Gå til innhold

NAV folk her? trenger info

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå brukt opp dagpenger som jeg kun fikk innviklet i 52 uker da jeg ikke har tjent så mye tidligere for å få 104 uker. Jeg bor sammen med min far som er 50% ufør. Jeg jobber crika timer 15 timer i mnd. og det holder ikke til telefonregning og husleie til han far som har vært på 3000-3500. Jeg søker jobber, men kommer aldri lenger enn til intervjuer. Jeg trenger at det skal gå rundt igjen. Det gikk akkurat rundt med dagpenger og litt jobbing. Hva kan jeg søke hos NAV?

Jeg er forresten i tidlig 20 åra.

Setter stor pris på litt hjelp og egen erfaring/råd

- takk for alle svar

Anonymous poster hash: df05e...b07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis ned til det lokale NAV-kontoret ditt. De kan fortelle hva kommunen/bydelen din eventuelt kan tilby.

Skrevet

Jeg får innteykk av at du har feil perspektiv her. I stedet for å tenke hva du kan søke av NAV, så kan du jo tenke på hva du selv kan gjøre for å få deg en fulltidsjobb. Du kan ta direkte kontakt med de bedriftene du ønsker å jobbe og levere CV der. Du kan søke på studier eller fagbrev, dersom det er manglende kompetanse som gjør at du ikke får jobb.

Dersom det ot formodning er sykdom som gjør at du ikke kan jobbe fullt, så må du jo få domumentert dette av legen og bli henvist til rett behandling. Da er det eventuelt AAP som er aktuelt.

Anonymous poster hash: 15a66...cfe

• Liker 2
Skrevet

bump

Skrevet

bump

ingen?

Skrevet

Hvor lite har du hatt i mnd egentlig? Du trenger jo ikke mer enn 4500 kr ca hvis du kun betaler mobil og husleie. Strengt talt trenger du vel ikke mer enn 6000 til 7000 i mnd egentlig når du bor hjemme og da har jeg regnet med mndskort for kollektiv trafikk, noe mat og fritid i tillegg til det du allerede betaler.

Skrevet

Hvor lite har du hatt i mnd egentlig? Du trenger jo ikke mer enn 4500 kr ca hvis du kun betaler mobil og husleie. Strengt talt trenger du vel ikke mer enn 6000 til 7000 i mnd egentlig når du bor hjemme og da har jeg regnet med mndskort for kollektiv trafikk, noe mat og fritid i tillegg til det du allerede betaler.

Fast fra jobb i mnd er litt under 2000kr. Når jeg ikke jobber mer enn fast så fikk jeg 2900kr hver 14. dag, pluss lønn. Noen ganger fikk jeg mindre hvis jeg jobbet for mye. Jeg klarer meg, det er bare at det blir litt kjipt å ikke kunne betale like mye som 3000kr til pappa som da gir meg kjeller og eget soverom, mat, strøm, internett, you name it. Blir ikke mer enn 600kr på han nå hvis jeg ikke jobber mer en fast. Det blir null kroner på meg til noe annet. Jeg kan ikke klage. Jeg har snille foreldre og familie. Jeg skal gå enda sterke frem for å skaffe jobb. Jeg må det.

• Liker 1
Skrevet

Du kan få dekket husleie og livsopphold, evt søke om bostøtte

Anonymous poster hash: c1a8a...a03
Skrevet

hmm

Skrevet

når du ikke har en jobb,så burde du bruke like mye tid hver dag på å lete etter jobb, som om du var på jobb

8 timers aktiv søking av jobber,gå rundt og lever cv

Anonymous poster hash: 11ff4...c16
Skrevet

Oppsøk nav. De kan hjelpe deg videre.

Anonymous poster hash: e7e80...a2d

Skrevet

Som arbeidssøker skal du kunne ta ethvert arbeid i hele Norge..... Husk det. Du er enslig, så det skulle vel ikke være nå problem. Dra nordpå og plukk fisk!

Anonymous poster hash: 3b808...e46

Skrevet (endret)

Som arbeidssøker skal du kunne ta ethvert arbeid i hele Norge..... Husk det. Du er enslig, så det skulle vel ikke være nå problem. Dra nordpå og plukk fisk!

Anonymous poster hash: 3b808...e46

pøh, det hadde sikkert ikke du heller gjort om du var arbeidsledig?! Er ikke bare bare å flytte fra alle man er glad i.

Slutt å kom med leksjoner, svar heller på det TS spør om, hvis du absolutt hadde noe du ville si

Til ts: den beste hjelpen får du på nav. De vet mer om hva de kan hjelpe med, enn vi gjør :)

Endret av tørkestativ
Skrevet

pøh, det hadde sikkert ikke du heller gjort om du var arbeidsledig?! Er ikke bare bare å flytte fra alle man er glad i.

Slutt å kom med leksjoner, svar heller på det TS spør om, hvis du absolutt hadde noe du ville si

Til ts: den beste hjelpen får du på nav. De vet mer om hva de kan hjelpe med, enn vi gjør :)

Takk! Jeg leverer søknader og ringer. Jeg kommer som oftes til jobb intervju. Der stopper det. 8 av 10 jobber jeg søker på blir jeg oppringt for samtale og intervju. Det å flytte for meg skulle nok gått veldig greit. Det er jo kjipt med tanke på familie og venner. Hadde jeg fått full stilling hvor som helst i landet. Eksempel Trondeim da jeg bor i Østfold. Hadde jeg tatt jobben med en gang!

TS.

• Liker 1
Skrevet

Takk! Jeg leverer søknader og ringer. Jeg kommer som oftes til jobb intervju. Der stopper det. 8 av 10 jobber jeg søker på blir jeg oppringt for samtale og intervju. Det å flytte for meg skulle nok gått veldig greit. Det er jo kjipt med tanke på familie og venner. Hadde jeg fått full stilling hvor som helst i landet. Eksempel Trondeim da jeg bor i Østfold. Hadde jeg tatt jobben med en gang!

TS.

Det er bra du er åpen for alle tilbud og løsninger! En dag kommer du til å få napp. Men vet hvor tøff denne perioden er. Har selv vært der. Masse lykke til med videre jobbsøking! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...