AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Skal prøve å holde det så kort som mulig, og prøve å holde det så anonymt så mulig. Vi er alle i 20 årene. Har ei venninne, hun er i et forhold hvor kjæresten er rett og slett ond mot henne. Banker opp kompisene hennes, hun får ikke lov til å se på en annen mann før han klikker. Han røyker hasj daglig og drikker hele tiden, er frekk i kjeften og drar henne ned. Hun har det ikke bra i forholdet, og har gjort det slutt flere ganger. Hun får ikke lov til å besøke meg eller andre venninner, da stjeler han bankkorte og mobil slik at hun ikke har penger til å ta buss. Sist stjal han hunden hennes og holdt han innelåst i et rom, for hun skulle komme hit og møte hunden min. Vi skulle gå en tur sammen, det likte han veldig dårlig. Han leste facebook meldingene vi hadde sendt oss i mellom og ble fly forbannet. Endte opp med at jeg ringte pappa og han brøt opp døren og fikk tak i hunden. Faren til venninnen min kom like etterpå og kastet fyren ut døren, bokstavelig talt. Han har ødelagt min bursdag, hennes bursdag og andre venners bursdag. Han nekter henne å ha kontakt med vennene sine. Jeg ser at hun ikke har det bra. Hun har skjult mye for meg, og det gjør vondt. Har sett arr etter selvskading (oppsto etter hun ble sammen med idioten) og hun viser tydelige tegn til depresjon. Har slitt med depresjon i flere år selv, hatt alle forskjellige bivirkninger. Men er fortsatt 99,9% sikker på at hun er deprimert og det har blitt verre med tiden. Hva skal jeg gjøre?! Har sagt at døren min er åpen, dag og natt. Er hun ensom og tenker på å ringe han fordi hun er ensom, ja da får hun ta taxi eller buss og kom hit! Jeg har sagt at hun får sove her i noen dager hvis hun ikke vil være alene etter bruddet. Men ingenting funker. Jeg føler meg så hjelpeløs! Anonymous poster hash: 68c37...e11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 dump han. Anonymous poster hash: 888a8...ec1
ops2 Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Hun er myndig, så hun kan ødelegge livet sitt. Det er tragisk. I så mange tilfeller tar de faenskapet (typen) tilbake fordi de er ensomme, han har "gode sider" han har lovet å forandre seg, og annet selvutslettende pissprat. Men kan ikke faren hennes gjøre mer? Rett og slett kjøre henne til en tante eller annen slektning som ikke faenskapet (typen) vet om? Jeg tror hun trenger å komme seg bort. Nytt miljø. Hun må få noe å gjøre. Gå lange turer med hunden. Sove ut. Lete etter en jobb. Gi henne ny telefon med hemmelig nummer. Blokkere han på facebook, ikke ha åpen profil. Selvsagt kan ingen hindre henne i å ta kontakt med faenskapet, men en kan gjøre det vanskelig for han å kontakte henne.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Bra han ikke er din kjæreste da. Anonymous poster hash: a105d...80d
Guy Fawkes Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Det er lite du kan gjøre og det er lite du skal gjøre. Hvis han er voldelig slik at du se skader blir saken annerledes. Men du kan være støttende, men vær forsiktig med råd i en sak du ikke kjenner om er helt korrekt eller har slagside. Hun er voksen og må ta seg ut av situasjonen selv hvis det er så ille som du skriver.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 håper kompisene hennes har anmeldt volden mot dem? Det er en begynnelse. Hvis dere ser han er voldelig mot henne kan dere også anmelde på egenhånd. Hun kan velge å ikke la seg avhøre eller si noe, men hun har en sterkere sak hvis hun selv bestemmer seg for anmeldelse. Ta vare på alt av meldinger og noter ned når og hvilke trusler han kommer med mot dere. Anonymkode: 5a79a...2dc
Cinnamondiva Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 Huff, får vondt av å lese dette her. Føler skikkelig empati for din venninne. La henne overnatte hos deg og dagen etterpå ring krisesenter. Hasjrøykere er virkelig noen farlige mennesker og ikke helt pålitelige. De burde man holde seg unna. Se der dere en klem og en velsignelse
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dytt Anonymkode: c4c89...14c Hvorfor dytter du på en 5 år gammel post? Anonymkode: 2cd7f...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå