AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Er varmekabler i gulv og vinylbelegg. Vet ikke om varmekablene må skiftes? Gipsvegger og dusjkabinett er det og. Badet er ca 8 kvm. Tenker å fortsette å ha dusjkabinett, lyst på fliser på gulv og på vegg vet jeg ikke. Har null peiling på oppussing så skal sette bort hele jobben. Er ikke toalett på badet.Anonymous poster hash: 180a7...aed
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Du bør regne med 150 000 minst. Anonymous poster hash: c4b2f...817
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 varmekablene må skiftes, alt må skiftes. Det kan være de funker noen år til, men så ryker de og da sitter du der med et nytt bad uten varmekabler. Når det ikke er toalett på badet så må det kanskje legges nye rør? Aner ikke hva dette kan koste, eller mente du at det ikke skal være toalett der? Uansett utenom et evt. toalett så ville jeg regnet rundt 150 000 på bare badet, med fliser, rør, membran etc... Anonymous poster hash: de052...96f 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Vi er i samme situasjon. Badet er fra 1990 ganske stort, dusjkarmen er ekkel og flisene er stygt lagt. Vi legger flis på flis i dusjen og på gulvet og ved badekaret, samt bytter døra til dusjkarmen og selve badekaret så vi får et mer frittstående som er enklere å rengjøre. Veggene skal ikke flislegges på nytt, da vi synes dette blir for dyrt og velger heller å male. Selvsagt skal det være fliser ved badekaret, men ikke der det ikke trengs. Armaturer byttes også ut og innredningen beholdes og males. Når det gjelder varmekablene, bytter vi ikke ut disse da vi har hatt ekstremt mye trøbbel med følere fra vårt forrige hus. I løpet av 3 år måtte følerne byttes 5 ganger, samt at elektriker ikke greide å få de til å fungere, så vi bestilte nye følere og ordnet dette selv og de fungerte etter dette. Så med andre ord - ikke bytt varmekabler med mindre du må. Vi tar en risiko på at kablene kan ryke, det er kanskje dumt, men vet disse har bedre kvalitet enn nyere kabler fra i dag. Var også på Comfort og hørte hva det ville koste å pusse opp hele badet, og det ble anslått at det prismessig vil ligge på 380.000,-(!!!) inkludert alt sammen. Synes det var i overkant mye penger, og samboer og jeg velger heller å gjøre det på den litt billigere måten og jeg anslår at vi lander på 180.000,- -> totalt når vi er ferdige, forutsatt at det elektriske også skiftes ut samt at noe greier med kloakken også fikses. Vil også anbefale deg å lese en annen tråd her inne om det samme. Så blant annet i den tråden at Yvonne (mod. på KG) har gjort dette for 180.000,-, (nå aner jeg jo ikke om hun betalte 180.000,- for badet OG kjøkkenet eller om hun betalte 180.000,- x2.) og det hørtes egentlig ganske billig ut. Lykke til! Anonymous poster hash: cbc0b...f6a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Kan egentlig bare legge ved link til den andre tråden så blir det litt lettere http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=973137 Anonymous poster hash: cbc0b...f6a
monstergospel Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Takk for svar! Skal ikke være toalett der. Har annet toalettrom.
monstergospel Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Altså, jeg som var trådstarter!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Altså, jeg som var trådstarter! Skjønte det Vi har heller ikke toalett på badet Anonymous poster hash: cbc0b...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå