AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Dette er nok et ganske teit spørsmål for de fleste, men jeg fant det ikke ut noen andre steder. Ikke le :-) Jeg har aldri smakt blåskjell. Fant noen på rema1000, "Raskt & enkelt, ferdigkokte blåskjell" Jeg tenkte jeg bare skulle smake for å se om jeg liker blåskjell, og kjøpte en sånn liten pakke. De er ikke fryst, lå bare i kjøledisken. Det står at de er ferdigkokte - betyr det at jeg ikke trenger tilbrede dem? Trenger ikke varmes opp? Kan jeg f.eks bare legge de ved en rett uten noe særlig oppvarming? Håper noen kan svare, vet at dette var ganske amatør.. Anonymous poster hash: 2f68f...294
MiniMjau Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Med skjell? Eller bare innmaten i lake?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 selv om du ikke liker det, så betyr det ikke at du ikke liker blåskjell. Blåskjell må være tilberedt godt for at det skal være godt. Anonymous poster hash: 64403...7ab
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Prøv dem i en tomatsaus. Anonymous poster hash: 6a14f...18a
altflyter Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Om du skal smake det for første gang ville jeg heller kjøpt ferske og dampet dem i hvitvin og fløte med hvitløk Ferdigkokte er ikke i nærheten av så godt som helt ferske. Jeg syntes ikke ferdigkokte og i lake er noe godt i det hele tatt, men ferske, nydampede er fantastisk! <3 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Med skjell? Eller bare innmaten i lake? Uten skjell. Det er bare innmaten, og ikke i lake. De ligger liksom løse i pakningen Kan jeg spise dem uten å gjøre noe nevneverdig? Har selvfølgelig tenkt til å tilberede dem på noen måte, men lurer rett og slett på om det er trygt å spise dem uten å gjøre noe spesielt Anonymous poster hash: 2f68f...294
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Om du skal smake det for første gang ville jeg heller kjøpt ferske og dampet dem i hvitvin og fløte med hvitløk Ferdigkokte er ikke i nærheten av så godt som helt ferske. Jeg syntes ikke ferdigkokte og i lake er noe godt i det hele tatt, men ferske, nydampede er fantastisk! <3 Helt sikker på at det smaker dobbelt så godt når de er ferske og tilberedt riktig! Har så lyst til å like blåskjell, men får meg ikke helt til å bestille det på f.eks restaurant når jeg ikke aaaner hva det kommer til å smake. Derfor tenkte jeg bare å få en liten smak på det ved å kjøpe disse! Men jeg er helt blank, og vet ikke engang om det er trygt å spise disse som er "ferdigkokt", derfor jeg spør.. Haha føler meg så dum! Anonymous poster hash: 2f68f...294
Zzyzx Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Du kan spise dem som de er, men ikke la den pakken avgjøre om du liker blåskjell eller ikke. Jeg hadde en slik i går og de var helt ok, men veldig langt fra så godt som det er med ferske dampede skjell. Akkurat disse vil jeg anbefale å varme veldig kjapt opp i en saus til pasta, eller bruke dem i en fiskesuppe. De må ikke varmebehandles noe særlig siden de vil bli veldig seige og gummiaktige. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Du kan spise dem som de er, men ikke la den pakken avgjøre om du liker blåskjell eller ikke. Jeg hadde en slik i går og de var helt ok, men veldig langt fra så godt som det er med ferske dampede skjell. Akkurat disse vil jeg anbefale å varme veldig kjapt opp i en saus til pasta, eller bruke dem i en fiskesuppe. De må ikke varmebehandles noe særlig siden de vil bli veldig seige og gummiaktige. Tusen takk for svar!! Anonymous poster hash: 2f68f...294
Tvist Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 Fiskesuppe funker med slike blåskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå