AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Hei! Jeg er en godtemons på slankern som har knota det litt til ift. Kalorier. Spiser 1650 kcal daglig ca, men spiste kunn 800 kcal på fredag, og valgte da å spise mye av måltidene på lørdag på fredagens kalorier. Dvs at jeg ikke fikk fylt opp lørdagens heller, og nå har jeg dratt den så langt at jeg fremdeles er på søndagens!!! kalorier idag. Dvs at jeg har ett gjennomsnitt på 990 nå, som er altfor lite. Kan jeg spise opp alle de kaloriene på feks sjokolade så jeg kommer i rute igjen da? Dvs å spise opp søndagens, mandagens, tirsdagens og dagens. Anonymous poster hash: c0be8...7c3
grrwaffmjau Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Jøss og jø. Åssen i alle dager har du fått til det? Du må jo spise rundt 5000 kalorier for å komme "i rute" igjen. Er jo litt skummelt om du fortsetter å forflytte kaloriene sånn. Såja, anbefaler deg å spise inn igjen underskuddet ditt evt bare starte på scratch imorgen. 2
kisskissbangbang Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 (endret) Nå er faktisk kroppen laga sånn at den tar høyde for at vi spiser ujevnt. Flere kalorier en dag, færre en annen, og så videre. Hva er du redd skal skje om du ikke spiser dem opp? For det skjer ikke en pøkk. Du trenger ikke holde rede på hvor mye du er i pluss eller minus på den måten. Spis som normalt i morra, og resten av dagene etter det, så klarer kroppen din seg helt fint på det. Endret 30. september 2015 av kisskissbangbang 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Nå er faktisk kroppen laga sånn at den tar høyde for at vi spiser ujevnt. Flere kalorier en dag, mindre en annen, og så videre. Hva er du redd skal skje om du ikke spiser dem opp? For det skjer ikke en pøkk. Du trenger ikke holde rede på hvor mye du er i pluss eller minus på den måten. Spis som normalt i morra, og resten av dagene etter det, så klarer kroppen din seg helt fint på det. Jammen jeg har lyst til å spise de kaloriene uten å være redd for å legge på megAnonymous poster hash: 12d05...e99
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Jammen jeg har lyst til å spise de kaloriene uten å være redd for å legge på megAnonymous poster hash: 12d05...e99 Da gjør du det. Ikke lag så store problemer utav det. Noen dager har man mindre apetitt noen ganger mer, sånn er det for de fleste. Så lenge det ikke er andre veien, at du har kalorioverskudd som du planlegger å hente inn, så er det ingen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: c0c76...619 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Da gjør du det. Ikke lag så store problemer utav det. Noen dager har man mindre apetitt noen ganger mer, sånn er det for de fleste. Så lenge det ikke er andre veien, at du har kalorioverskudd som du planlegger å hente inn, så er det ingen grunn til bekymring.Anonymous poster hash: c0c76...619 Så jeg vil ikke legge på meg???Anonymous poster hash: 12d05...e99
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Så jeg vil ikke legge på meg???Anonymous poster hash: 12d05...e99 Du har funnet ut at du trenger 1650 kcal for å gå ned i vekt, men har spist under det den siste uken. Om du er sulten og har lyst på de kaloriene du ikke fikk i deg denne helgen, så kan du spise dem opp med god samvittighet. Om du ikke føler noe behov for å spise de, så gjør du ikke det. Da vil du mest sannsynlig få en raskere vektnedgang. Da jeg slanket meg så kjørte jeg ukesgjennomsnitt mer et bestemt antall kalorier per dag. Det funket for meg for jeg hadde mindre appetitt i ukedagene, og mer lyst å kose meg med god mat og vin hver helg. Jeg gikk ned i vekt, og opprettholder denne vekten med å spise uregelmessig nå fordi dette fungerer best for meg. For andre så fungerer det bedre å holde seg på den samme mengden kalorier hver dag. Faktisk så er det studier som tyder på at denne ujevne måten å spise på er sunt for kroppen. Dette er hele filosofien som 5:2 dietten bygger på. Man har godt av å gi fordøyelsen en pause enkelte dager. Jeg regner med du vil finne ut hva som passer best for deg Anonymous poster hash: c0c76...619 1
Taklampe Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 For å komme "i rute" igjen? Dårlig unnskyldning for å spise godteri! hahah
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 For å komme "i rute" igjen? Dårlig unnskyldning for å spise godteri! hahah Det er jo ikke sunt å ligge på 900 i gjennomsnitt over lengre tid?? Og når jeg er ett godtemonster syns jeg det er innafor med godteri når jeg ska komme opp på hvertfall bmr-nivået, men tørr ikke spise for de dagene dersom jeg kommer til å ese utAnonymous poster hash: 12d05...e99
Pringle Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 Å skulle gi fordøyelsen en "pause" blir litt , men det er helt sant at vi har utviklet oss under ujevn mattilgang og takler dette strålende. De færreste spiser akkurat like mange kalorier hver dag (de fleste vet ikke engang hvor mange kalorier de spiser). Fordel maten gjennom uka som det passer deg. Om du ikke går like mye ned i vekt denne uka kan da ikke ha så mye å si, kanskje går du desto mer ned neste uke og/eller vektnedgangen blir maskert av vannvekt så du ikke ser om/hvor mye du har gått ned.
Taklampe Skrevet 2. oktober 2015 #11 Skrevet 2. oktober 2015 Det er jo ikke sunt å ligge på 900 i gjennomsnitt over lengre tid?? Og når jeg er ett godtemonster syns jeg det er innafor med godteri når jeg ska komme opp på hvertfall bmr-nivået, men tørr ikke spise for de dagene dersom jeg kommer til å ese utAnonymous poster hash: 12d05...e99 Nei, det er ikke sunt. Men for å komme deg "i rute" igjen, er det jo bare å spise det du egentlig skal spise på en vanlig dag. Er unødvendig å spise så lite at du går ned 1 kg på en uke, slik at du kan spise så du legger på deg 0,5 kg igjen. Du blir jo ikke noe sunnere av det enn om du legger deg på det kaloriinntaket du egentlig prøver å ha. Men for all deg, om du ønsker det må du jo bare gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #12 Skrevet 2. oktober 2015 Tror ikke dere skjønner:s feks: jeg skal ha 1650 kcal daglig og spiser feks 650 kalorier idag, og spiser så hele dagens mat imorgen på de 1000 fra idag. Jrg har altså forskjøvet kaloribudsjettet mitt bakover så jeg spiser på en dag fra tidligere denne uken. Idag er det fredag og jeg spiser på tirsdagens kalorier, dvs at jeg ikke har spist for onsdag, torsdag og fredag, ergo gjennomsnittet mitt er veldig lavt?? Eller? Anonymous poster hash: 12d05...e99
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #13 Skrevet 2. oktober 2015 Tror ikke dere skjønner:s feks: jeg skal ha 1650 kcal daglig og spiser feks 650 kalorier idag, og spiser så hele dagens mat imorgen på de 1000 fra idag. Jrg har altså forskjøvet kaloribudsjettet mitt bakover så jeg spiser på en dag fra tidligere denne uken. Idag er det fredag og jeg spiser på tirsdagens kalorier, dvs at jeg ikke har spist for onsdag, torsdag og fredag, ergo gjennomsnittet mitt er veldig lavt?? Eller?Anonymous poster hash: 12d05...e99 Åååå, men hvorfor gjør du det så vanskelig! Det er ikke "usunt" å spise 900 kalorier enkelte dager når man er overvektig og på slankern. Det skjer ingenting "farlig" med kroppen, du dør ikke av det. Det verste som kan skje er at man får større appetitt og har lettere for å overspise etterpå. Prøv å spis mer intuitivt og ikke så matematisk. Du skal ha et liv etter du har nådd idealvekten, og da er det bedre å ikke være så opphengt i antall kalorier nå. Så lenge du ikke går over, så vil du gå ned i vekt. Og det er vel det som er målet? Anonymous poster hash: c0c76...619 2
Taklampe Skrevet 2. oktober 2015 #14 Skrevet 2. oktober 2015 Tror ikke dere skjønner:s feks: jeg skal ha 1650 kcal daglig og spiser feks 650 kalorier idag, og spiser så hele dagens mat imorgen på de 1000 fra idag. Jrg har altså forskjøvet kaloribudsjettet mitt bakover så jeg spiser på en dag fra tidligere denne uken. Idag er det fredag og jeg spiser på tirsdagens kalorier, dvs at jeg ikke har spist for onsdag, torsdag og fredag, ergo gjennomsnittet mitt er veldig lavt?? Eller?Anonymous poster hash: 12d05...e99 Ja, da har du et lavt gjennomsnitt. Det skader ikke å spise litt ekstra en dag, når du har spist ekstra lite en annen dag. Så lenge du i gjennomsnitt spiser mindre enn du forbrenner, vil du likevel gå ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg ville aldri bare spist opp 5000 kalorier på en dag og to for å ta igjen et underskudd. Det er ikke naturlig å spise så mye over. Ikke bra for kroppen. Du kommer til å få reaksjoner enten på magen og/eller ved at kroppen samler til seg masse vannvekt. Forstoppelse kan også forekomme. Tro meg, jeg har gjort lignende ting før. Ikke bra !! Ei heller for psyken. Jeg ville passet på å få i meg 1650 hver dag fra nå av. Og så kan du heller kose deg ikveld med en stor sjokolade (eller det du liker) uten å være redd for å legge på deg. Som du sier, du er jo i underskudd. Men det er forskjell på å spise en 200g sjokolade og det å hive i seg 5000 (!) kalorier... Anonymous poster hash: 777de...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Tusen takk for svar alle! kommer ikke til å klemme i meg 5k kalorier, men ville bare vite om jeg kunne gjort det med god samvittighet. Skal spise litt ekstra idag og imorgen så det blir ett ok gjennomsnitt igjen.Anonymous poster hash: 12d05...e99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå