Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenker å kjøpe en klokka via danielwellington.com. Er det sånn at man må betale toll og moms via denne siden? Isåfall hvor mye måtte jeg betalt for klokka mi, som jeg betalte 1100kr via nettsiden?

Skrevet (endret)

Vil ikke anbefale deg en DW. 

De tåler ikke vann.

De er dårlig kvalitet.

Reimene falmer.

og reim holderne ryker. ( de man stapper enden av reimen i etter den er strammet.)

Endret av KRSby
  • Liker 1
Skrevet

Dette står på nettsiden: 

Alle priser i nettbutikken vår inkluderer svensk MVA (20 % av prisen). For bestillinger innen EU betaler du full pris, inkludert svensk MVA. For bestillinger utenfor EU er prisen uten svensk MVA, men du må bergerne moms- og tollavgifter etter den gjeldende satsen i landet ditt. Kontakt tollmyndighetene for mer informasjon.

Skrevet

Vil ikke anbefale deg en DW.

De tåler ikke vann.

De er dårlig kvalitet.

Reimene falmer.

og reim holderne ryker. ( de man stapper enden av reimen i etter den er strammet.)

Ja, men syns kokkene er veldig råe. Ser at de er de mest populære klokkene ute nå.

Skrevet (endret)

Dette står på nettsiden:

Jupp, og det jeg ikke skjønte vettu ;)

Hvordan får jeg regna ut hvor mye mer jeg må betale for klokka?

Endret av Braah
Skrevet

Ja, men syns kokkene er veldig råe. Ser at de er de mest populære klokkene ute nå.

enig

Skrevet

Kjøp den nyeste modellen da. Med blå viser.

Skrevet

Overpriset billig juggel mener jeg. Koster sikkert maks 100kr å produsere.

Anonymous poster hash: 021f5...27b

• Liker 6
Skrevet

Vil anbefale deg å se litt på andre klokker også. Jeg fikk en DW til jul i fjor (altså under et år siden), og reimen ble ødelagt i våres allerede. Dette var en lærrem. Og vet du hva nye remmer koster hvis man vil ha DW-remmer? 500 kr. Altså kan du regne med at klokken din til 1100 vil koste 500 kr ekstra i året.

Det er mange lignende og tilsvarende klokker av vel så god kvalitet. Gå til en forhandler og forhør deg. Da jeg gikk for å kjøpe nye remmer ble jeg frarådet DW.

Nixon har mange utrolig fine klokker. Inex har mange DW-look-alikes til rimeligere priser (men like god kvalitet visstnok). Skagen har mange flotte klokker... 

Dette er selvsagt bare min erfaring og mening. Hadde jeg kunne valgt om igjen ville jeg byttet klokken da jeg fikk den og punget ut for en lekker Nixon..

Anonymous poster hash: 4229d...8e4
Skrevet

Hvorfor går du ikke bare å kjøper den i butikken? Da slipper du å tenke på toll osv..

Jeg har to stk fra DW, og begge er kjøpt i butikk der de hadde fullt utvalg av farger og størrelser.

Dessuten fikk jeg prøve på før kjøp, og det syntes jeg var bra. Da kunne jeg se hvilken reim og størrelse som passet best til meg.

Det med at noen ikke liker dem; Sånn vil det alltid være - man kan alltid finne ulemper og fordeler med ting. F.eks synes jeg DW sitter godt på håndleddet, myye bedre enn andre klokker, og den er ikke tung på sånn som mange av stålklokkene er. Det er også lettere å stramme klokken med reim, enn med store medtall-ledd, der klokka enten blir for stor, eller litt for trang på. Den tåler at man vasker seg på henda, eller at det begynner å regne ute, men ikke å være med inn i dusjen nei, og det har jeg heller aldri gjort med noen klokker, så det går helt fint..Prisen synes jeg også er fin, i forhold til masse klokker som koster 3000 kr og oppover. Da har jeg heller to DW.. Den er også mer stilfull, synes stålklokker ser store og klumpete ut på etter å ha blitt vant med DW, som er lettere og mer elegant :)

Anonymous poster hash: 66a24...71b

Skrevet

Jupp, og det jeg ikke skjønte vettu ;)

Hvordan får jeg regna ut hvor mye mer jeg må betale for klokka?

Gang prisen med 1,25 og pluss på et gebyr på ca 175kr.

Skrevet

Kan legge til at jeg har brukt mine dw klokker hver dag, og hatt dem i over et år, uten at reimene har falmet, røket, eller det har vært noe problem. Men jeg ser det faktisk ikke som krise å kjøpe en ny reim i ny og ne skulle dette trenges. Man får også mange fine sånne stoffreimer man kan ha om sommeren.

Ikke sitter klokka som en klump under vinterjakka heller, merker ikke at jeg har den på.

• Liker 1
Skrevet

Gang prisen med 1,25 og pluss på et gebyr på ca 175kr.

Så gange 1100 med 1,25? Det blir vel rundt 1375 og pluss 175 blir det dyrt. Nei, da står jeg over. Trodde ikke man måtte betale toll via den siden.

Skrevet

Kjøp den nyeste modellen da. Med blå viser.

Link til klokka? Finnern ikke.

Skrevet

Hvorfor går du ikke bare å kjøper den i butikken? Da slipper du å tenke på toll osv..

Jeg har to stk fra DW, og begge er kjøpt i butikk der de hadde fullt utvalg av farger og størrelser.

Dessuten fikk jeg prøve på før kjøp, og det syntes jeg var bra. Da kunne jeg se hvilken reim og størrelse som passet best til meg.

Det med at noen ikke liker dem; Sånn vil det alltid være - man kan alltid finne ulemper og fordeler med ting. F.eks synes jeg DW sitter godt på håndleddet, myye bedre enn andre klokker, og den er ikke tung på sånn som mange av stålklokkene er. Det er også lettere å stramme klokken med reim, enn med store medtall-ledd, der klokka enten blir for stor, eller litt for trang på. Den tåler at man vasker seg på henda, eller at det begynner å regne ute, men ikke å være med inn i dusjen nei, og det har jeg heller aldri gjort med noen klokker, så det går helt fint..Prisen synes jeg også er fin, i forhold til masse klokker som koster 3000 kr og oppover. Da har jeg heller to DW.. Den er også mer stilfull, synes stålklokker ser store og klumpete ut på etter å ha blitt vant med DW, som er lettere og mer elegant :)

Fordi der er det dyrt. Alt fra 1700-2000 i enkelte butikker. På nettet kan jeg finne den samme klokka til under 1300 med litt flaks.

Annonse
Skrevet

Akkurat den har jeg i damestr og jeg er veldig fornøyd. Har hatt den i to år, og bruker den så og si hver dag, og aldri hatt noe problem med klokka :)

Skrevet

Akkurat den har jeg i damestr og jeg er veldig fornøyd. Har hatt den i to år, og bruker den så og si hver dag, og aldri hatt noe problem med klokka :)

Passer vel like bra for herrer også? ;)

Kjøpte du klokka i butikken og hvor mye betalte du?

Skrevet

Fordi der er det dyrt. Alt fra 1700-2000 i enkelte butikker. På nettet kan jeg finne den samme klokka til under 1300 med litt flaks.

Men med toll går vel dette ganske opp i opp, samt lengre ventetid? Og hvis du bestiller fra en annen nettside enn deres, går det vel også an å få en falsk kopi, slik som alle disse nettsidene med falske nike-sko?

Uansett, ditt valg.

Kjøpte begge mine i butikk, for snaue 1500 kr. Mulig herreklokkene koster mer.

• Liker 1
Skrevet

Men med toll går vel dette ganske opp i opp, samt lengre ventetid? Og hvis du bestiller fra en annen nettside enn deres, går det vel også an å få en falsk kopi, slik som alle disse nettsidene med falske nike-sko?

Uansett, ditt valg.

Kjøpte begge mine i butikk, for snaue 1500 kr. Mulig herreklokkene koster mer.

Med toll fra den nettsiden kommer klokka opp i 1500. Dyrt, og litt billigere en butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...