AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Ja, som overskriften sier, hva er det beste du kan bli servert på hjemmedate? La oss gå utifra at daten kan lage mat Også interessert i å vite hva dere IKKE vil bli servert! Gjerne oppgi kjønn og alder :-) Anonymous poster hash: 97b63...bec
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 33 år gammel kvinne Jeg er villig med på alt som ikke er vanskelig å spise uten å søle/se rar ut, og alt som smaker godt. Ting jeg ikke liker bli servert: - sushi (søl og gaping) - spaghetti/nudler/all form forlange pastagreier (søl og slurp) - taco, både skjell og lefser (elsker taco, men vanskelig å se delikat ut når man spiser det) Ferdigmat, som halv- og helfabrikata, er ikke ok. Det gjelder alt fra lasagne fra Toro, til Fjordland biff stroganoff, til ting ut av en hermetikkboks. Reker i lake er heller ikke noe å juble over. Min kjæreste slo til med hjemmelaget pizza på første hjemmedate, det var midt i blinken for meg. Avslappet og godt, og ga mye å snakke om (foretrukket bunn, fyll, måten man lager på, forsteking eller ei, hvit pizza vs med tomatsaus, anans?, italiensk vs tykk bunn, fisk på pizza?, hvor har man spist den beste pizzaen -> åpne døren til reiseprating osv osv ). Skal man få praten til å gå er det også greit om det ikke er seig biff, eller annet som krever energi å spise og tygge. Ikke så lett å prate uanstrengt om man må bruke mye krefter på å skjære opp maten, og man blir sittende å tygge hver bit i fem minutter (og snakke med mat i munnen er fy). Anonymous poster hash: b1cfd...99b 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Kvinne 38 Ble servert enkel hjemmelaget "tapas" på forrige hjemmedate, det var veldig bra! Jeg syns pasta kan være greit også jeg, men kanskje ikke akkurat spaghetti. Hjemmelaget pizza er helt greit, men da må den være litt spennende altså, ikke bare pizzasaus fra toro og kjøttdeig... Skal snart ha hjemmedate selv. Da er planen å servere en Indisk kyllingsuppe med nanbrød til. Jeg er ikke veldig glad i sjømat (utover reker), så det vil jeg helst slippe å bli servert. Sushi er ok, men heller ikke en favoritt. Må legge til at jeg krever litt mer av "kokken" i dag enn når jeg datet som student for snart 20 år siden, så det er jo også noe å tenke på. På den tiden var det imponerende nok å bli invitert på hjemmelaget middag. Anonymous poster hash: 5e5c0...b99
mijaa Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 *snip* Må legge til at jeg krever litt mer av "kokken" i dag enn når jeg datet som student for snart 20 år siden, så det er jo også noe å tenke på. På den tiden var det imponerende nok å bli invitert på hjemmelaget middag. Anonymous poster hash: 5e5c0...b99 Kjenner meg igjen i den Til tross for at vi har vært sammen i over 1,5 år, kan jeg fortsatt telle på en hånd de gangene kjæresten har lagd mat til meg, så jeg blir igrunn glad uansett hva han disker opp med! Men i datingfasen så liker jeg ikke å spise noe det ikke er mulig å ta yndige, små bitt av, for jeg er da en grasiøs kvinne, må vite! ( ) Så lang pasta, taco/fajitas, sushi, suppe og sånne ting er uaktuelt. Jeg vet egentlig ikke hva som er den ultimate date-maten, fordi jeg generelt hater å spise foran folk, men en perfekt stekt biff med hjemmelagde fløtegratinerte poteter og noen gode grønnsaker som tilbehør hadde nok gått rett hjem her, altså. Eller noe nytt og spennende som jeg aldri hadde tenkt på selv! En spenstig vegetarrett, for eksempel. 1
Okapi Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Jeg spiser egentlig det meste bortsett fra skalldyr. Ikke sånn grisestor suppeentusiast heller, kanskje, og fiskeboller muligens litt uromantisk. Hjemmelaget pizza er helt ålreit, og synes ikke lasagne fra halvfabrikat er galt heller.
Florence Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Hjemmelaget pizza er veldig greit synes jeg. Mye å snakke om som andre har sagt over her, og man kan jobbe med den sammen.
Uredd Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Jeg trodde ikke kvinner spiste noe særlig på de første datene... fra 0:45... 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Husk å spørre om hun har allergier eller det er noe hun ikke spiser. Kjedelig å sitte der med pizza om hun har cøliaki eller melkeallergi. Antar hun sier ifra om hun vet du skal lage mat, men det er greit å spørre for sikkerhetsskyld. Da min samboer og jeg fortsatt var i datingfasen, kjøpte han rismelk og havremelk slik at han kunne lage pannekaker til frokost til meg! Det slo godt an! Det føltes så godt at han hadde gått på butikken, spurt og prøvd å lære om melkeallergi. Jeg ble imponert! Til middag liker jeg biff, pizza (med vegansk ost eller uten ost), lasagne, moussaka, wok, stek, baconsurret kyllingfilet, gryterett, chili con carne med salat og hvitløksbaguetter, pai... Om du vil gå for fisk, så er dette en veldig enkel og god rett https://www.rema.no/oppskrifter/laks-med-couscous/REC-32020 Ellers er det veldig godt med laks, ris og mango. Det er som nevnt over viktig med hjemmelaget mat. Toro-lasagne slår dårlig an. Max-boller også. Vil helst ikke ha reker, krabbe og slikt da jeg ikke er spesielt glad i det. Anonymous poster hash: 269d6...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Takk for svar! Noen fler? TS. Anonymous poster hash: 97b63...bec
Summers Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Glad i søtsaker hadde vært fint å bli invitert til ferske skillingsboller. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Hadde blitt glad for; -taco -sushi -hjemmelaget pizza Medium glad for: -spagetti -laks -suppe Ikke glad for: -torsk og poteter -raspeballer -burger -sterkt krydrete greier -kjøttrett Av søtsaker hadde jeg blitt glad for: -boller -freia melkesjokolade Medium glad for: -smågodt Ikke glad for: -kake -kjeks -potetgull Anonymous poster hash: 782db...191
Cuntzilla Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Går vi ut ifra at han kan lage mat, altså at han er en dyktig kokk, vet hvordan ting skal smake og lager mat fra bunnen av, så kan han lage hva som helst. Surprise me! Så jeg ville anbefale å lage din "signaturrett", den du kan best og liker å servere når du skal imponere Jeg er over snittet glad i mat, så mitt drømmemåltid på date hadde vært en spennende rett jeg ikke har smakt før. Men også topp å mestre en klassiker, enten det er pizza, pasta eller biff. Veien til mitt hjerte er gjennom magen Neida, jeg har bare vært sammen med elendige kokker Men selv de har klart å diske opp med en knallgod milkshake, sandwich eller egg og bacon på morgenen og sjarmert meg i senk. Ikke vær for avansert hvis det du er best på faktisk er å lage et awesome ostesmørbrød. 1
SillyFlamingo Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Liker at vi lager noe sammen, koser oss på kjøkkenet og koser oss med maten vi har lagd sammen! Men det jeg liker å spise/få servert på hjemmedate er: -Tikka Masala -Taco -Biff med ovnsbakte poteter, grønnsaker og hjemmelagd rødvinssaus og en god vin -Sushi -Tapas -Hjemmelagd burger -Reker, loff og hvitvin Det jeg kom på i farten... 1
Miklo Velka Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Jeg kjenner jeg ble inspirert til å stelle i stand en hjemmedate nå, for jeg elsker å lage mat, og får alltid skryt for maten jeg lager. Forhåpentligvis så klarer jeg en gang å få overtalt noen på en faktisk date, som jeg kan lage mat til. Gleder meg til responsen.
OhLydia Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 Hver eneste hjemme date jeg har vært på har jeg blitt servert biff og tilbehør. Har vært veldig godt det. Kansje det eneste de kunne lage Jeg serverer som regel noe annet når jeg lager mat.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Hva med hjemmelaget lasagne, altså ikke slik fra Toro. Er det fint å servere? Anonymous poster hash: d1788...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #18 Skrevet 30. september 2015 Et stort JA, til hjemmelaget lasagne :D Anonymous poster hash: 468bb...30f 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #19 Skrevet 30. september 2015 Det er mye god mat som jeg gjerne spiser ellers, men som jeg håper jeg ikke blir servert på hjemmedate av ymse årsaker. Dette er selvsagt bare noe jeg tenker i mitt stille sinn, ikke noe jeg gir uttrykk for. *Pasta, spesielt lys pasta. Jeg elsker pastaretter, men blir så oppblåst av det. Får luft i magen, noe som er veldig ubehagelig og stressende på date med en person man ikke er trygg på ennå. Jeg har faktisk dratt hjem fra en date tidligere enn jeg egentlig hadde lyst til, ettersom vi hadde spist masse lys pasta og jeg stresset skikkelig med å holde prompene inne. Turte rett og slett ikke å overnatte.. *Sushi. Jeg synes det er kjempegodt, men er elendig til å spise med pinner og det blir ofte mye kløning og søl. Mister sushibiten oppi soyaskåla og sånn. Føler meg veldig uelegant når jeg spiser sushi foran folk. *Veldig tung mat, f.eks. en rett som er dominert av kjøtt, poteter etc. Kjøtt er selvsagt helt fint, men det er best når det er i en begrenset mengde og balanseres med lette grønnsaker. Heller en lett grønnsaksmos enn poteter til kjøtt eller mektig fisk. Når middagen er for kraftig, blir man fort doven og urven i kroppen etterpå. Ikke ideelt når man har lyst til å føle seg fresh, med masse energi til en god samtale, latter og kanskje sex. Den ideelle maten å få servert på date, er noe som kokken behersker uten å bli stressa, som ikke er typisk "luft i magen-mat" eller altfor mektig, og som man kan spise på en enkel måte samtidig som man prater. På forrige hjemmedate fikk jeg smørdampet kveite med en slags ertepuré til, det var nydelig. Tror ikke det var så avansert heller. Jeg skal ha samme fyren på hjemmedate hos meg til helgen, da tenker jeg å lage en risotto med selvplukket sopp. Og en digg rødvin så klart. Anonymous poster hash: ceab5...bc0 2
Gjest Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 (endret) Jeg spiser egentlig det meste bortsett fra skalldyr. Ikke sånn grisestor suppeentusiast heller, kanskje, og fiskeboller muligens litt uromantisk. Hjemmelaget pizza er helt ålreit, og synes ikke lasagne fra halvfabrikat er galt heller. Deg får jeg bare mer og mer lyst til å be med på date... bare synd du er mann.. Endret 30. september 2015 av Intruder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå