Gå til innhold

Hvordan få tillitt til nye venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og kjærester forsåvidt, men det jeg sliter mest med er å få tillitt til nye venner.
Hvor raskt kan man stole på noen? Hva pleier dere å dele av personlige ting? Hvordan holde en samtale uten å dele så mye av sitt liv eller grave i andres?

Jeg har blitt sviktet og hengt ut av så mange, så de siste årene har jeg vært som en "autist" som ikke prater men bare er tilstede. Får ingen venner på den måten heller og savner å ha det sånn som i tenårene hvor man kunne dele alt uten hemninger til sine bestevenninder. Nå føler jeg at alt jeg gjør og sier blir brukt i mot meg senere, at alle bryr seg om seg selv og gjerne henger ut andre hvis det betyr at de kan ha en underholdene lunsj med noen andre.

Anonymous poster hash: bdf00...941
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stoler aldri 100% på noen.

Sensitiv informasjon om meg selv eller mine nærmeste , holder jeg for meg selv.

Jeg bryr meg også veldig lite om sladder, slike venner prøver jeg å styre unna.

Jeg stoler stort sett på de jeg møter på veien, men som sagt det er ikke så vanskelig, da jeg sjelden deler ting som er verdt å gjenfortelle for de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler ikke 100% på noen. Har kuttet mange ut av livet mitt fordi de var for glad i sladder. Nå har jeg en liten gjeng venninner som jeg trivest sammen med. Dersom en av venninene er borte så er det ingen som sladrer om den, og det er viktig for meg.

Anonymous poster hash: ca8b2...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan dele mye av seg selv uten å komme inn på private og personlige ting. 

En trenger ikke å gi ut hele livshistorien og alle sine problemer med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kommer tilliten før vennskapet.

Jeg kaller ikke folk jeg ikke har tillit til for "venner", men heller bekjente som jeg har ganske overfladisk forhold til.

Jeg synes jeg merker etter hvert som jeg blir kjent med folk, om de er til å stole på. Med noen tar det veldig kort tid, med andre tar det mer tid å komme nok innpå hverandre.

Det er ikke lurt å buse ut med hele livshistorien tidlig, men det er heller ikke lurt å være for kald/ikke dele noe som helst. For å komme nærmere hverandre, må man nødvendigvis vise sårbare sider også.

Men man merker da fort hvem man bør og ikke bør snakke med.. Spesielt de man ikke bør snakke med, ser man vel lett an.

Anonymous poster hash: 551bc...570
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...