AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Skal til Sverige i helgen (yay), og lurer på om det er mest lønnsomt å betale i svenske eller norske kroner? Vet noen om det er apotek på Storlien? Noen apotekvarer jeg isåfall burde kjøpe? Andre tips til forbruksvarer? Anonymous poster hash: d4541...d64
Kvist Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Jeg betaler alltid med lokal valuta, uansett hvilken land jeg er i. Min erfaring er at min bank stort sett alltid gir best kurs og minst gebyr. Reseptfrie smertestillende er rimelig i Sverige, det samme med plaster, bandasjer og sånt. Jeg pleier å fylle opp med sånt der. Særlig sånne store plastre i fempakning er billige. Ofte 70-80 kr pakka i norge og 30-40 kr pakka i Sverige. Med barn som ofte får store skrubbsår er det penger spart. Nesespray er det nesten like stor prisforskjell på, mens tannhelseprodukter er billigere selv om forskjellen ikke alltid er like stor.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Betaler du med kort, skal du altid be om å få betale i lokal valutta. Da får du bankens beste kurs der og da. Betaler du med norske kr. Iutlandet når du bruker kort, står butikken fritt til å gi deg den kursen de selv ønsker å gi deg. (Selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser.) Butikken tar seg og et påslag for å veksle dine NKR over i sin lokale valutta -> fordyrende for alt du kjøper. Anonymous poster hash: 9be8c...c39
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 ALLTID lokal valuta Anonymous poster hash: 4e70c...903
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Jeg betalte 617,- for en vare i svensk valuta. På kontoutskriften stod det 637,-. Ser dermed ut til at den norske kronen er svakere enn den svenske. Eller? Har Skandiabanken med gebyrfri betaling. Anonymous poster hash: ec56a...003
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Jeg betalte 617,- for en vare i svensk valuta. På kontoutskriften stod det 637,-. Ser dermed ut til at den norske kronen er svakere enn den svenske. Eller? Har Skandiabanken med gebyrfri betaling. Anonymous poster hash: ec56a...003 Ja, den svenske kronen er pt sterkere enn den norske. Bruk en valutakalkulator på hvilken som helst bank sin nettside Anonymous poster hash: 6cebb...1f0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Ja, den svenske kronen er pt sterkere enn den norske. Bruk en valutakalkulator på hvilken som helst bank sin nettside Anonymous poster hash: 6cebb...1f0 Så det på økonominyhetene her om dagen - ganske sykt egentlig, var veldig rart å se med egne øyne at kronen er så svak nå. Lønner seg å følge med på valutaen skjønner jeg. Anonymous poster hash: ec56a...003
Pengebingen Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Ja, den svenske kronen er pt sterkere enn den norske. Bruk en valutakalkulator på hvilken som helst bank sin nettside Anonymous poster hash: 6cebb...1f0 Jepp, og pass på å bare handle ting som faktisk er billigere i Sverige enn hjemme... Er prisen den samme taper det seg nå. Men kjøtt, melk, ost, alkohol, tobakk osv er jo fortsatt betydelig billigere enn i Norge, tross kursen. Vi bor ved grensen og handler endel i Sverige, men nå sist var handlelista kraftig redusert. Gidder ikke betale MER for samme vare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå