Gå til innhold

Støttepinner til planter: nødvendig?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hva skjer om man ikke bruker støttepinne til orkideen? Mannen min har en fobi mot alt 'unaturlig' og vil at planter skal vokse slik de er uten menneskelig innblanding. Jeg prøver å forklare at mye av det vi har i hus ikke er så natrulig lenger, men han er sta. Og siden det er han som har grønne fingre får han gjerne viljen sin der. Men nå vil han at orkideen vår ikke skal ha støttepinne. Den blomstrer ennå, så han godtar det den står der til vi må beskjære den. Men hva skjer når planten neste år (forhåpentligvis) vokser opp igjen? Trenger den støttepinnen eller kan den klare seg uten? Noen som har noen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. det er en plante

2. la han prøve ,knekker den så knekker den.

I naturen er orkideer snyltere og vokser ofte oppe i trær, og da støtter de seg på treet. Så støtte til planten er ikke unaturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å forklare ham dette, men for ham er et tre naturlig, en pinne ikke naturlig... Det neste blir vel at jeg finner orkideen på palmen vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Hva med å plante den ved et gjerde, tre, busk, mangrovtre, telefonstolpe, stige....

Solsikke :-)

Det kan nok hende at mannen din må igjenneom et år med orkidee som ligger i søla.

Uansett er det en god egenskap å ikke gi seg.

Mann som også liker grønne ting

--------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Den velter og dør...

Nå er det i det hele tatt særs unaturlig for orkideer å vokse/leve i norske stuer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

mange orkideer som den vanligste (phalaenopsis) kommer fra et lis der den bor oppi trærne,så ved natur støttes den ikke opp men henger....så jeg forstår hva din mann mener om det...har selv noen som henger og noen som støttes opp,det kommer an på hva du liker best...derfor di er støttet opp når du kjøper den i butikken er for den skal ses betre og folk skal legge merke til den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...