AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Jeg har bare ett spørsmål, vi har veldig lyst å gifte oss i utlandet, bare oss og forlovere. Men lurer på om det da er frekt å invitere til bryllupsfest når man kommer hjem? Vi ønsker jo å feire sammen med venner og familie. Men har sett for meg ett bryllup i en bestemt by, på ett bestemt tidspunkt og har ikke lyst å bry folk med å skulle føle at de må dra dit for å feire oss. Tenker å invitere til lett mat, kaffe og kaker. Der vi står for alkoholen også til festen. Men vi er fra forskjellige byer også. men blir så usikker på om det er frekt gjort... Vi forventer ikke noe gaver eller noe....Anonymous poster hash: 33fb4...9c5
SiMa Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Høres ut som en perfekt løsning for dere. At gjestene kommer fra forskjellige steder i landet trenger dere ikke bry dere om, sånn er det i de fleste familier, og da er det alltid noen som må reise ved store familiebegivenheter. Som regel jevner det seg også ut, en annen gang er det dere som skal i dåp eller 60-årsdag. Gaver skal man vel aldri forvente, men jeg er rimelig sikker på at de fleste vil kjøpe gave til dere uansett. Hvorfor skulle de ikke gjøre det? Fordi de ikke fikk være til stede ved vielsen? Fordi de må betale for reise og kanskje overnatting? Eller er det ikke vanlig at det gis gaver til bryllup i deres familier? 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Høres ut som en perfekt løsning for dere. At gjestene kommer fra forskjellige steder i landet trenger dere ikke bry dere om, sånn er det i de fleste familier, og da er det alltid noen som må reise ved store familiebegivenheter. Som regel jevner det seg også ut, en annen gang er det dere som skal i dåp eller 60-årsdag. Gaver skal man vel aldri forvente, men jeg er rimelig sikker på at de fleste vil kjøpe gave til dere uansett. Hvorfor skulle de ikke gjøre det? Fordi de ikke fikk være til stede ved vielsen? Fordi de må betale for reise og kanskje overnatting? Eller er det ikke vanlig at det gis gaver til bryllup i deres familier? Hehe nei de fleste forventer ikke gaver, var kanskje litt rart formulert av meg mente bare at vi har veldig lyst å feire dagen sammen med venner og familie, og at det er gave nok for oss at de hadde ville komme Anonymous poster hash: 33fb4...9c5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Det er jo veldig vanlig å ha fest i ettertid av utenlandsbryllup. Gjør slik det passer dere best, server mat og drikke, og la folk hygge seg. Gaver vil dere få uansett, det er jo kotyme å gi gaver, særlig til familie, når noen gifter seg. Anonymous poster hash: e9178...585 1
peppermyntete Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Frekt nei? Helt topp! Mye større sjanse for at jeg drar på en slik fest enn at jeg drar til utlandet for bryllup i alle fall 2
SiMa Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Hehe nei de fleste forventer ikke gaver, var kanskje litt rart formulert av meg mente bare at vi har veldig lyst å feire dagen sammen med venner og familie, og at det er gave nok for oss at de hadde ville komme Anonymous poster hash: 33fb4...9c5 Hvis jeg ble invitert til en sånn bryllupsfeiring ville jeg gitt en gave, og jeg ville ønsket å gi en gave, på samme måte som om jeg ble invitert i et "vanlig" bryllup. Men det er nok noen som mener jeg er i overkant begeistret for gaver, både for å få og å gi. Vær i alle fall forberedt på at noen kommer til å etterspørre ønskeliste. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 JA! Kjempefin ide! Som noen sier her, hadde jeg nok blitt mer glad for å bli invitert til en fest for å feire brudeparet, enn å måtte dra til utlandet. Lykke til!Anonymous poster hash: e9e97...5fa
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Ser ikke hva som er frekt med dette? Jeg har vært i flere slike bryllup, jeg, og ikke falt meg inn at det er noe galt med det. Har vært en selvfølge å gi gave, ingen har da møtt opp uten gave? Anonymous poster hash: 24a9f...94b
missdior Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 nå ble jeg beroliget! vi tenker å gjøre akkurat det samme når vi skal gifte oss 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 Vi giftet oss i utlandet. Her var det kun oss og våre foreldre samt forlovere m/ektefeller. Når vi kom hjem arrangerte vi bryllupsfest her i Norge. Hans familie fra nord-norge og min fra østlandet. Vi inviterte da kun søsken og de aller nærmeste. Var som en bryllupsmiddag/bryllupsfest med 3-retters, taler, kaker og fri bar. Ingen som stusset over det, og mye av grunnen til at vi gjorde det sånn var at vi ønsket først og fremst et lite bryllup + at flere av de som var invitert her i Norge ikke har så god økonomi, så derfor ville vi ikke "presse" de til å reise til utlandet. Anonymous poster hash: 4feae...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå