Gå til innhold

Noen her som LIKER overkokt pasta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Leser alltid om folk som hater overkokt pasta, så jeg lurer på om det er noen som faktisk liker det?

Selv er jeg ikke så glad i "perfekt-kokt"pasta, syntes den er best etter å ha svella en halvtime-times tid i vannet etter den er fedig kokt :P Både spaghetti, penne, makaroni osvosv

Noen som deler min entusiasme for dette? :P

Anonymous poster hash: 99f7f...620
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 352d3...af0
  • Liker 2
Skrevet

Svelle i en halvtime..? Nei.. Men liker litt overkokt bedre enn al dente.

Anonymous poster hash: 71178...e14
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker at spaghettien er litt overkokt, det smaker rett og slett bedre.

Anonymous poster hash: a6fe9...63d

Skrevet

Oh yeah! Er sånn på (ihjel)kokte grønnsaker også. :D

Skrevet

Svelle i en halvtime..? Nei.. Men liker litt overkokt bedre enn al dente.

Anonymous poster hash: 71178...e14

Ja noe sånt, som regel er den dobbelt så stor som den vanlige ferdigkokte :P

Anonymous poster hash: 99f7f...620

Skrevet

Yep, koker den alltid i tjue minutter. Å spise pasta som bare er kokt i ti-femten minutter er som å spise deig.

Anonymous poster hash: db392...852
Skrevet

Du skrev akkurat det jeg skulle. Endelig er jeg ikke alene  :bolledeig:

Anonymous poster hash: 44d48...2a3

Skrevet

Jeg elsker ihjelkokt pasta :D

Anonymous poster hash: 092d0...5aa

Skrevet

Ihjelkokt pasta og ris og spaghetti er tingen, spiser det som kosemat hver helg <3

Skrevet

Nei! Minner meg bare om babymat fra glass når den er overkokt. Al dente er best  :hjerte:

• Liker 2
Skrevet

Al dente pasta må være det mest oppskrytte som finnes. Er bare fælt og nitrist å spise. Nei gi meg spagettien kokt skikkelig, og heller overkokt enn rå.

• Liker 2
Skrevet

Nei, fysj! Pastaen skal være al dente eller bittelitt mykere enn al dente. Overkokt pasta smaker bare vondt.

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet

Kanskje det er noen i denne tråden som enten ikke liker pasta, eller aldri har forsøkt noe utover den industriproduserte tørrpastaen fra hyllene på Rimi. Med en skikkelig hjemmelaget pasta kjenner man det (på en udelt negativ måte) med en gang pastaen er kokt for lenge. 

Skrevet

Foretrekker pastaen litt overkokt, jeg. Liker at den omtrent smelter i munnen. 

Anonymous poster hash: 08c68...253
Skrevet

Nja, å la den svelle i en halvtime høres ikke særlig appetittelig ut, men den skal være skikkelig kokt og ikke al dente. Men det er stor forskjell på fersk og tørket pasta da, fersk pasta trenger ikke være like godt kokt som tørket.

Anonymous poster hash: c3d9f...1ba

Skrevet

Kanskje det er noen i denne tråden som enten ikke liker pasta, eller aldri har forsøkt noe utover den industriproduserte tørrpastaen fra hyllene på Rimi. Med en skikkelig hjemmelaget pasta kjenner man det (på en udelt negativ måte) med en gang pastaen er kokt for lenge.

Og der dras hjemmelaget-kortet igjen, ja. Intet galt med fersk butikkpasta. Ikke tørr fra barillia heller. :P men ikke alle er matsnobber da. Selv foretrekker jeg pastaen al dente, hjemmelaget eller ei.

Anonymous poster hash: 1b44d...73e

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg er ikke så glad i al dente-kokt pasta; hjemmelaget eller ei. Men alt har sin grense, og en halv times svelling blir litt for mye "grøt" for min del. Litt (noen få minutter) over anbefalt koketid er det jeg liker best selv.  

Skrevet

Åh, det er det verste jeg vet  :sjokkert:   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...