Gå til innhold

middagstips til kresen jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så tom for middagsideer... trenger noen tips. Det er viktig at det går raskt å lage og er forholdsvis sunt. Jeg er kjempekresen så det kan bli en utfordring i seg selv :P jeg foretrekker middager med kylling,svin, okse osv. Liker IKKE fisk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grandiosa kjøttdeig og løk (nøkkelmerket)  ;) ;)

Skrevet

Speltlompe/fullkornstortilla med pesto, tomater,sopp og ost (bytt ut med fyll du liker), stek den i ovnen, som en liten tynn pizza. Tar 5 minutter.

Anonymous poster hash: 5bf3d...b6a
Skrevet

Ellers liker jeg ris...bruker riskoker, fullkornsris/naturris/villris. Stek kylling i strimler med litt soyasaus,hoisinsaus og sriachasaus. Sett til side. Stek vårløk,ananas,paprika. Hell i kyllingen, stek litt sammen. Bland så dette med risen, strø en spiseskje cashewnøtter over. Smaker snadder.

Ellers er hjemmelagde supper en slager her i huset....

Skrevet (endret)

Ellers liker jeg ris...bruker riskoker, fullkornsris/naturris/villris. Stek kylling i strimler med litt soyasaus,hoisinsaus og sriachasaus. Sett til side. Stek vårløk,ananas,paprika. Hell i kyllingen, stek litt sammen. Bland så dette med risen, strø en spiseskje cashewnøtter over. Smaker snadder.

Ellers er hjemmelagde supper en slager her i huset....

Oh det hørtes godt ut! Må prøves... soyasaus har jeg da hørt om , men hva i all verden er de to andre sausene du nevnte?! Haha...

Og angående ananasen... kjøper du en hel og bare skjærer av og bruker det du skal ha?

Endret av tørkestativ
Skrevet

Oh det hørtes godt ut! Må prøves... soyasaus har jeg da hørt om , men hva i all verden er de to andre sausene du nevnte?! Haha...

Og angående ananasen... kjøper du en hel og bare skjærer av og bruker det du skal ha?

Hoisinsaus er en litt søt saus, sriachasaus er spicy (den de blander med majones for å lage spicymajones). I all min latskap har jeg bare brukt ananas fra boks, men du kan jo bruke fersk hvis du gidder :) Riskokeren er den beste investeringen jeg har gjort på lenge. Du trenger jo ikke alle sausene da, og hvis du ikke finner sriacha men liker litt spicy, så kan du jo bare bruke en annen spicy saus du har, eller chilli. Hoisin anbefales, du finner den i asiahyllene i butikken, kylling stekt i det er så godt! Jeg synes at kyllingfile uten noe saus er så kjedelig...

Skrevet

- Wok kan du variere uendelig, bare ta det du har/liker at kjøtt og grønnsaker. Sleng oppi en pose ferdig woksaus og du har superrask middag. Enda raskere blir det hvis du bruker en pose med frossengrønnsaker.

- Supper kan også varieres etter hva du har. Jeg liker de best tykke så moser grønnsakene med stavmikser når de er ferdig kokt og har oppi kjøtt eller linser etter mosingen.

- Forskjellige moser som potetmos, søtpotetmos, blomkålmos, brokkolimos++ Kok mørt og mos, tilsett ønsket krydder og fløte/melk/rømme/creme fraishe/yoghurt til ønsket konsistens.

- Stek kjøtt eller kylling i ovnen, sleng gjerne noen rotgrønnsaker i samme form så får du minimalt med oppvask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...