AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 En kompis av meg tok ut skillesmisse i fjor; han og fruen sitter nå og skal dele millioner imellom seg. De bygde seg nytt hus og han er selvstendig næringsdrivende som gjør det ganske så bra, og det naturlige ville være at hun får 50% slik hun har krav på (hvilket han ønsker!). Problemet er at hun ikke ønsker 50%, hun ønsker en langt større %-andel som ligger op mot 80-90% (virker som hun ser på han som en gullmine?). Til tross for at han har en god stabil inntekt så har han ikke mulighet for å kjøpe seg noe eget, fordi han alene sitter med huslånet på seg i tillegg til bedriftens lån står på han. Hun betaler ingenting, ikke engang husleie for bruk av "felles hjem". Hun bruker absolutt ALLE skitne triks i boka hvor hun prøver å snu barna mot sin pappa, sverter til hans gode rykte og har til og med prøvd å bestikke første advokat han hadde. Jeg tenkte derfor at jeg skulle prøve å høre hvilken aggressiv advokat dere ville anbefale? Hvor i Norge denne personen befinner seg er ikke relevant. Anonymous poster hash: 95aa2...71b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 En kompis av deg...? Eller deg selv kanskje?Anonymous poster hash: 55fec...e8e 2
Gjest Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 En kompis av deg...? Eller deg selv kanskje?Anonymous poster hash: 55fec...e8e Har det noe å si? 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Har det noe å si? Syns bare det er så dumt å gjemme seg bak fiktive personer . Har man lyst til å være drittsekk og flå/strupe motparten så er det greit det, men man trenger ikke å dikte opp en lang historie om en kompis osv...Anonymous poster hash: 55fec...e8e 1
Gjest Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Syns bare det er så dumt å gjemme seg bak fiktive personer . Har man lyst til å være drittsekk og flå/strupe motparten så er det greit det, men man trenger ikke å dikte opp en lang historie om en kompis osv...Anonymous poster hash: 55fec...e8e Du vet da ingenting om det er oppdiktet eller ikke. Du bare antar. Og avsporer. Rådene ts ønsker å motta vil være de samme, uansett hvem de er ment for. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 En kompis av deg...? Eller deg selv kanskje?Anonymous poster hash: 55fec...e8e Hadde det vært meg selv så ville jeg informert om det. Jeg er litt lei av å se på hele prosessen fra sidelinja nå. Advokaten som blir brukt nå er flink, men i denne saken så ser jeg et større behov for å få tak i en skikkelig hai! Få ting unnagjort og få rettferdighet inn i bildet. Hun var såpass frekk at hun sa nei til 65% av felles verdier fordi hun mente det var for lite. I full jobb vil dama kunne tjene MER enn mannen gjør, men hun vil ikke jobbe og mener han skal gjøre opp for dette. Vi bor ikke i usa hvor hun kan ta alt av verdier slik han sitter med lån oppover ørene i mangfoldige år og må jobbe overtid for å kunne overleve. Anonymous poster hash: 95aa2...71b 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Syns bare det er så dumt å gjemme seg bak fiktive personer . Har man lyst til å være drittsekk og flå/strupe motparten så er det greit det, men man trenger ikke å dikte opp en lang historie om en kompis osv...Anonymous poster hash: 55fec...e8e Forresten, jeg snakker ikke om å flå noen.. Jeg snakker om 50% deling av felles verdier, hadde det vært MIN eks så hadde jeg ønsket hun blitt loppet for alt av verdier jeg hadde jobbet meg ihjel for å tjene inn. Jeg hadde ikke ønsket hun skulle få mange millioner gratis når hun gikk inn i ekteskapet med kun gjeld. Anonymous poster hash: 95aa2...71b
Macro Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Har ingen gode råd, men den dama fortjener å lære leksa sin. Lykke til! Håper dere finne riktig mann/kvinne for jobben! 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Personer med millioner til fordeling, med bedrift osv. Trenger neppe hjelp til å finne dyktige advokater, de har og sin(e) firmaadvokater med kontaktnett innen ulike fagfelt. Så denne vennen din, ts, klarer seg nok uten nåde din og kg-brukernes hjelp. Anonymous poster hash: 62a07...411 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 Har ingen gode råd, men den dama fortjener å lære leksa sin. Lykke til! Håper dere finne riktig mann/kvinne for jobben! Jeg håper virkelig jeg og...! Takk! ts Anonymous poster hash: 95aa2...71b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 Personer med millioner til fordeling, med bedrift osv. Trenger neppe hjelp til å finne dyktige advokater, de har og sin(e) firmaadvokater med kontaktnett innen ulike fagfelt. Så denne vennen din, ts, klarer seg nok uten nåde din og kg-brukernes hjelp.Anonymous poster hash: 62a07...411 Forskjell på penger og verdier.. Du kan fint ha f.eks. et hus til 4 millioner og en nyoppstartet bedrift som er VERDT 3 millioner, det betyr ikke at de faktisk har pengene eller advokat-kontaktene. (merk: fiktive tall) Letteste hadde vært å selge alt og dele det 50%, men når ene parten da sier "nei, jeg vil ha huset og halve bedriften"... Det er da man sitter i klisteret. ts Anonymous poster hash: 95aa2...71b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Folk sier så mye rart. Før man ser fakta på bordet ville jeg ikke brydd meg så mye om hva den og den krever. Begge to må forholde seg til ektepakt og/eller loven uansett. Regner med de fleste advokater kan sette opp en oversikt over formue og gjeld, hva som er felles(skal deles) og hva som skal skjevdeles(skal ikke deles), så lenge begge partene gir informasjonen som trengs. Trenges ingen hai til dette, vi lever ikke i Usa. Anonymous poster hash: ffff9...7de 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Som andre sier: dette er ikke usa, og meg bekjent er den eneste måten hun får mer enn sin rettmessige andel at mannen gir seg. Enten har hun et lovmessig krav, eller så har hun det ikke. Så lenge han ikke lar seg overkjøre eller presse, trenger han ingen hai.Anonymous poster hash: ac81e...480 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 ... Og har hun et lovmessig krav kan hun gå til retten. Dersom de ikke blir enige om deling, er det skifteretten neste. Hvem bor i huset nå? Den som bor der bør betale leie til den andre inntil denne har fått ut sin andel. Dette kan man kreve i skifteretten, men man får ikke leie tilbake i tid, kun fra den dagen kravet er fremsatt. Han trenger ingen hai av en advokat, kun en som kan lover og regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå