Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #1 Skrevet 22. september 2004 Jeg kom til å kysse en eks på en fest her for en liten stund siden. Vi var fulle og fikk pratet om mye uoppgjort. Så bøyde han seg plutselig frem og kysset meg! Og jeg besvarte kysset litt....før jeg selvsagt tok meg idet og har hatt dårlig samvittighet siden!!! Han er godt gift og har to barn, så det var ikke bare jeg som gjorde noe dumt her. Jeg kan selvsagt ikke si noe til min kommende ektemann. det er bare det at jeg sliter så veldig med dårlig samvittighet, noen andre som har lignende erfaringer, som kan gi meg noen tips til å glemme og snart begynne å føle meg bedre? Lille meg
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2004 #2 Skrevet 22. september 2004 Jeg tror helt sikkert at du kommer over dette raskere enn du tror. Noen ganger trår man litt over streken, og får en lærepenge! K
diddi Skrevet 22. september 2004 #3 Skrevet 22. september 2004 Du får tenke at det der var dumt, og heldigvis har du så dårlig samvittighet at du ikke kommer til å gjøre noe slikt igjen. Bra da at det ikke var alvorligere saker du gjorde. Helt unødvendig å skulle fortelle dette til kjæresten. Hva skulle det være godt for? Lette egen samvittighet?? Nei, shit happens. Ettersom tiden går så glemmer du det nok, men du glemmer forhåpentligvis ikke lærdommen dette ga deg. Så gjentar det seg kanskje ikke.
maki Skrevet 22. september 2004 #4 Skrevet 22. september 2004 Jeg mener du burde si det jeg da, men det er meg. Hadde typen kyssa en annen så hadde jeg likt å vist det slik at jeg kunne tatt en avgjørelse for om dette var noe jeg kunne leve med eller ikke, hadde ikke ønsket at han skulle tatt avgjørelsen for meg. Dermed bestemme at dette er noe jeg kunne ha levd med og tilgitt. Men igjen det er meg. Tror tiden bare må gå sin gang angående samvitigheten. Med mindre man skulle greie å undertrykke og "glemme" det. Ei venninne av meg trøsta seg selv med at typen sikkert hadde gjort det samme. Hvordan det hjalp vet ikke jeg, men funka for hu.
Lullu Skrevet 22. september 2004 #5 Skrevet 22. september 2004 Hei! Syntes ikke du skal bekymre deg så mye for dette. På meg høres dette ganske uskyldig ut. Jeg syntes sitasjonen er litt værre i.o.m. at det var en eks involvert. Du har jo utrolig dårlig samvittighet for det som har skjedd virker det som, men jeg syntes ikke du skal gjøre noe med saken. Du vet hva du har, og en slik episode får deg nok til å sette ekstra pris på kjæresten din. De færreste går gjennom livet uten å ende i samme situasjon som deg. Du har nå gjort feilen, og gjør nok ikke det samme igjen. Det din kjæreste ikke vet, har han ikke vondt av. Med dette mener jeg allikevel ikke at man skal ha hemmeligheter for hverandre, men en slik uskyldig episode som du nevner tror jeg du gjør lurt i å holde for deg selv - og rett og slett bare glemme.
Sita Skrevet 22. september 2004 #6 Skrevet 22. september 2004 Du får tenke at det der var dumt, og heldigvis har du så dårlig samvittighet at du ikke kommer til å gjøre noe slikt igjen. Bra da at det ikke var alvorligere saker du gjorde. Helt unødvendig å skulle fortelle dette til kjæresten. Hva skulle det være godt for? Lette egen samvittighet?? Nei, shit happens. Ettersom tiden går så glemmer du det nok, men du glemmer forhåpentligvis ikke lærdommen dette ga deg. Så gjentar det seg kanskje ikke.skriver under på denne.......
diddi Skrevet 22. september 2004 #7 Skrevet 22. september 2004 Mannen til venninnen min fortalte henne at han hadde kysset ei på et julebord. Det medførte store kvaler for venninnen min. Mannen så på det som en dum handling og ikke noe mer, mens hun slet med det i flere år. Jeg ble så eitrenes forbanna på hvorfor i all verden han måtte lette sin samvittighet og ødelegge hennes hverdag. Han kunne holdt kjeft når det tross alt ikke var verre. Selvfølgelig blåser hun det opp inni hodet sitt. Sannheten var jo at han var totalt dritings og kyssa ei som han ikke ville sett på i edru tilstand.
Martha Stewart Skrevet 22. september 2004 #8 Skrevet 22. september 2004 Jeg ble så eitrenes forbanna på hvorfor i all verden han måtte lette sin samvittighet og ødelegge hennes hverdag. Han kunne holdt kjeft når det tross alt ikke var verre. Jeg tar prinsipielt veldig avstand fra utroskap - men er likevel ikke tilhenger av full ærlighet i enhver situasjon! :fy: Hvis dette var en bagatell, en dum glipp som ikke gjentas og man for øvrig er oppriktig glad i hverandre og trofaste, ja så sårer man den andre parten unødig om man forteller om noe slikt. Letter du hjertet ditt om dette, så kan du risikere at hele forholdet ryker... La heller angeren din lære deg at noe slikt har du ikke samvittighet til å gjøre igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå