Gå til innhold

Dessert

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg spiser ikke lenger noe godteri eller usunt, da jeg får allergisk reaksjon på det meste. Tungen min hovner opp, jeg får blemmer i halsen og på tunga - noe som er veldig vondt. Derfor trenger jeg råd om sunne desserter jeg kan lage meg på lørdagskvelden, som ikke inneholder så mye sukker (da jeg tror det er det jeg reagerer på!)

Spiser en del lime kesam med blåbær, elsker det!

Endret av Unknown
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du reagerer ikke på sukker

Anonymous poster hash: f8a33...f1e

• Liker 3
Gjest Unknown
Skrevet (endret)

Nei du reagerer ikke på sukker

Anonymous poster hash: f8a33...f1e

Var ikke det jeg spurte om ;) Endret av Unknown
Skrevet

Jeg er ikke et helsepersonell, men jeg vet såppas mye om allergiske reaksjoner at jeg ber deg så inderlig om å sjekke dette ut med legen din. Du vet aldri hvor kraftig en slik reaksjon kan være - og du vet ikke en gang hva du reagerer på!

Kontakt legen din i morgen, og nei - det er ikke sukker

• Liker 4
Skrevet

Det er nok ikke sukker du reagerer på, og du bør virkelig finne ut hva du er allergisk mot.

Anonymous poster hash: 9671c...f07
  • Liker 1
Gjest Unknown
Skrevet

Jeg er ikke et helsepersonell, men jeg vet såppas mye om allergiske reaksjoner at jeg ber deg så inderlig om å sjekke dette ut med legen din. Du vet aldri hvor kraftig en slik reaksjon kan være - og du vet ikke en gang hva du reagerer på!

Kontakt legen din i morgen, og nei - det er ikke sukker

Skal selvfølgelig ta det opp med legen neste gang jeg er der, men frem til det spiser jeg mat som inneholder lite sukker fordi det kun er sånn mat jeg reagerer på. Kan godt hende det ikke er sukker, men som sagt er det iallefall mat som inneholder mye sukker!

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jeg opplever noe lignende, bare ikke så ille som du beskriver det, og i mitt tilfelle så er det helt klart sukker jeg reagerer på (min lege er enig også bare så det er sagt)

Jeg reagerer ikke slik på andre søtningsmidler som stevia, sukrin osv, så jeg lager mitt eget godter, desserter og kaker

Søk på lchf eller lavkarbo + godteri/kake/dessert så får du opp masse forslag :)

Mine favoritter er kanelsnegler (eggfasteoppskrift), panna cotta og en lchf-versjon av Kärleksmums som er en type sjokoladekake

Skrevet

Smoothie! :)

Gjest Unknown
Skrevet

Jeg opplever noe lignende, bare ikke så ille som du beskriver det, og i mitt tilfelle så er det helt klart sukker jeg reagerer på (min lege er enig også bare så det er sagt)

Jeg reagerer ikke slik på andre søtningsmidler som stevia, sukrin osv, så jeg lager mitt eget godter, desserter og kaker

Søk på lchf eller lavkarbo + godteri/kake/dessert så får du opp masse forslag :)

Mine favoritter er kanelsnegler (eggfasteoppskrift), panna cotta og en lchf-versjon av Kärleksmums som er en type sjokoladekake

Jeg reagerer heller ikke på stevia, faktisk! Tusen takk for tips, skal sjekke det ut :)

Gjest Unknown
Skrevet

Smoothie! :)

Klassiker her i huset, elsker det!

Skrevet

Skal selvfølgelig ta det opp med legen neste gang jeg er der, men frem til det spiser jeg mat som inneholder lite sukker fordi det kun er sånn mat jeg reagerer på. Kan godt hende det ikke er sukker, men som sagt er det iallefall mat som inneholder mye sukker!

Du reagerer sannsynligvis på tilsetningsstoffer i godterier, ikke sukker. Sukker står på listen over trygge matvarer mht allergitesting, der er ikke så særlig mye annet som står på den listen. Reagerer du på sukker, så er du helt unik!

Tilslørte bondepiker laget fra bunnen av bør du kunne spise.

Anonymous poster hash: 4ffef...e27

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske mye sukker i kesam lime, så om det er sukker du reagerer på er det rart om det går bra å spise det.

Anonymous poster hash: 46130...884

Skrevet

Klassiker her i huset, elsker det!

Jeg også! Og så kan det varieres i det uendelige :)

Anonymous poster hash: cde60...a08

Skrevet

Den skulle ikke være anonym ;)

Gjest Unknown
Skrevet

Jaa!
Gjest Unknown
Skrevet

Det er ganske mye sukker i kesam lime, så om det er sukker du reagerer på er det rart om det går bra å spise det.

Anonymous poster hash: 46130...884

Skal vi diskutere hele kvelden hva jeg tåler/ikke, eller skal vi snakke om det jeg spør om? :)

Skrevet

Skal vi diskutere hele kvelden hva jeg tåler/ikke, eller skal vi snakke om det jeg spør om? :)

Bare ha mobilen klar i tilfelle anafylaktisk sjokk.

Anonymous poster hash: 9671c...f07

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...