Gå til innhold

Drikkerekkefølge -> Alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart spørsmål, men hørt det er noen regler man burde forholde seg til, altså rekkefølgen av alkoholen du drikker. Har ikke drukket så veldig mye alkohol selv, drukket i ca 3 år. Normaltvis så starter jeg med cider, deretter drinker med vodka. Funker greit det, men blir oppblåst.. Har øl, cider, vodka, mojito, jeger og champis. Og skal på fest på fredag og alt varer fra 18:00-03:00 altså 9 timer vi drikker. Og ønsker da å variere drikket litt. Smake litt av alt.

Har du noen tips til hva som er lurt å starte med og hva som ikke er lurt å starte med? 

Er ikke en shotteperson og vet sånn HALVEIS hvor mye jeg tåler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen fasit. Noen tåler å blande alt, noen tåler ikke å blande øl og vin engang. Dette er noe du må finne ut av selv

Anonymous poster hash: dbb65...e45
  • Liker 1
Skrevet

Anonymous poster hash: b1664...cec
  • Liker 1
Skrevet

Gammel huskeregel er "Øl og vin, den er fin. Vin og øl, det blir krøll".

Det går på at øl (eller champagne) inneholder kullsyre, og åpner blodårene. Ved å da drikke høyere prosent etterpå, så kan det gjøre at man blir "pangfull" raskere fordi promillen/alkoholen plutselig får fritt frem, eller hva jeg skal kalle det ;)

Godt tips er å ikke blande for mye. Hold deg feks i hovedsak til feks vin og kanskje noen få drinker. Men ikke miks alt hele kvelden.

Anonymous poster hash: e60be...e60

Skrevet

Du må jo bare prøve deg frem da du ikke helt vet din egen grense. Start med det du vet funker for deg, så utvider du det litt. Kan gå på en smell, men det er jo oftest slik vi lærer hva som ikke fungerer.

Ser du skal drive på i 9 timer. Anbefaler da å IKKE gå på spriten før langt ut på kvelde om du har planer om å holde ut hele festen. Skal en drikke lenge er det best å drikke alkohol med lavere prosent. Etter et "klimaks" på fylla går stemningen som ofte nedover, så en vil ikke nå det klimakset før senere på kvelden.

Skrevet

Søk på Fylla NRK på google så ser du den serien :P Der lærer man ganske mye om alkohol.

Men noe jeg husker var:

-små folk blir fortere fulle (mindre muskler som forbrenner tror jeg det var??)

-På tom mage blir du fort full, og feit mat gjorde at det tok laaang tid

-Drikker du sprit/vin også noe med bobler i blir du plutselig fort full, fordi kullsyre gjør at opptaket går raskere, så det blir på en måte slik at hvis du drikker mye sprit så ligger det i magen, mens når du får inn bobler så blir alt tatt opp med et smell og da kan det gå skeis :P

Skrevet

Anonymous poster hash: b1664...cec

Det der er en ekstremt dårlig kopi. HER er orginalen!

Skrevet

Jeg har i alle år 'hørt' at dersom man skal blande, så begynner man med den som har lavest alkoholprosent og deretter jobber seg oppover på prosentskalaen. Det har fungert alle år for meg :)

(Jeg er liten av vekst, under 160 cm)

Anonymous poster hash: f75d0...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...