Gå til innhold

Tar ikke sjansen på å stifte familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virkerveldig risikabelt å stifte familie i dag. Dama kan når som helst gjøre det slutt, og rive barnet ut av livet ditt. Så må man bruke hundretusenvis av kroner i barnebidrag på et barn man sjelden eller aldri får se. Da er man økonomisk ruinert og kan bare glemme å møte nye damer.

Tidsbruken med barn er også ekstrem i dagens samfunn. Både mor og far må jobbe i dag for å få råd til å betale alle skattene, og barneoppdragelse virker som et evig stref. Kjøring til og fra barnehage/SFO, stress med å lage middag og kjøre ungene til alle fritidsaktivitetene. Midt oppe i jobb og det hele virker det som det er vanskelig å få tid til å nyte familielivet. Det blir mer mas og stress enn nytelse.

Jeg er også veldig forsiktig med hvem jeg har sex med. Har aldri ONS for vet jo aldri hvem man møter. Har hørt atdet er flere som går ut på byen med mål om å bli gravide. 

Flere som tenker sånn?

Anonymous poster hash: cef75...102
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel tryggere å få barn i dag enn noen gang før i historien. Men hvis du ikke føler at du takler det, så er jo det en ærlig sak.

De aller fleste klarer å ha ryddige forhold. Ons er risikabelt om du ikke beskytter deg selv.

Anonymous poster hash: c1977...8a6
  • Liker 11
Skrevet

Det er ikke spørsmål om hva man takler, men om hva som er et kjipt liv og ikke. Uten familie har man mye større frihet og trygghet. 

Skrevet

Når i historien ser du egentlig for deg at familieliv var "nytelse?"

Anonymous poster hash: 21ad9...89b
  • Liker 7
Skrevet

Når i historien ser du egentlig for deg at familieliv var "nytelse?"

Anonymous poster hash: 21ad9...89b

Det er i hvert fall meningen at det skal være det. Hvorfor stifte familie hvis det er mer nytelse å være singel?

Skrevet

Det virkerveldig risikabelt å stifte familie i dag. Dama kan når som helst gjøre det slutt, og rive barnet ut av livet ditt. Så må man bruke hundretusenvis av kroner i barnebidrag på et barn man sjelden eller aldri får se. Da er man økonomisk ruinert og kan bare glemme å møte nye damer.

Tidsbruken med barn er også ekstrem i dagens samfunn. Både mor og far må jobbe i dag for å få råd til å betale alle skattene, og barneoppdragelse virker som et evig stref. Kjøring til og fra barnehage/SFO, stress med å lage middag og kjøre ungene til alle fritidsaktivitetene. Midt oppe i jobb og det hele virker det som det er vanskelig å få tid til å nyte familielivet. Det blir mer mas og stress enn nytelse.

Jeg er også veldig forsiktig med hvem jeg har sex med. Har aldri ONS for vet jo aldri hvem man møter. Har hørt atdet er flere som går ut på byen med mål om å bli gravide. 

Flere som tenker sånn?

JAda, det er slit.

men så får du også en familie. Et barn. Om dama går i fra deg så var du kansje ikke akkurat emosjonelt klar for å være far.

men kansje du blir lykkelig av å være alene og ha penger og ikke dele av deg selv med noen? Om du ikke behøver andre mennesker, bare penger, så er det vel ikke noe problem vel. Hvorfor har du sex da egentlig?  Du trenger ikke ha sex for å få orgasme. Du kan få deg sånn flesh light.

Anonymous poster hash: 5890f...94a

Skrevet (endret)

Det er et fritt valg om man vil ha barn eller ikke. Hvis du mener det ikke vil være lurt for deg, kan du la det være. Min partner ble tidlig skilt etter å ha fått et barn, betaler bidrag, kjører til fritidsaktiviteter osv. Barnet er likevel det viktigste i livet hans, ny dame klarte han å fikse også. Det trenger ikke å være noen krise.

Endret av Biloba
  • Liker 1
Skrevet

Om dama går i fra deg så var du kansje ikke akkurat emosjonelt klar for å være far.

Hva mener du? Skilsmisse er vanlig i dag. Minst 50 prosent av alle ekteskap går i vasken, og damene initierer de fleste. 

• Liker 1
Skrevet

Det er et fritt valg om man vil ha barn eller ikke. Hvis du mener det ikke vil være lurt for deg, kan du la det være. Min partner ble tidlig skilt etter å ha fått et barn, betaler bidrag, kjører til fritidsaktiviteter osv. Barnet er likevel det viktigste i livet hans, ny dame klarte han å fikse også. Det trenger ikke å være noen krise.

Hva slags damer vil ha en mann med unge fra før? 

• Liker 1
Gjest Adipose
Skrevet

Hvis jeg forstår TS rett, så er ikke problemstillingen her at han vil bade i penger, eller er redd for å bli tvunget til å få barn. Det er at han er redd for at hvis han stifter familie, så kan det lett bli tatt fra han, og at det generelt sett blir lite tid til "familielykken" midt oppi alt det andre man skal gjøre for å være et verdig medlem av samfunnet i dag.

Og det forstår jeg faktisk veldig godt. Har vært inne på mange av de samme tankene selv. Jeg og samboeren har egentlig ikke snakket så mye om barn enda, så jeg vet ikke helt hva jeg vil. Men jeg føler på at det skremmer meg litt. Jeg kjenner på at jeg liksom vil ha litt mer "ro" i livet enn det som er forventet av familielivet nå. Det er jo så utrolig mye man "må" gjøre for å bli ansett som "riktig", og jeg syns hele greie bare er superstressende.

Skrevet

Flere som tenker sånn?

Jeg forstår deg godt. Det er fremdeles mor som oftest styrer skuta med barn. Og bidrag etter brudd er satt veldig høyt, til tross for hyppig samvær av barn. Med en ordning på 40 til far og 60 til mor får hun fremdeles bidrag, noe hun forresten også kan få ved 50/50 hvis far tjener bedre.

Men det finnes ekteskap som går bra, som får barn og som oppdrar de sammen uten å skille lag. Man må bare ta noen sjanser av og til.  Men det er en reel sak og ikke ønske seg barn også.

Synes det er fint at du faktisk tenker over disse tingene før du har fått barn jeg.

Anonymous poster hash: 0b057...232

• Liker 4
Skrevet
Hva slags damer vil ha en mann med unge fra før?  Anonymous poster hash: cef75...102

Jeg vil, og jeg er ganske bra;-) Men han må selvsagt være attraktiv og ta foreldreansvaret for barnet sitt.

• Liker 4
Skrevet

Flere og flere menn tenker slik i dag. Aldri i livet om jeg risikerer barn med en kvinne. Har ingen planer om å starte familiesirkuset for så å ha henne stikke med barna så fort det blir kjedelig. Blir det familieliv så er det med en kvinne som deler mitt syn. Blir det barn så er vi eksklusive med hverandre i minst 19 år.
Men tror jeg heller satser på noen som ikke vil ha barn og om det ikke går seg til så er singellivet greit det og.

Anonymous poster hash: d150f...fa9
  • Liker 1
Skrevet

Hvis jeg forstår TS rett, så er ikke problemstillingen her at han vil bade i penger, eller er redd for å bli tvunget til å få barn. Det er at han er redd for at hvis han stifter familie, så kan det lett bli tatt fra han, og at det generelt sett blir lite tid til "familielykken" midt oppi alt det andre man skal gjøre for å være et verdig medlem av samfunnet i dag.

Riktig. 

Skrevet

Da blir du jo nummer to i livet hans. Han vil alltid sette barnet sitt først, som alle foreldre skal. Og han vil ha mindre penger til å bruke på å ha det moro med deg. 

Skrevet

Flere og flere menn tenker slik i dag. Aldri i livet om jeg risikerer barn med en kvinne. Har ingen planer om å starte familiesirkuset for så å ha henne stikke med barna så fort det blir kjedelig. Blir det familieliv så er det med en kvinne som deler mitt syn. Blir det barn så er vi eksklusive med hverandre i minst 19 år.

Men tror jeg heller satser på noen som ikke vil ha barn og om det ikke går seg til så er singellivet greit det og.

Ja, jeg tenker også sånn. Skal faen meg være sikker på at det er rette dama før jeg får barn, og da må man være sammen lenge først. Og helst ha jobber som gjør det mulig å kombinere med et verdig familieliv. Hjemmekontor er kanskje tingen. Og kanskje flytte til utlandet slik at man har råd til at dama er hjemme med barna de første årene. Det må være mye sunnere for dem enn at de er i barnehagen. 

Gjest morhjertegod
Skrevet

Nå skal det veldig mye til om du ikke får 50/50 samvær ved et brudd. Du som far har like mye rett til dette som mor, delt omsorg er jo blitt veldig vanlig om du skulle ønske dette. Om inntekten er omtrent lik, så blir det eller ikke bidrag, så trenger ikke bli slikt. Skjønner frykten din, men alle damer er ikke slik :o)

Skrevet

Nå skal det veldig mye til om du ikke får 50/50 samvær ved et brudd. Du som far har like mye rett til dette som mor, delt omsorg er jo blitt veldig vanlig om du skulle ønske dette. Om inntekten er omtrent lik, så blir det eller ikke bidrag, så trenger ikke bli slikt. Skjønner frykten din, men alle damer er ikke slik :o)

50/50 er fremdeles en splitta familie pga at dama satt seg selv først og ikke barnet. Nei takk!

• Liker 2
Gjest morhjertegod
Skrevet

50/50 er fremdeles en splitta familie pga at dama satt seg selv først og ikke barnet. Nei takk!

Nå er det jo ikke alltid damene som stikker, virker som du har fryktelig dårlig erfaring med det kvinnelige kjønn. Kjenner flere menn som har stukket fra kone og barn også, men uansett ikke alle er slik.

Skrevet

Det er sant. Skal man skille seg så bør man gjøre det FØR man får barn. Utrolig uansvarlig å splitte opp en familie pga en forfører. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...