Gå til innhold

lunsjbriks? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kloke mennesker her inne. 

I ny og ne kjøper jeg lunsjbriks på butikken, min store glede er når jeg finner dem  :danse: 
Men, nå har jeg funnet ut at jeg vil bake dem selv, men jeg finner ingen oppskrift 

Disse jeg kjøper på butikken er som ostehorn, bare i firkantet rundstykkeform.Inni er de fylt med en slags hvit saus/ostesaus??? og skinke. På toppen er det ost og grillkrydder. 
De rundstykkene jeg finner oppskrift på, har bare vanlig hvitost som fyll, men i disse jeg kjøper er fyllet delvis flytende. 
Har selvfølgelig prøvd å lage meg en standar ostesaus og ha inni, men det funket liksom ikke. 
Er det noen som har prøvd seg på dette og som kanskje har tips?  :danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle kloke mennesker her inne. 

I ny og ne kjøper jeg lunsjbriks på butikken, min store glede er når jeg finner dem  :danse: 

Men, nå har jeg funnet ut at jeg vil bake dem selv, men jeg finner ingen oppskrift 

Disse jeg kjøper på butikken er som ostehorn, bare i firkantet rundstykkeform.Inni er de fylt med en slags hvit saus/ostesaus??? og skinke. På toppen er det ost og grillkrydder. 

De rundstykkene jeg finner oppskrift på, har bare vanlig hvitost som fyll, men i disse jeg kjøper er fyllet delvis flytende. 

Har selvfølgelig prøvd å lage meg en standar ostesaus og ha inni, men det funket liksom ikke. 

Er det noen som har prøvd seg på dette og som kanskje har tips?  :danse:

Ikke svar på spørsmålet ditt,men hvor kjøper du disse? ;)

Anonymous poster hash: a5dbd...192

Skrevet (endret)

Jeg har fundert på om det kanskje er smøreost som er inni dem. Kan være verdt forsøket å bruke Kavli skinkeost, for eksempel? Har også lett etter oppskrift uten hell :(

AB ...192, her i Bergensområdet selges de på de fleste butikker som steker bakevarene sine selv, som Meny, Eurospar, Coop Obs etc, så ville sett etter dem i den type butikker om du bor et annet sted :)

Endret av Thorn
Skrevet

Takker for svar  :biggrin:

Kanskje det kan fungere med gulost/hvitost på tube?!?  :Nikke:

Jeg har fundert på om det kanskje er smøreost som er inni dem. Kan være verdt forsøket å bruke Kavli skinkeost, for eksempel? Har også lett etter oppskrift uten hell :(

AB ...192, her i Bergensområdet selges de på de fleste butikker som steker bakevarene sine selv, som Meny, Eurospar, Coop Obs etc, så ville sett etter dem i den type butikker om du bor et annet sted :)

Dersom du også er glad i disse godbitene, så burde du gå til den lille nærbutikken ved NLA høyskolen i Sandviken! Gå før kl 12! De er aldeles fantastiske  :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...