AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Har alltid hatt lyst til å prøve å smake på kantarell, men liksom aldri fått kjøpt det før nå, og nå som jeg har kjøpt det aner jeg ikke hvordan jeg skal tilberede det. Noen som har noen gode oppskrifter? Har søkt litt på nettet, men er masse rart der, så tenkte jeg kunne spørre hva dere liker? Og liker dere det egentlig? Anonymous poster hash: 9aab9...1d3
Gjest Ennasus Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Syntes stekt kantarell er godt og passer til veldig mye, både på brødskive, i wok, til pasta, med grillmat eller biff, torsk…
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Jeg har aldri likt sopp Ikke før svigermor plukket kantareller, stekte dem i masse smør blandet det med stekt bacon og serverte det hele på en ristet brødskive med masse smør O...M...G! Jeg ble hekt frelst og plutselig elsker jeg sopp (men IKKE hermetisert, det må ære fersk)
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Tusen takk for svar! Flere? Stekte dem i litt rapsolje istad også serverte jeg det med ris (som smaksprøve) og litt sånn utenlandsk suppe. Syntes ikke soppen smakte noe godt. Ble faktisk litt kvalm for jeg syntes konsistensen var litt ekkel (aldri hvert noe særlig glad i sopp pga. utseene og den rare konsistensen) men ellers var det helt greit... Anonymous poster hash: 9aab9...1d3
Gjest Ennasus Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Tusen takk for svar! Flere? Stekte dem i litt rapsolje istad også serverte jeg det med ris (som smaksprøve) og litt sånn utenlandsk suppe. Syntes ikke soppen smakte noe godt. Ble faktisk litt kvalm for jeg syntes konsistensen var litt ekkel (aldri hvert noe særlig glad i sopp pga. utseene og den rare konsistensen) men ellers var det helt greit... Anonymous poster hash: 9aab9...1d3 Jeg steker de i soyasaus, men tror de blir bedre av å steke smør enn olje gir litt smak..
peppermyntete Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Stekes i meierismør og kokes inn med kremfløte (soppstuing altså). Ha på nybakt brød og krydre med salt og pepper! Helt himmelsk!! 1
maipai Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Smørstekt som tilbehør til biff Eller på en tynn pizzabunn, sammen med kjøttboller, cheddar, hvitost og løk Eller stuet med fløte og bacon Kantarell ass... Godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå