Sola-90 Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Hei Er det noen som vet målenheten til sukrin og sukrin melis? 150 gr melis og 125 gr sukker
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Hva mener du med måleenhet? Skjønner ikke spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: 26fd8...b0a
Sola-90 Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg som formulerte meg feil. Hvor mye tilsvarer 150 gram melis i forhold til melis sukrin og 125 gr sukker til sukrin?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Sukrin og sukker veier tilnærmet lik det samme, samme med sukrinmelis og melis. Men om du spør for å erstatte sukker/melis med tilsvarende mengder sukrin/sukrinmelis, vær oppmerksom på at sukrin bare er halvparten så søtt som sukker, og smaken vil ikke bli den samme. I tillegg kan du få den ekle kjemiske smaken om du bruker for mye sukrin. Jeg pleier bytte ut bare deler av sukkeret med sukrin, og søte ekstra med steviadråper i stedet. Anonymous poster hash: 26fd8...b0a
Sola-90 Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2015 Ja jeg skal erstatte det, slik at en diabetiker kan spise dette . Hvordan fungerer disse dråpene? Hvordan ville du gjort det? Aldri brukt dette før.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Om sukkermengden i oppskriften er mindre enn 10% av tørrvarene, kan du erstatte alt sukkeret med sukrin. Jeg ville da smakt det til med stevia. Du får det i små flasker med dråpeteller, så du kan dryppe 2-3 dråper, smake på, dryppe litt til om det ikke er søtt nok. For mye stevia smaker bittert, og det er 700 ganger så søtt så sukker, så trikset er å dryppe bare noen dråper om gangen.. Sukrin egner seg best i myke kaker. Om det er kjeks du skal lage, vil de ikke bli sprø om du bruker sukrin. Om du er helt ny på å bake uten sukker vil jeg anbefale at du googler og finner ferdige oppskrifter. Det er vanskelig å prøve seg frem og få et perfekt resultat på første forsåk. Både sukrin og stevia kan gi ekkel bismak i store mengder. En kombinasjon er best, men det er lett å bomme. Og vær oppmerksom på at sukrin er et sukkeralkohol, og kan gi negative magereaksjoner. Jeg blir dårlig i magen av mye sukrin. Anonymous poster hash: 26fd8...b0a
Sola-90 Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2015 Skal lage suksess terte 150 gr mandler 150 gr melis 4 eggehviter 125 gr sukker 2 TS vaniljesukker (skal bruke vanilje stang) 1 dl fløte 4 eggeplommer Og 150 gr smør
Petalouda Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Hvis du bruker sukrinmelis eller valig sukrinsukker i denne bunnen, vil den bare flyte ut og ikke få den kakeformete konsistensen du er vant med *harprøvdnylig* min løsning ble å ha hvetemel i røren i tillegg, pluss et par ekstra egg.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Den oppskriften krever veldig mye sukrin/sukrinmelis, om du bare erstatter. Jeg er redd det kan smake skikkelig høgg, og ville gitt meg store mageproblemer.. Her er en sukkerfri suksessterteoppskrift. Du ser hun bruker bytter ut en del sukrin med sukrin gold. Den er litt lettere for magen. Om du bytter ut med sukrin+ (som er 50/50 sukrin/stevia) vil det bli enda bedre. http://lindastuhaug.blogg.no/1398027084_suksessterte.html Anonymous poster hash: 26fd8...b0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå