AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Min har nå spist 90ml hver 3t time ca siste ukene, men merker godt i dag at hun ikke blir mett eller er helt fornøyd etter et måltid. Så til tross for hva pakken anbefaler, kan jeg da gi litt ekstra? Hun slukte 120 ml nettopp og er enda ikke mett.. Anonymous poster hash: c56cd...e86
MCH09 Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 På den alderen spiste babyen min hver andre til tredje time på dagtid. Hun spiste til hun var mett. Noen ganger var det 80ml mens andre ganger var det 120ml. Jeg har alltid tenkt at det som står bakpå pakkene er mer en pekepinn på hva de mulig spiser hver gang slik at du ikke blander opp 200 ml når barnet ikke spiser mer enn 60ml. Er hun enda sulten så gir du mer.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Det står på pakken at det er veiledende, og mme barn skal også regulere selv sålenge det ikke tar helt av. Vårt barn lå en måned "over" sin alder ifht veilederen de første 4 mnd- og så flatet han ut. Hadde vi unnlatt å la ham regulere selv hadde han veid for lite ifht vekstkurven(han lå alltid på normalsnitt og fulgte kurven nøyaktig når han fikk til han var mett).Anonymous poster hash: 7f479...254
PositivPessimist Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Min er nå 3 1/2 måned.. Han får stort sett rundt 130 ml eller litt mer 5-6 ganger i døgnet. Her er problemet at han ikke stopper selv om han er mett. Noe som fører til myye gulping etterpå. Om jeg hadde laget til 200 ml så tror jeg det lett hadde gått ned. Andre med samme problem? Syns det hele tiden har vært vanskelig med MME. For helt siden han ble født har han fått en tilmålt mengde. Han sier uansett ifra når han er sulten. Det går gjerne 3-4 timer mellom spisingen og lenger på natta.
lostinthoughts Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Min er nå 3 1/2 måned.. Han får stort sett rundt 130 ml eller litt mer 5-6 ganger i døgnet. Her er problemet at han ikke stopper selv om han er mett. Noe som fører til myye gulping etterpå. Om jeg hadde laget til 200 ml så tror jeg det lett hadde gått ned. Andre med samme problem? Syns det hele tiden har vært vanskelig med MME. For helt siden han ble født har han fått en tilmålt mengde. Han sier uansett ifra når han er sulten. Det går gjerne 3-4 timer mellom spisingen og lenger på natta. Har baby på nesten 9 uker her som også gulper masse. Har akkurat samme problem som deg, det virker ikke som metthetsfølelsen er tilstede, og jeg synes altfor mye melk kommer opp igjen.Jeg delammer, gir mme ca 30% og ammer resten, gulping gjelder uansett. Men baby har lagt fint på seg hele tiden så får tydeligvis nok i seg. Sover natten gjennom nå, ,våkner i 6-tiden og spiser vel i snitt 5-6 ganger frem til leggetid igjen. Har begynt å sove mer på dagtid nå, jeg er veldig usikker på om jeg skal la henne sove selv om det da vil bli lenge mellom hvert måltid..Noen innspill på dette/erfaringer? Tror jo at baby våkner ved sult da, men det kan nesten gå 5t mellom måltidene. .
PositivPessimist Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Har baby på nesten 9 uker her som også gulper masse. Har akkurat samme problem som deg, det virker ikke som metthetsfølelsen er tilstede, og jeg synes altfor mye melk kommer opp igjen.Jeg delammer, gir mme ca 30% og ammer resten, gulping gjelder uansett. Men baby har lagt fint på seg hele tiden så får tydeligvis nok i seg. Sover natten gjennom nå, ,våkner i 6-tiden og spiser vel i snitt 5-6 ganger frem til leggetid igjen. Har begynt å sove mer på dagtid nå, jeg er veldig usikker på om jeg skal la henne sove selv om det da vil bli lenge mellom hvert måltid..Noen innspill på dette/erfaringer? Tror jo at baby våkner ved sult da, men det kan nesten gå 5t mellom måltidene. . Tror du fint kan la babyen sove, så lenge babyen er flink ellers til å si ifra når den er sulten. Her går det alt fra 3-5 timer mellom matingene. Det har det egentlig gjort hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå