AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Ja, jeg vet jeg er fryktelig tidlig ute. Hvis noen ikke er så veldig glade i å snakke om julen så er det helt greit at de ikke kommenterer eller leser dette innlegget, altså. Greia er at jeg er student og har derfor et litt strammere budsjett enn andre. Jeg har ikke tid eller råd til å begynne å tenke på dekorasjon og innkjøp i starten av desember. Jeg bor for meg selv for første gang og har ingenting liggende av julepynt fra før av, men jeg har så lyst til å lage koselig adventsstemning for meg selv når mørket og snøen kommer, for å gjøre hybeltilværelsen litt mer overkommelig i desember mens jeg enda har eksamener og venter på den sene hjemreisen. Jeg synes julen er en så fin tid og vil så gjerne lage det litt koselig for meg selv, men jeg har aldri gjort det selv før, fra bunnen av. Jeg har funnet frem kakeoppskrifter allerede og har regnet på hvilke ingredienser som må kjøpes inn så jeg kan sette av noen lapper der i god tid. Jeg har også lyst til å dekorere hybelen litt så det blir koselig å være her i desember. Er det noen som kan si litt om hva de føler at de får litt julestemning av? Og eventuelt komme med noen tips til hvordan man kan dekorere fint og koselig uten at det trenger å koste så fryktelig mye? Hvor er julepynten billigst uansett? Er det noen ting som er enkelt og billig å lage selv? Hva får dere julestemning av (både musikk, mat, dekor, osv er velkomment). Jeg vil bare gjøre det hyggelig for meg selv, og synes det krever litt mer når jeg bor helt alene enn når jeg har familie rundt meg i adventstiden. Er det andre som har klart å lage en trivelig adventstid for seg selv på hybel eller annen bolig der de er alene og har noen gode tips å komme med? Anonymous poster hash: 30569...7dd 1