Gå til innhold

Neseoperasjon mislykket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt en neseoperasjon. Har blandede følelser etter inngrepet.

Jeg hadde i utgangspunktet en stor og ufin nese, men var mest misfornøyd med profilen. Hadde gitt meg komplekser i mange år! Nesen i front var jeg passende fornøyd med. Men gikk inn for operasjon med tanke om at det ikke kan bli verre. Legen sa at han skulle gi meg en smalere nese med feminin preg. 

Nå sitter jeg med en passe grei profil men mislykket nese i front! Jeg sitter igjen med dette:

- bred og flat nese da neserygg skulle smalnes, men bena er ikke satt inntil hverandre.

- kan kjenne konturer av nesebein og se/kjenne en "skarp" kant på den ene siden. 

- synlige nesebor etter løft av tippen,noe jeg ble forsikret av legen at ikke skulle skje

Nå er det flere måneder siden inngrepet så blir nok ingen forandring. Det har vært tung emosjonelt prosess der jeg har vært veldig lei meg. Fra at jeg måtte ta hensyn til at folk ikke så meg i profil, nøler jeg med å holde øyekontakt med folk ved prat da jeg innbiller meg at de "ser " den ujevne og klumpete nesen min:-(.

Kjenne/se nesebein er verst da det får nesen til å fremstå skjev, noe den ikke var i utgangspunktet. Jeg hadde en jevn flate og ingen humper på nesen.

Trenger deres hjelp: dere som har tatt operasjon på neseryggen; kjenner dere beina og konturer som gir en skjev nese? Eller er nesen like jevn (smooth) etter inngrepet ? 

Dere aner ikke hvor stor hjelp det vil være for meg med et svar... 

Anonymous poster hash: 731d2...0a3

• Liker 1
Skrevet

Jeg leser i [url=https://finnkode.helsedirektoratet.no/#|icd10|ICD10BlaaBok|Blå bok|help|contentpages/ICD10/icd10blaabok.htm)ICD-10:<br /><br />"Individer som er overbevist om at en spesifikk kroppsdel (ofte i ansiktet) er abnorm eller misdannet, men hvor dette ikke er objektivt observert av andre (noen ganger kalt dysmorfofobi), skal klassifiseres under hypokondrisk lidelse (F45.2)"

Anonymous poster hash: bd260...860

• Liker 1
Skrevet

Dra tilbake til kirurgen og forklar at du er misfonrøyd. Tok dere før/etter-bilder i fbm operasjonen?

Anonymous poster hash: 154a2...06a
Skrevet

Karma.

Anonymous poster hash: 90065...576

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...