Gå til innhold

baker boller. men tom for bakepapir, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymous poster hash: 591ef...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker et stekebrett og smører med smør/olje.

• Liker 1
Skrevet

Smør plata og dryss på mel, akkurat som du gjør med ei kakeform.

Anonymous poster hash: ab2a3...e61
  • Liker 1
Skrevet

Er folk virkelig så dumme at de må spørre om sånt?

Anonymous poster hash: 9db0c...51f

• Liker 1
Skrevet

Er folk virkelig så dumme at de må spørre om sånt?

Å ikke være informert om dette gjør en ikke dum. Hvor er refleksjonsevnen din?

Anonymous poster hash: adc9a...f94

• Liker 4
Skrevet

Er folk virkelig så dumme at de må spørre om sånt?Anonymous poster hash: 9db0c...51f

Jeg er 17 og bor fortsatt hjemme, mamma lager aldri hjemmelaget mat så har ikke lærd så mye om kjøkken ting... så nå sitter jeg barnevakt for tante barnet mitt og vi har laget bolledeig. Jeg gjør jo et forsøk da!

Anonymous poster hash: 591ef...573

• Liker 7
Skrevet

Ikke smør brettet med smør iallefall. Jeg gjorde det en gang, endte opp med at hele kjøkkenet var fullt av røyk etterpå og boller som smakte brent smør.

Smør med olje, eller dra på butikken og kjøp nytt bakepapir.

Anonymous poster hash: 2573d...65c

Skrevet

Du kan bruke aluminiumfolie istedenfor :) 

Skrevet

Jeg er 17 og bor fortsatt hjemme, mamma lager aldri hjemmelaget mat så har ikke lærd så mye om kjøkken ting... så nå sitter jeg barnevakt for tante barnet mitt og vi har laget bolledeig. Jeg gjør jo et forsøk da!Anonymous poster hash: 591ef...573

Ok :).

Var ikke meningen å være slem, blir bare oppgitt over enkelte helt opplagte spørsmål.

Dumt at ikke moren din har lært deg de enkleste basistingene på kjøkkenet og applaus til deg for at du lager boller med tantebarnet!

Håper de blir gode og at dere koser dere!

Skrevet

Er det nødvendig å bruke underlag, da, eller smøre? Jeg gjør det ikke. Bakverket setter seg ikke fast på mine stekeplater.

Skrevet

Var ikke meningen å være slem, blir bare oppgitt over enkelte helt opplagte spørsmål.

Dumt at ikke moren din har lært deg de enkleste basistingene på kjøkkenet og applaus til deg for at du lager boller med tantebarnet!

Det er ikke helt opplagt. Man kan ikke forvente at noen kan noe som de ikke har lært/har noen erfaring med.  Helt urimelig å bli oppgitt over dette, og hvertfall å mene at noen er dum på bakgrunn av dette. 

Anonymous poster hash: adc9a...f94

• Liker 3
Skrevet

Går matpapir an å bruke?

Anonymous poster hash: 7126a...e8f
Skrevet

Er det nødvendig å bruke underlag, da, eller smøre? Jeg gjør det ikke. Bakverket setter seg ikke fast på mine stekeplater.

Da har du kanskje slikt teflonbelegg på dine plater Arabella?

Til TS: Det fantes ikke bakepapir i gamle dager, og da brukte de en klatt margarin på matpapir og smurte brettet. Løst mel på brettet vil nok bare bli brent. Og min 17-åring hadde heller ikke visst dette.

Skrevet

Går matpapir an å bruke?

Anonymous poster hash: 7126a...e8f

Nei, det kan man ikke bruke. Det vil brenne seg fast.

• Liker 1
Skrevet

Hei, ts. 

Jeg er 50 år, og vel så det. Og i vår tid fantes ikke bakepapir. Så det går fint uten :-) 

Anonymous poster hash: 59dfc...b25
Skrevet

Var ikke meningen å være slem? Hva annet skal man kalle det når du insinuerer at TS er dum? Kanskje det er bedre å tenke før du skriver.

Anonymous poster hash: 918cc...eb4

• Liker 3
Skrevet

I "gamle dager" smurte jeg stekeplatene med smør. Har aldri opplevd at det har tatt fyr eller noe annet skummelt.

Anonymous poster hash: bfe38...2a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...