Rumle Skrevet 1. oktober 2015 #21 Skrevet 1. oktober 2015 Hordaland her, sier 'klyppe' Anonymous poster hash: ac84c...f57 Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #22 Skrevet 1. oktober 2015 Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt) Er ikke Hordaland ganske stort? Jeg kommer fra et annet fylke, men der vet jeg om iallefall to ulike måter å si "klippe" på. Anonymous poster hash: bc7f1...d7a
Rumle Skrevet 1. oktober 2015 #23 Skrevet 1. oktober 2015 Er ikke Hordaland ganske stort? Jeg kommer fra et annet fylke, men der vet jeg om iallefall to ulike måter å si "klippe" på. Anonymous poster hash: bc7f1...d7a Jo, det har du jo rett i .. Jeg er bare nysgjerrig, jeg betviler det ikke
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #24 Skrevet 2. oktober 2015 Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt) Kan si såpass at jeg er fra Sunnhordland, så her sier vi altså 'klyppe'. Hvor i Hordaland er du fra da? Bergen? Anonymous poster hash: ac84c...f57
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #25 Skrevet 3. oktober 2015 Er opprinnelig fra Oppland og sier "klyppe" (med tjukk L). Tror alle jeg kjenner med samme dialekt sier det samme. Men vi skriver "klippe" selvsagt. Som i klippe hår eller klippe av en tråd.. med saks. Å klyppe Klyppte Har klyppt (Vet ikke om Klyppte og Klyppt bør ha to eller en P, ettersom det ikke er skriftspråk, men med en P blir det med som Å klype med fingrene). Anonymous poster hash: 76039...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå