Lullu Skrevet 22. september 2004 #1 Skrevet 22. september 2004 Hvem sang hadde du/skal dere ha? Vi ønsker å danse valz (engelsk valz), men til en "moderne poplåt" med romantisk tekst/tittel. Dvs. helst ikke en ukjent klassisk melodi. Tenkt litt på Cavatina, Hjortejegeren. Noen som har danset til denne? Nå er det KUN 5 uker igjen!!!!!!!!!!!!!!!!
Arwen Skrevet 22. september 2004 #2 Skrevet 22. september 2004 John Denver - Annies song. Nydelig sang, ekstra hyggelig siden mamma og pappa hadde den også.
Lisemor Skrevet 23. september 2004 #3 Skrevet 23. september 2004 Vi følger noen tradisjoner og gir blanke i andre tradisjoner når det gjelder brullup, men brudevalsen skal de fleste ha i 2004 der vals ikke lenger er så mye brukt ellers. Vi hadde en rolig balade som var vakker og spesiell for oss og danset da slik det var naturligt for oss og ikke noe amatør-vals.
Lullu Skrevet 23. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2004 Ja, jeg skjønner godt at mange velger ballade (rolig dans) fremfor valz. Jeg danset konkurransedans når jeg var yngre, så for meg er valz "et must". Dette vet min sambo, som er stiv som bare det (fotballspiller), men han øver og øver og har blitt riktig så flink syntes jeg Allikevel vil vi ha en moderne låt som man kan danse engelsk valz til. Ingen andre enn *Arwen* som har forslag? (Skal brenne alle forslagene på CD og bestemme oss etter det)
Catzy Skrevet 23. september 2004 #5 Skrevet 23. september 2004 Cavatina kan være litt vanskelig å danse til, siden den bytter tempo opptil flere ganger. Ikke veldig mye, men nok til at urutinerte dansere kan komme ut av takten, hvis man ikke har øvd veldig mye på forhånd. Men jeg synes at Cavatina er et nydelig stykke, så jeg skjønner hvorfor du vil ha den. Jeg kunne tenke meg Nina Simones "My baby just cares for me", men den er ikke helt vals, da. Har ikke prøvd å danse til den heller. Er det ingen ballader som er *deres* ballader? Så blir det mer personlig. Catzy
wix Skrevet 23. september 2004 #6 Skrevet 23. september 2004 Apropos vals, dere som har peiling - kan man danse vals til "I can't help falling in love with you" - den Presley-sangen? Er vel en ballade, ikke akkurat noen standardvals men...?
Spirito Skrevet 24. september 2004 #7 Skrevet 24. september 2004 "One day my prince will come" er jo også et alternativ, den er nydelig!
Arwen Skrevet 24. september 2004 #8 Skrevet 24. september 2004 Hvis vi skulle hatt en ordentlig vals ville jeg hatt waltz for the moon - nydelig.
Lullu Skrevet 25. september 2004 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2004 Apropos vals' date=' dere som har peiling - kan man danse vals til "I can't help falling in <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=love&v=56">love</a> with you" - den Presley-sangen? Er vel en ballade, ikke akkurat noen standardvals men...?[/quote'] Denne har vi allerede på listen Sambo er Elvis-fan. Bandet hadde ikke denne på reportoaret sitt, men mulig de kan øve seg litt. Skal undersøke med de ang. hvem av ønskene våre de kan spille :-)
Gjest Tex Skrevet 25. september 2004 #10 Skrevet 25. september 2004 Vi hadde øvd på vals vi, men to dager før bryllupet kom min kjære og ba tynt om vi kunne velge sangen vår istedet..... Så da ble det det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå