Gå til innhold

Jeg er på slankeren og dette er hva jeg har spist i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker dette som OK kosthold mtp at jeg vil ned 4 kg. Jeg veier i dag 61 kg er 170cm og kvinne i tidlig 20-årene.

Frokost:

- 200g mager cottage cheese

-1 banan

Mellom
- 1 eple

- 1 yoplait yoghurt med 0% fett

Lunsj

- 3 halvgrode skiver

- 2 kokte egg

- 1 tomat

- 1 cappuccino

Middag

- 1.5 stor tacolefse

- 1/2 avocado

- 1 tomat

-1 litt paprika

- 1/2 boks mais

- 200 gr svinekjøttdeig

- 1/2 boks mager kesam

- 1/2 boks tacosaus

- tacokrydder

Under trening (30 min styrke og 20 min kondisjon)
- 1 porsjon proteinshake med vann

Kvelds

- 4 sunne muffins av sukrin, havregryn, egg osv.

- 2 tomater 

- 1/4 paprika

Anonymous poster hash: 974ba...0ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cappucino er unødvendig. Er ikke noe vits å drikke kaloriene dine ;)

• Liker 2
Skrevet

Fire muffins til kveldsmat? Er det nødvendig?

Anonymous poster hash: 62c95...e34
  • Liker 6
Skrevet

Fire muffins til kveldsmat? Er det nødvendig?

Anonymous poster hash: 62c95...e34

De er små og har kun sunne ingredienser. De består kun av egg, kesam, havregyn, sukrin, blåbær, bakepulver og vaniljesukker. Er det ille? Prøvde å gjøre et estimat på # kcal jeg har spist i dag og kom frem til 2300 kcal… Det er jo litt mye når man prøver å gå ned i vekt er det ikke?

Skrevet

Prøvde å gjøre et estimat på # kcal jeg har spist i dag og kom frem til 2300 kcal… Det er jo litt mye når man prøver å gå ned i vekt er det ikke?

Eh, ja. Med du trenger jo ikke gå ned i vekt da.

Anonymous poster hash: 2f2e4...fe8

• Liker 8
Skrevet (endret)

For det første så trenger du ikke å gå ned i vekt... du er 170 cm og veier 61 kg? Jeg er 160 og veier kun 3 kg mindre enn deg, og min BMI er normal... men er det noe du ønsker, så pass på hva du drikker... oftr noe man ikke tenker på. Og prøv å spis mer knekkebrød eller andre ting.. jeg gikk ned 3 kg kun ved å slutte å spise brød...

Endret av tørkestativ
Skrevet

For det første så trenger du ikke å gå ned i vekt... du er 170 cm og veier 61 kg? Jeg er 160 og veier kun 3 kg mindre enn deg, og min BMI er normal... men er det noe du ønsker, så pass på hva du drikker... oftr noe man ikke tenker på. Og prøv å spis mer knekkebrød eller andre ting.. jeg gikk ned 3 kg kun ved å slutte å spise brød...

Jezees! BMI? og den stemmer eller? Not! Jeg er 182cm og veier 91kg, min BMI sier jeg er overvektig! Vedlegger bilde av meg! Fedme? BMI kalkulatorer på nett er tull!

Anonymous poster hash: b245c...240

post-37809-0-65847300-1443664793_thumb.j

• Liker 4
Skrevet

Skal du ned så fjern karbs på kvelden er mitt tips, når sant skal sies trenger vel ingen karbs på natten...

Skrevet

For det første må jeg bare si at du ikke trenger å gå ned i vekt.

Men til spørsmålet: 2300 kcal kan være underskudd for deg dersom du trener eller er en del i aktivitet.

Skrevet

Sannsynligvis er dette for mye mat til å gå ned i vekt, men det kan jo hende du er veldig aktiv og forbrenner mye. Vanskelig for oss å vite. Så det er enklere for deg å vurdere om dette er mindre mat (kalorimessig, ikke mengdemessig/sunnhetsmessig) enn det du pleier å spise når du har stabil vekt. 

Du trenger jo strengt tatt ikke gå ned i vekt heller, og jo slankere man er i utgangspunktet, jo vanskeligere er det å gå ned i vekt. Så du må kanskje kutte mye på kaloriene for å gå ned i vekt.

Skrevet (endret)

Jezees! BMI? og den stemmer eller? Not! Jeg er 182cm og veier 91kg, min BMI sier jeg er overvektig! Vedlegger bilde av meg! Fedme? BMI kalkulatorer på nett er tull!

Har aldri målt bmi på nett så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg har derimot tatt full kroppsanalyse. Hadde du tatt en skikkelig analyse du også, hadde du nok ikke fått til svar at du er overvektig :) Endret av tørkestativ
Skrevet

Cappucino er unødvendig. Er ikke noe vits å drikke kaloriene dine ;)

Synes ts godt kan unne seg en cappuchino. Noen er kaffe elskere og må ha litt kaffe hver dag, det er faktisk sunt  med kaffe. 

Anonymous poster hash: cef56...ed8

• Liker 1
Skrevet

Synes ts godt kan unne seg en cappuchino. Noen er kaffe elskere og må ha litt kaffe hver dag, det er faktisk sunt  med kaffe. 

Takk! Ja, jeg er utrolig glad i kaffe og koser meg virkelig med cappuccinoen min! Synes det er verdt noen ekstra kcal. Problemene mine er vel heller at jeg spiser alt for mye av alt mulig annet?

Skrevet

Men må du virkelig ned i vekt? Vekten din er normal i forhold til høyden din, føler du deg litt slapp i fisken kanskje? Da er det bedre med styrketrening så du blir strammere. 

• Liker 1
Skrevet

Men må du virkelig ned i vekt? Vekten din er normal i forhold til høyden din, føler du deg litt slapp i fisken kanskje? Da er det bedre med styrketrening så du blir strammere. 

Jeg har et sterkt ønske om å miste litt fett. Jeg har allerede mye muskler, da jeg trenger harde styrkeøkter. Men har litt ekstra fett som jeg ikke er fornøyd med. Jeg prøver derfor å gå ned i vekt, men synes det er vanskelig fordi jeg hater virkelig å gå rundt sulten… Ergo matskjemaet mitt

Skrevet

I dag har jeg spist nesten det samme som i går hittil

Frokos

- 200g cottage cheese

- 1 banan

- en neve solbær

- cappuccino

Lunsj
- 3 egg

- 2 halvgrove brødskiver
- 3 klementiner

- 2 tomater

Skrevet

Svart kaffe er sunt i moderate mengder og så og si uten kalorier. En cappuccino derimot inneholder rundt 100 kcal. Ikke det lureste å drikke om en ønsker å gå ned i vekt altså. Jeg elsker kaffe også, men når jeg prøver å gå ned i vekt holder jeg meg til vanlig svart kaffe. 

Anonymous poster hash: d3a0a...601

• Liker 1
Skrevet

Nettopp! Det er denne klassiske feilen altfor mange gjør; de kutter ut ALT de liker godt. Og sprekker.

Kos deg med cappuchinoen din, ts.

Anonymous poster hash: 340a8...96d

• Liker 3
Gjest Holititten
Skrevet

Synes det høres ut som du spiser veldig store lunsjer og kveldsmåltider. 3 brødskiver er nokså mye, i hvertfall i tillegg til alt det andre du spiser til lunsj! Hvorfor ikke kjøpe grovere brød som metter mer?

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Det er ikke nødvendig å kutte ut ALT som man ikke "må" ha. En cappuccino trenger ikke inneholde mer enn 100 kalorier, så det er ikke akkurat der TS trenger å legge inn "nådestøtet". 

Du bør telle kalorier fortløpende i løpet av dagen hvis du absolutt må ned i vekt. Hvis du har levd på 2300 kcal per dag over lengre tid uten å gå opp i vekt, så betyr det at du tydeligvis har rom for å spise mindre, men ikke lite, og kunne gå ned i vekt. Hva med å ligge på 1800-2000 en periode? Du trenger ikke kutte ned på MYE, men spis for eksempel en tacolefse mindre, 50g mindre svinekjøttdeig, 2 muffins færre, 2 brødskiver i stedetfor 3. Mye går faktisk på vane, og du vil kanskje oppdage at du ikke blir så mye mer sulten om du spiser 2 skiver i stedetfor 3 osv?

Men så må du jo vurdere om det er verd det. Du kan jo ikke ha veldig mye "ekstra fett". Det er opp til deg om du vil spise litt mindre, eller spise slik du gjør nå og beholde dette lille ekstra fettet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...