Gå til innhold

Har du tid til å ligge på sofaen når du har barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, enkelt og greit spørsmål; har du tid til å ligge på sofaen når du har barn?

Jeg er av den typen som blir sliten etter jobb, må ofte ha en time på sofaen mellom 17-18.. Jeg innser jo at det muligens er litt uforenlig med det å få barn.. Så hvordan ble det for deg? Hadde du tid til en liten cowboystrekk eller er det bare å glemme?

Legger til at jeg har samboer. 

Anonymous poster hash: 100ef...5bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!

Dersom man har en samboer, og man kan dele litt på ansvaret er det lett å legge seg på sofaen i en times tid. Jeg har et barn som sovner i 18 tiden uansett, så jeg får alltid hele kvelden for meg selv/med samboeren eller venner. Er deilig det! :) 

Skrevet

<3 Fantorangen <3 

Den halvtimen fra 1730 til 1800 er det veeeeldig ofte at jeg dupper av på sofaen. :ler:

• Liker 7
Gjest Trolletrine
Skrevet

Etter kl 19 - 20 er kvelden min, og sofaen er ofte min beste venn da:-)

Skrevet

Nei. Har to tette, eldste legger seg 20 og yngste 23. Når eldste har lagt seg må jeg rydde og vaske med baby i bæresele. Får sikkert slappe av om noen år ;)

Anonymous poster hash: d784a...f46

• Liker 1
Skrevet

Både ja og nei. Ja, fordi man er jo to om det, mens nei, fordi jeg som oftest ikke har samvittighet til det fordi a) jeg har vært på jobb hele dagen og de to timene jeg har før ungene legger seg vil jeg bruke til dem og b) det er alltid noe som burde blitt gjort i heimen.

Når det er sagt, så tar jeg meg en dupp om jeg virkelig trenger det altså. I går ble det en halvtime mens de så barnetv. :ler: 

Skrevet

Jeg er ikke akkurat noen sofasliter av natur, men om jeg hadde hatt et ønske om det så hadde jeg helt klart fått det til :).

Jeg har fire barn i alderen 2-9 år.

Anonymous poster hash: a7666...2e0

Skrevet

Det har aldri vært rom for cowboystrekker mens barnet er våkent, men etter halv åtte derimot! 

Anonymous poster hash: 20579...ca6
Skrevet

Tar middagslur når hun tar middagslur. Ikke noe stress.

Anonymous poster hash: f9b49...a4b
Skrevet

Nei. Beste løsninga er å komme seg ut for alle sammen. Fantorangen er jo gull verdt, men han kommer ikke før 17.30. Er jo fine ettermiddagen med barna også. Kan vel sove om noen år.

Anonymous poster hash: ebf01...6a5

• Liker 1
Skrevet

Bare de dagene de sover samtidig. De er 10 mnd og 2 år.

Om de sover samtidig pleier jeg også å sove.

Skrevet

Mine barn er 7 og 10 år, så jepp!

Har både tid til napper på soffaen, lese blader, sove, etc....

Skrevet

Jada, får tid til det om kveldene når alt husarbeid er gjort og ungen sover.

Skrevet

Ligger mye på sofaen etter jobb jeg:) men sover ikke da. Leser bok for barnet, ser barnetv sammen, hun leker mens jeg ser på/er med. Hun tegner. Hun er 3år og jeg er høygravid. Mannen lager som oftest middag for tiden. Hun legger seg jo 7, så etter det er det mye sofatid også;)

Anonymous poster hash: 22799...5f5

Skrevet

Nei, noen cowboystrekk på ettermiddagen har jeg ikke tid til. Og når det blir så rolig at det kunne vært aktuelt, er det like greit å finne senga :ler:

• Liker 1
Skrevet

Det hender en sjelden gang at jeg/vi ligger på sofaen etter middag, mens barna leker. Så hos oss, med to barn på hhv. 1,5 og 3,5 år, er det ikke nødvendig å være på alerten hele tiden. Og i teorien kunne én av oss voksne tatt oss en blund mens den andre ser etter barna også, men det prioriterer vi sjelden . De legger seg ca. kl 19 begge to, og da har vi jo kvelden til å slappe av, om vi vil. Vanligvis er vi ute i hagen, eller gjør noe sammen alle sammen.

Skrevet

Hvorfor skulle jeg ønske det? Hadde sikkert fått det til hvis det var et ønske.

Anonymous poster hash: 68be3...02f
Skrevet

Ja, men ikke før kl 19, da barna er i seng. Man orker mer enn man tror når man har fått barn :)

Skrevet

Om jeg trenger en dupp, legger jeg meg litt med minsta når hun legger seg i sekstiden. Men ellers blir det ikke mye sofatid før ungene legger seg.

Skrevet

Sitter gjerne og surfer litt på tlf i sofaen etter at middagen er ryddet opp, men noen lur får jeg ikke akkurat tid til.

Nå når jeg er i permisjon så gjør jeg unna det meste av husarbeid på dagtid. Det samme når jeg er i jobb da jeg jobber turnus. Så gjør svært sjeldent husarbeid etter ungene er i seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...