Gjest kenneth Skrevet 21. september 2004 #1 Skrevet 21. september 2004 Kan vi si at vi er misfornøyde med utseende vårt, utelukkende ut fra (kun) egne meninger - uavhengig av hva andre mener? Litt inspirert av kveldens RedaksjonEN, grublet jeg litt. Temaet var "Ekstrem Forvandling" på TV Norge. I studio var en kvinnelig deltaker som fikk bedret trynefaktoren litt. Hun sa hun ikke gjorde det p.g.a. hva andre synes, men for sin egen del. For at HUN skulle synes bedre om seg selv. Greit nok. Men, det er allikevel noe som skurrer i mine ører. Er det ikke slik at vi faktisk "lærer" hva som er pent og stygt? Hvordan kan eksempelvis en person mene noe om seg selv hvis vedkommende aldri har møtt på andre mennesker? Vil ikke våre valg vedr. utseende (kropp, klær, etc.) uansett være farget av våre omgivelser, og andres meninger? En digresjon : Jeg minnes en krangel med ei dame for et par år tilbake. Hun insisterte på at utseendet ikke betød noe. Jeg mener å huske at jeg repliserte sånn ca : "Men, hvorfor går du da ikke rundt i grilldress hele døgnet, og hvorfor har du på make-up før du går på byen?". Forsøk på rød tråd
Musemor Skrevet 21. september 2004 #2 Skrevet 21. september 2004 Jo, jeg er helt enig med deg! Når vi ser vakre mennesker er det naturlig å tenke at slik vil jeg også se ut, bevisst eller ubevisst!
ivanka Skrevet 22. september 2004 #3 Skrevet 22. september 2004 det er noe med at ganske få ville utsatt seg for plastisk kirurgi hvis de bodde på en øde øy (sånn rent bortsett fra de praktiske problemene, da).
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2004 #4 Skrevet 22. september 2004 Jeg er for så vidt enig i det du sier, selv om jeg synes du blander sammen to ting her. Man kan da fullt ut ta en avgjørelse for sin egen del, selv om denne avgjørelsen er basert på innflytelse fra andre mennesker? Også når du snakker om kvinnen som sa at utseendet ikke betyr noe, men som likevel ikke gikk rundt i grilldress, så blander du sammen to ting: utseende og presentasjon. Utseende spiller ofte ikke så mye som mange tror, men presentasjon er gjerne viktig. Jeg har falt for menn med og uten hår, jeg har falt for de med ølvom og de som er så tynne at de nesten skrangler, jeg har falt for menn som er klassisk vakre (symetriske trekk) og de som er rent ut stygge (trekkene kastet på måfa i ansiktet). Men jeg har aldri falt for en mann som går rundt i grilldress og konstant svett hår. For meg vitner det rett og slett om manglende evne eller vilje til å ta vare på seg selv, om mangel på selvrespekt og sviktende hygiene.
Hu i Svingen Skrevet 22. september 2004 #5 Skrevet 22. september 2004 Jeg er for så vidt enig i det du sier, selv om jeg synes du blander sammen to ting her. Man kan da fullt ut ta en avgjørelse for sin egen del, selv om denne avgjørelsen er basert på innflytelse fra andre mennesker? Også når du snakker om kvinnen som sa at utseendet ikke betyr noe, men som likevel ikke gikk rundt i grilldress, så blander du sammen to ting: utseende og presentasjon. Utseende spiller ofte ikke så mye som mange tror, men presentasjon er gjerne viktig. Jeg har falt for menn med og uten hår, jeg har falt for de med ølvom og de som er så tynne at de nesten skrangler, jeg har falt for menn som er klassisk vakre (symetriske trekk) og de som er rent ut stygge (trekkene kastet på måfa i ansiktet). Men jeg har aldri falt for en mann som går rundt i grilldress og konstant svett hår. For meg vitner det rett og slett om manglende evne eller vilje til å ta vare på seg selv, om mangel på selvrespekt og sviktende hygiene. Glimrende poeng!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå