AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Ja. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg klarer ikke å bli fornøyd med hvordan jeg ser ut, og det ødelegger alt for meg. Jeg har alltid brydd meg mye om dette, og jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Jeg går på en diett som er knallhard, og jeg gruer meg til de dagene jeg ikke får spise mye. Det er så dritt og må gå igjenom det samme om og om igjen, men jeg kan ikke legge på meg. Jeg blir såå sliten av dette. Jeg er ikke overvektig ifølge bmi ogspånt, heller litt under, men nå har jeg jo betsemt meg for å gå på denne dietten så da kan jeg jo ikke slutte.. jeg vet ikkehva jeg skal gjøre... Anonymous poster hash: ef89f...754
dillyduzit Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Er du under normal BMI er det ingen grunn til å holde på med en slik tøff diet. Da syntes jeg heller du skal ta en tur til lege og få henvisning til psykolog. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Søke hjelp for spiseforstyrrelsen du så tydelig lider av. Om du er undervektig i forhold til bmi-skalaen, og har bestemt deg for å gå på en knallhard diett, er du syk i hodet ditt. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 72186...621 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Jeg tror ikke alltid det har så mye å si hva du veier. Ingen ville sett på meg som undervektig selv o mat jeg er det, da måtte jeg ihvertfall hatt en bmi på 15 eller noe. Jeg har 16,8 og jeg vil ned i vekt Anonymous poster hash: ef89f...754
Pringle Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Profesjonelle (altså de som vet hva de holder på med) vil kunne forstå at du kan slite med vekt og kropp selv om du ikke "ser sånn ut". Og jeg er ganske sikker på at du "ser sånn ut" for alle andre, uansett om du ser det selv eller ikke, hvis du har en BMI på 16,8. Vær så snill, søk hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Profesjonelle (altså de som vet hva de holder på med) vil kunne forstå at du kan slite med vekt og kropp selv om du ikke "ser sånn ut". Og jeg er ganske sikker på at du "ser sånn ut" for alle andre, uansett om du ser det selv eller ikke, hvis du har en BMI på 16,8. Vær så snill, søk hjelp. Ts: Jeg ville gjerne gjort det, men problemet er det at jeg ikke tør dette. Jeg er livredd for dette, og for at de ikke vil ta meg på alvor- Det er ikke så lett som det høres ut som. Det er ingen som vet at jeg sliter med dette. Det er jo ikke noe jeg sier til folk.. Anonymous poster hash: ef89f...754
Pringle Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Ts: Jeg ville gjerne gjort det, men problemet er det at jeg ikke tør dette. Jeg er livredd for dette, og for at de ikke vil ta meg på alvor- Det er ikke så lett som det høres ut som. Det er ingen som vet at jeg sliter med dette. Det er jo ikke noe jeg sier til folk.. Anonymous poster hash: ef89f...754 Legen din har plikt til å hjelpe deg. Han/hun vil kunne henvise til feks psykolog eller ernæringsfysiolog. Hvis du synes det er vanskelig å snakke om det med legen din, kan du skrive ut det du har skrevet i tråden her og ta med og gi ham/henne. Jeg vet ikke så mye om spiseforstyrrelser, men etter det jeg har forstått så er det viktig for dem som har det å ikke være til bry, og å være perfekte og ikke gjøre feil. Men mennesker trenger av og til hjelp, og vi får ikke til alt, og vi gjør ofte både feil og dumme ting. Å straffe seg selv for at man er et menneske er ganske urettferdig, synes du ikke det? 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Søk hjelp ts. Du sier du er opptatt av utseende ditt, men sånn som du holder på nå, vil du IKKE se bra ut, tvert imot! Å ikke få nok næring, får deg ikke til å se bedre ut, men motsatt. Du vil og eldres fortere. De som går på harde dietter, ødelegger ofte sin naturlige forbrenning over tid. Det går også ut over hud, hår, beinmasse osv, og ikke minst psyken din, som du selv her skriver. Alle som har sart deg her, har nevnt at du bør søke profesjonell hjelp. Hvis du vil deg selv godt, gjør du det. Hvis du vil fortsette å ødelegge deg selv, får du holde på sånn som du gjør. Men du har et valg og det er ditt! Anonymous poster hash: bff8b...c9b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå