AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Katten min er hos dyrlegen nå og får fikset tennene. Skal hente den om et par timer. Er det greit å la den være hjemme alene noen timer etterpå? Er katten helt bedøvd? Anonymous poster hash: 6b7cd...320
Tabris Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Jeg hadde ikke gjort det. Katten får antagelig oppvåkningssprøyte som gjør at den er våken, men groggy. Det kan være dårlig, kaste opp, og kan trenge hjelp til å holde varmen. (Min katt sovnet midt på gulvet, og i en slik bedøvelsessøvn klarer de ikke selv å regulere kroppstemperaturen skikkelig, så jeg måtte plukke henne opp og legge henne i stolen slik at hun ikke ble kald). Antagelig så vil det gå helt fint, men jeg hadde ikke gjort det. 2
Lulilelu Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 En katt som har vært i narkose skal ikke være alene samme dagen. De er ikke "med" og kan slå seg og falle om, hvor som helst. De klarer heller ikke å regulere kroppstemperaturen så du må passe på at pusen ikke blir liggende på et kjølig gulv. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Den skal være våken når du henter den Anonymous poster hash: 110a8...44b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Ok, men da ser jeg det an. Er den veldig groggy så blir jeg hjemme.Anonymous poster hash: 6b7cd...320
Lulilelu Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Den skal være våken når du henter den Anonymous poster hash: 110a8...44b Våken ja, men oppegående nei.
Lulilelu Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Ok, men da ser jeg det an. Er den veldig groggy så blir jeg hjemme.Anonymous poster hash: 6b7cd...320 Se det ann? Har katten vært i narkose (noe den er når den fikser tenner) så blir du hjemme og passer på. Den vil nok være sulten og du må mulig bløte tørrforet (alt etter hva hva som har blitt gjort og hva dyrelegen forteller). Etter den har fått samlet seg litt så legger du du katten på et teppe i sofaen eller lignende så den kan sove og ha en behagelig temperatur.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Våken ja, men oppegående nei. Jo. Anonymous poster hash: 110a8...44b
Lulilelu Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Jo.Anonymous poster hash: 110a8...44b Etter narkose, nei.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Jo. Anonymous poster hash: 110a8...44b Eh nei. Har du aldri hatt en katt som har vært i narkose? Min katt var rimelig bortevekk i flere timer etter vi kom hjem fra dyrlegen sist, og det er helt normalt. Anonymous poster hash: 1ce79...bef 3
Gjest Raindrops Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 (endret) Jeg ville blitt hjemme, uten tvil. Selv når kattene mine kviknet til måtte jeg passe på, for de eide ikke koordinasjon og innså ikke at de ikke kunne klatre eller hoppe like enkelt som ellers. Endret 29. september 2015 av Raindrops 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Jeg hentet katten etter at den hadde våknet fra narkose. Den prøvde å hoppe opp i vinduet men deiset inn i veggen. Den gikk ganske ustø uten å skjønne det helt selv. Den burde ikke få gå fritt i rom den kan hoppe opp på ting, ihvertfall. Dyrlegen kommer også til å si at du må holde øye med den noen timer og ikke gi den mat før den har kviknet til. Anonymous poster hash: e1a8d...e14 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Katter har en enorm fightervilje, så selv om de er helt "borte vekk" i hodet, så vil de forsøke seg på alle de vanlige tingene. Regelen etter narkose (selv med oppvåkningssprøyte) er at de skal holdes under oppsyn noen timer etterpå, og ikke slippes ut før dagen derpå. De skal absolutt ikke ha verken mat eller drikke før de kan gå bortover gulvet helt beint, da det er fare for at de setter ting i luftrøret. De kjenner naturlig tørste etter narkosen, og det første instinktet er ofte å gå rett bort til vannskåla. Det kan være fatalt. Jeg vet faktisk om katter som har druknet med hodet i vannskåla fordi de har sluknet. De kan også sovne i en stilling der luftrøret blir sperret. Så selv om de ser rimelig våkne ut med det samme de kommer hjem, er de det ikke. Anonymous poster hash: a5806...fcd 3
tussi84 Skrevet 29. september 2015 #15 Skrevet 29. september 2015 (endret) Synes du skal være hjemme å følge med. Jeg hadde en av mine katter til tannbehandling for et par uker siden med full narkose. Katten våknet ca et par timer etter behandlingen var ferdig. Men hun gikk en meter... sovnet, gikk litt til sovnet og sjanglet avgårde. Sånn var hun ca 14 timer etter bedøvelsen ble satt kl 10 på morgen med gradvis bedring av balanse de siste 3 timene. Men hun var fortsatt ganske ustø når klokka hadde bikka 00.00 og fjern. Først ca 4 eller 5 på morgen gav sjanglingen seg. Så det kan ta lang tid ts. Alt fra et halv døgn til to døgn sier dyrlegen at dyret kan være fjern etter narkose. Endret 29. september 2015 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #16 Skrevet 29. september 2015 bli hjemme, enkelt og greit. er ikke noe "å se an" Anonymous poster hash: 96e8e...52a 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Jeg ble hjemme. Var ikke klar over hvor borte katten ville være. Anonymous poster hash: 6b7cd...320 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå