Gå til innhold

Klippe-klyppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hordaland her, sier 'klyppe'

Anonymous poster hash: ac84c...f57

Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hordaland her også, men sier aldri "klyppe" selv. Når sier du det? Jeg både sier og skriver klippe og klippet (klippæ/klippætt)

Er ikke Hordaland ganske stort? Jeg kommer fra et annet fylke, men der vet jeg om iallefall to ulike måter å si "klippe" på.

Anonymous poster hash: bc7f1...d7a

Skrevet

Er ikke Hordaland ganske stort? Jeg kommer fra et annet fylke, men der vet jeg om iallefall to ulike måter å si "klippe" på.

Anonymous poster hash: bc7f1...d7a

Jo, det har du jo rett i .. :ler: Jeg er bare nysgjerrig, jeg betviler det ikke :)

Skrevet

Kan si såpass at jeg er fra Sunnhordland, så her sier vi altså 'klyppe'. Hvor i Hordaland er du fra da? Bergen?

Anonymous poster hash: ac84c...f57

Skrevet

Er opprinnelig fra Oppland og sier "klyppe" (med tjukk L).

Tror alle jeg kjenner med samme dialekt sier det samme. Men vi skriver "klippe" selvsagt.

Som i klippe hår eller klippe av en tråd.. med saks.

Å klyppe

Klyppte

Har klyppt

(Vet ikke om Klyppte og Klyppt bør ha to eller en P, ettersom det ikke er skriftspråk, men med en P blir det med som Å klype med fingrene).

Anonymous poster hash: 76039...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...