AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Hei! Jeg er ny med Nav, og har derfor et spørsmål til dere som kanskje kan litt mer enn jeg Jeg får dagpenger, og prøver å skjønne om pengene for denne perioden er utbetalt eller ikke. Slik ser det ut på Mine Sider: Ved tidligere utbetalinger står det et beløp under "brutto". Det gjør det ikke nå. Betyr det at det ikke er utbetalt ennå? Så tenker sikkert mange at "det er jo bare å sjekke nettbanken, din dumming". Det ville jeg også ha tenkt. Så her kommer forklaringen på det: Jeg har nylig søkt om økonomisk sosialhjelp hos Nav på en strømregning og to telefonregninger. Fikk støtte på strømregningen, men ikke telefonregningene siden det ikke er beregnet som en nødvendig utgift. Greit nok det. Men i brevet står det at jeg får utbetalt et enggangsbeløp på 3000 kroner som et bidrag i husleia (selv om jeg ikke har søkt om det). Veldig snilt og virkelig til stor hjelp Det står i min bankkonto at disse pengene ankom min konto den 28. september. Så det jeg da lurer på er om dette liksom er i stedet dagpengene (dette er et par hundrelapper mer enn jeg har fått tidligere i dagpenger)? Jeg spør sånn at jeg lettere kan planlegge et budsjett til neste gang. Noen som vet eller kan tenke seg frem til noe? Uff, jeg har aldri levd med så lite penger før, så dette er litt vanskelig Anonymous poster hash: 70df9...a1d
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Ser ut som at det kun er ferdig beregnet, men at pengene kommer innen kort tid Uten at jeg skal si noe bastant Mange år siden jeg har fått dagpenger, men det var iallefall slik når jeg mottok aap 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Ser ut som at det kun er ferdig beregnet, men at pengene kommer innen kort tid Uten at jeg skal si noe bastant Mange år siden jeg har fått dagpenger, men det var iallefall slik når jeg mottok aap Takk, det er det jeg også tenker. Men dette er jo et system jeg ikke er så kjent med, så aner jo ikke om jeg tenker rett Håper på flere svar : ) Anonymous poster hash: 70df9...a1d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 For meg så ser det ut til at du ikke får penger utbetalt. Det står at det er ferdig behandlet, men uten beløp. Hos meg står det alltid beløpet når det er ferdig behandlet selv om de ikke er utbetalt enda. Det bruker å stå som notis under når de ikke er utbetalt. Følg med og ver kjapp på tlf til NAV hvis det ikke har dukket opp noen tall til i morgen, bare for å få finne ut hvor feilen ligger. Anonymous poster hash: 95cc5...ad0 1
nyher Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Synes det ser ut som du ikke får utbetalt noe. Da burde beløpet stått der. Ta en tlf til nav du
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Ånei, håper det ikke stemmer at jeg ikke får noe! Det er jo veldig dumt. Må vel prøve å få kontakt med dem på telefon. Har en travel hverdag, så det er vanskelig å finne tid til å sitte 20 min i telefonkø på formiddagen. Takk for svar, dere Anonymous poster hash: 70df9...a1d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Har du gått lenge på dagpenger? Det ser nemlig ut som om du ikke får dagpenger denne perioden, grunnen vil da være at du enten har jobbet mer enn beregnet arbeidstid i perioden eller at du har brukt opp dagpengerettighetene dine. Anonymous poster hash: e8c75...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå