeg. Bussen var jo allerede full..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Absolutt! Busser har en makskapasitet og han handlet riktig. Synes flere sjåfører skal tenke som dette egentlig, er ofte jeg tar bussen hjem fra jobb og sjåføren slipper på ALT for mange. Det går buss hvert 15. minutt, man tåler å vente litt hvis bussen er stappfull. Anonymous poster hash: 36d5e...a10 3
The Kitten Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2015 Absolutt! Busser har en makskapasitet og han handlet riktig. Synes flere sjåfører skal tenke som dette egentlig, er ofte jeg tar bussen hjem fra jobb og sjåføren slipper på ALT for mange. Det går buss hvert 15. minutt, man tåler å vente litt hvis bussen er stappfull. Anonymous poster hash: 36d5e...a10 I ettermiddagsrushet her går de faktisk hvert 10 minutt. Så det var ikke akkurat slik at de måtte vente en time på neste buss.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 I ettermiddag tok jeg bussen hjem fra sentrum. I løpet av to busstopp fra der jeg tok den fra ble den fylt opp og mange folk måtte stå i midtgangen. På det tredje busstoppet var det noen lærer med cirka 20 barneskoleelver som ville på bussen. Sjåføren sa at det dessverre ikke var plass til dem og de måtte vente p neste buss. Lærerne ble skikkelig sure og krevde å få komme på bussen. Noe sjåføren nektet dem. Handlet han rett? Selv mener jeg han gjorde det. Man kan ikke forvente at en gruppe på over 20 stk skal få plass på den første bussen som kommer i ettermiddagsrushet. Busser har et maks antall passasjerer den har lov til å ta med. Hadde det skjedd en ulykke med passasjerskade og bussen hadde vært overfull, kunne det fått følger for sjåføren. Som oftest, spesielt i rushet, er det vanskelig å holde akkurat orden på hvor mange som er på bussen til en hver tid. Men når det er så mange på en gang, og alle barna hadde måtte stå, så tenk på konsekvensene (og avisoverskriftene) ved en ulykke. Anonymous poster hash: ee3a1...e72
Herandjetzt Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Selvsagt. Er bussen full, så er den full. Dårlige forbilder de lærerne! Endret 1. oktober 2015 av Herandjetzt 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Selvfølgelig. Hva skulle han gjort heller, da? Bedt andre betalende passasjerer gå av? Nei, lærerne kan ta seg en bolle. Er det ikke plass, er det ikke plass. Det er en grense på hvor mange passasjerer som er tillatt på bussen av gangen. Anonymous poster hash: d43a4...904
LiseTV Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Da burde busssjåføren forklart seg for sine kommende kunder.
Gjest Raindrops Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Dette handler først og fremst om sikkerhet, og jeg synes det er ganske utrolig at lærere ikke tenker lengre enn det. Skulle andre passasjerer gått av da, mener de? Jeg har selv opplevd å ikke få plass på bussen i det verste rushet, irriterende ja, men sånn er det bare av og til.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Ja, han gjorde rett. Anonymous poster hash: 4d669...b64
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Hm.. Man burde jo bestille egen buss til skoleklasser. Men ja, er det ikke plass, så er det ikke plass. Om det er en skoleklasse eller ei.Anonymous poster hash: eb362...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå