Gå til innhold

ok kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Prøver å legge om kostholdet mitt og lurer bare på hvordan dette ser ut sånn næringsmessig. Er det bra?

Frokost: 
1 skive grovbrød med smør og egg (kokt, stekt - varierer) 

1 skive grovbrød med smør og leverpostei / ost og skinke (eller noe annet, men vanligvis en av disse)

Lunsj:

En halv boks mager cottage cheese

En halv banan
- eller
En boks vaniljekesam 

En halv banan

Middag:
En kyllingfilet

Masse grønnsaker
- eller
Halv boks kyllingkjøttdeig
Tacokrydder
Løk og masse grønnsaker

(er ikke så kreativ i matveien,men kommer vel på andre ting jeg også kan lage snart)

Kvelds:

En halv banan

- eller

To grove skiver med pålegg
- eller
En banan
(varierer litt etter hvor sulten jeg er)

Anonymous poster hash: e1eff...ae3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser fint ut

Anonymous poster hash: f5480...583
Skrevet

Jeg ville hatt litt mer grønnsaker. Ellers ok.

Anonymous poster hash: f123d...ff6
Skrevet

Egg, leverpostei og kyllingkjøttdeig inneholder voldsomt mye dårlig kolesterol.

Anonymous poster hash: a4a36...f8f

Skrevet

Hva er målet? Å vedlikeholde vekta?

Skrevet

sykt mye sukker i lunsjen  :sjokkert:

Anonymous poster hash: fa83e...419
  • Liker 2
Skrevet

Hva veier du, hvor høy er du? Er du på vei ned i vekt? opp i vekt? vedlikehold? kjønnet ditt? Hvor mye trener du?

Anonymous poster hash: f29dd...e96
Skrevet

Hva veier du, hvor høy er du? Er du på vei ned i vekt? opp i vekt? vedlikehold? kjønnet ditt? Hvor mye trener du?

Anonymous poster hash: f29dd...e96

Litt usikker på hva jeg veier egentlig, rundt 60kg kanskje.

På vei ned i vekt. Jente, 23. 165 høy

Holder vekten stabil når jeg ikke trener.

Nettopp begynt nå, 3-4 ganger i uka.

Eneste forskjellen nå og fra før er at jeg har begynt å trene, og at jeg har ertsatta 3-4 brødmåltider om dagen til det jeg har nevnt ovenfor. Pluss at jeg prøver å kutte litt på godterier og sånt da selvsagt.

Trener hovedsaklig på mølla nå i første omgang, men legger inn noen styrkeøvelser som regel. - Tenker å etterhvert redusere kondisjonstreningen og gå mer over på styrkeøkter.

- ts

Skrevet

Det er ingen sammenheng mellom kolesterol i kosten og kolesterol i blodet. Egg er noe av det sunneste man kan spise.

TS: Du spiser altfor lite fett!

Anonymous poster hash: 44a46...c1d

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor spiser du bare halve bananer?

Tacokrydder og andre krydderblandinger inneholder mye salt.

Ellers synes jeg det ser litt sært og konstruert ut, men det gjør det alltid når folk legger ut sånne her.

Anonymous poster hash: e9665...e7e

Skrevet

Hvorfor spiser du bare halve bananer?

Tacokrydder og andre krydderblandinger inneholder mye salt.

Ellers synes jeg det ser litt sært og konstruert ut, men det gjør det alltid når folk legger ut sånne her.

haha nei si det. blir som regel mett og nok med en halv siden jeg blander det inn i cottage cheesen. 

Ja, har du noe annet å anbefale? Er veldig opptatt av at jeg skal like det jeg skal spise (ellers klarer jeg ikke spise sånn mat lenge), og krydder er alfa omega på kjøttet syns jeg.

Okei! Hva mener du med sært og konstruert? Takk for tilbakemelding uansett! Har bare prøvd å sette opp etter hva jeg liker.

Det er ingen sammenheng mellom kolesterol i kosten og kolesterol i blodet. Egg er noe av det sunneste man kan spise.

TS: Du spiser altfor lite fett!

Anonymous poster hash: 44a46...c1d

Sant nok! Forslag til hva jeg kan spise av fett? Advokado liker jeg veldig godt, men det er jo både sykt mye kcal i det og ikke veldig billig.

- ts

Skrevet

haha nei si det. blir som regel mett og nok med en halv siden jeg blander det inn i cottage cheesen.

Ja, har du noe annet å anbefale? Er veldig opptatt av at jeg skal like det jeg skal spise (ellers klarer jeg ikke spise sånn mat lenge), og krydder er alfa omega på kjøttet syns jeg.

Okei! Hva mener du med sært og konstruert? Takk for tilbakemelding uansett! Har bare prøvd å sette opp etter hva jeg liker.

Sant nok! Forslag til hva jeg kan spise av fett? Advokado liker jeg veldig godt, men det er jo både sykt mye kcal i det og ikke veldig billig.

- ts

Eller, det er ikke så sært som mange andre og jeg regner vel ikke med at du spiser det samme hver dag. Spis mat du liker. Det er heller ikke krise med taco-krydder innimellom, spesielt om du ikke spiser mye annet med mye salt ellers. Du kan lage eget krydder eller marinade.

Skrevet

- ts

Ja, det er "sykt mye kcal" i fete produkter. Men du trenger energi og du trenger å få en god porsjon av energien fra fett. Fettkilder kan for eksempel være oliven, kokos, smør, fløte, gulost, pesto, fete kjøttstykker (entrecôte for eksempel).

Og var ikke dette for lite mat? Hvor mange kcal er dette?

Anonymous poster hash: 8d40f...b94

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette er bra tull og sludder som TS ikke må høre på.

Egg er blant det beste du kan spise punktum. Proteinet er kanskje det reneste du finner på jorden og kolesterolet er ikke dårlig. Plommen er krutt og fullt av vitaminer og mineraler som er helt essensielle. 

Jeg spiser 4-8 egg per dag, med plomme og har veldig lavt kolesterol. 

Jeg synes TS spiser relativt lite. Lunsjen er ikke skikkelig mat. Jeg ville prøvd å øke proteininntaket og få ned inntaket av karbohyderater. Jeg ser ikke poenget med å spise så mye carbs. 

Kveldsmaten er helt unødvendig og la meg forklare kort hvorfor:

Kroppen trenger ikke karbohydrater på kvelden, jeg vil helle spist noe proteinrik mat eksempelvis egg. Jeg spiser relativt mye til kvelds fordi jeg ikke har problemer med å sove mett, og vanligvis går det i egg/laks/kylling. 

Meste parten av karbohyderatene jeg spiser inntaes på morgenen og rett før trening og kanskje en banan etter trening. 

Det beste fettet du forresten kan få i deg er blant annet fra avokado. 

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet

Dette er bra tull og sludder som TS ikke må høre på.

Egg er blant det beste du kan spise punktum. Proteinet er kanskje det reneste du finner på jorden og kolesterolet er ikke dårlig. Plommen er krutt og fullt av vitaminer og mineraler som er helt essensielle. 

Jeg spiser 4-8 egg per dag, med plomme og har veldig lavt kolesterol. 

Jeg synes TS spiser relativt lite. Lunsjen er ikke skikkelig mat. Jeg ville prøvd å øke proteininntaket og få ned inntaket av karbohyderater. Jeg ser ikke poenget med å spise så mye carbs. 

Kveldsmaten er helt unødvendig og la meg forklare kort hvorfor:

Kroppen trenger ikke karbohydrater på kvelden, jeg vil helle spist noe proteinrik mat eksempelvis egg. Jeg spiser relativt mye til kvelds fordi jeg ikke har problemer med å sove mett, og vanligvis går det i egg/laks/kylling. 

Meste parten av karbohyderatene jeg spiser inntaes på morgenen og rett før trening og kanskje en banan etter trening. 

Det beste fettet du forresten kan få i deg er blant annet fra avokado. 

Spiser jeg så mye karbs da? bortsett fra de to brødskivene til frokost?

Har gått over fra å spise brød til omtrent alle måltider, til å nå spise kylling/kjøttdeig, cottage cheese, grønnsaker, frukt i tillegg / istede. Tror jeg må ta et skritt om gangen, hehe, men hva anbefaler du å bytte ut karbsene mine med?

Ja, får prøve å skvise inn litt advokado og annet sunt fett!

- ts

Skrevet

Hei! Prøver å legge om kostholdet mitt og lurer bare på hvordan dette ser ut sånn næringsmessig. Er det bra?

Frokost: 

1 skive grovbrød med smør og egg (kokt, stekt - varierer) 

1 skive grovbrød med smør og leverpostei / ost og skinke (eller noe annet, men vanligvis en av disse)

Lunsj:

En halv banan

- eller

En boks vaniljekesam 

En halv banan

Middag:

En kyllingfilet

Masse grønnsaker

- eller

Halv boks kyllingkjøttdeig

Tacokrydder

Løk og masse grønnsaker

(er ikke så kreativ i matveien,men kommer vel på andre ting jeg også kan lage snart)

Kvelds:

En halv banan

- eller

To grove skiver med pålegg

- eller

En banan

(varierer litt etter hvor sulten jeg er)

Sikter spesifikt til kveldsmaten din. Til frokost ville jeg gjerne spist 1-2 egg og havregryn /m bananbiter. Det er min spesialitet.

Middagen ser grei ut, men hva med f. eks å putte inn laks der? Du får ferdig naturell laks på f. eks Rema 1000 for 57,- for 500g som du kan varme i ovnen i 12 minutter. Hiv på litt lime-kesam, litt avokado, brokkoli og spinat på siden så har du skikkelig krutt middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...