Gå til innhold

Selge leilighet med majorstubiller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge leiligheten min i løpet av neste år. Dessverre har bygården fått brune pelsbiller, der i blant min, og vi har skadedyrbekjemper inne i bildet ( forsikringssak) Det går sakte framover og diverse midler har blitt testet ut uten hell.

Min leilighet er ikke spesielt hardt rammet, ser maks tre biller ila en uke og larver enda sjeldnere. Diverse tiltak jeg gjør selv er å støvsuge jevnlig og spise mat bare ved spisebordet. Har ingen gulvtepper.

Er redd jeg ikkje blir kvitt billene før jeg skal selge ( må flytte pga jobb) og har fått muntlig tillatelse av styret til fremleie i tilfelle jeg ikke får solgt. Jeg skal selvsagt være ærlig ovenfor potensielle kjøpere.

Er det noen som har vert i samme situasjon og fikk solgt?

Noen som vet om majorstubillen/brune pelsbiller slår veldig ut på prisantydningen?

Og helt tilslutt, om noen har blit HELT kvitt billene?

Btw, bor ikke i Oslo, men i en mellomstor by der pelsbillene ikke er så "kjent"/stort problem.

Anonymous poster hash: c0b99...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er helt avhengig av hvem som er interessert i boligen og dermed umulig for noen å svare på på generelt grunlag.

Selv ville jeg aldri kjøpt boligen din på grunn av innsektene.

Anonymous poster hash: 5dab9...ac6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kjøper noe hvor det har vært skadedyr, uansett hvor perfekt leiligheten skulle vært ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan pelsbiller fly inn hvem som helst sitt vindu, så det er noe alle kan får bare med å lufte. Men du er nok best tjent med å selge etter at skadedyrsbekjemperne har gjort jobben sin. 

Anonymous poster hash: 357ce...1d2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar 😊 Jeg skjønner godt at folk er skeptisk til å kjøpe en leilighet med biller, men ut i fra den informasjonen man finner ved å google majorstubiller virker det som om det er vanlig i leiligheter i Oslo? Hva gjør man da med salg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da fryktelig vanlig i Oslo!? To av leilighetene jeg har bodd i har hatt dette. Merket ikke noe til det så lenge jeg støvsugde ofte og ikke lot klær ligge og slenge på gulvet.

Anonymous poster hash: 25a2b...04e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overraskende at folk her ikke er interessert i å kjøpe en leilighet med noen skarve majorstubiller. Jeg hadde det der jeg bodde før, og ble helt kvitt det ved jevnlig støvsuging. Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe leiligheten i og med at problemet hos deg er såpass lite, men ut fra denne tråden ville jeg nok håpet at det skulle påvirket prisen i positiv retning for meg.

Anonymous poster hash: 91c4a...42e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majorstubiller er veldig vanlig i alle fall i Oslo. De flyr jo inn og formerer seg, kommer inn gjennom lufteventiler osv, ikke så lett å unngå dem, de flyr jo bare inn igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...