StayStrong4ever Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Riktig god kveld folkens! Jeg er en ung, glad og god gutt på 18 år, men jeg sliter VELDIG med såkalt "sosial angst / fobi". Jeg sliter med å ta kontakt med folk til vanlig, da SPESIELT jenter . Jeg har nå fylt 18 år og jeg har ikke hatt noe som helst kontakt med jenter (utenom et par venninner som har kjæreste) og det er noe som jeg VIRKELIG ønsker å få til, men jeg klarer det IKKE :/. Jeg skal være med på en russebuss / bil til neste år, så jeg håper at det ordner seg da, men jeg vil heller ikke leve et liv hvor jeg må ha promille for å snakke med jenter. Jeg føler meg SÅ UTROLIG ensom (Ikke ment som syting), jeg ser at flere og flere venner får seg kjærester osv og det er VELDIG sårt for min del (ikke misforstå, jeg ønsker dem ALT godt) . Så det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan jeg kan komme i kontakt med jenter på? Jeg får av og til høre at jeg er en attraktiv ung og god gutt, men som sagt så sliter jeg VELDIG med selvtillit / selvbilde. Kan noen VÆRESÅSNILL å hjelpe meg? Jeg blir mer og mer deprimert av dette. Jeg setter så UTROLIG STOR pris på seriøse svar! Jeg takker og bukker for seriøse svar!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Kommer litt an på om du bare er litt sjenert (noe som er helt normalt) eller om det virkelig er sosial fobi og angst som ligger til grunn.I sistnevnte tilfelle kan det nok være lurt å prate med lege om dette.Hvis det går ut over hele livet ditt og setter begrensninger for deg. Hvis det kun er sjenanse knyttet til det å kontakte jenter,så tror jeg du kan ta det helt med ro.Du er ung,og det er ganske normalt å tenke slik.Husker da jeg var 18-20,jeg var akkurat slik du beskriver.Jeg tror du bare må prøve å hoppe i det.Innlede samtaler med jenter i klassen,blant venner eller på byen.Jeg vet det er lettere sagt enn gjort men de fleste er hyggelige.Etterhvert vil det bli enklere og enklere.Jeg merker at etterhvert som jeg blir eldre blir jeg mindre redd for å ta kontakt med folk.Og det at du vil unngå å ha promille bare for å komme i kontakt med jenter er noe mange vil sette pris på. Anonymous poster hash: 28e0d...6ff 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Riktig god kveld folkens! Jeg er en ung, glad og god gutt på 18 år, men jeg sliter VELDIG med såkalt "sosial angst / fobi". Jeg sliter med å ta kontakt med folk til vanlig, da SPESIELT jenter . Jeg har nå fylt 18 år og jeg har ikke hatt noe som helst kontakt med jenter (utenom et par venninner som har kjæreste) og det er noe som jeg VIRKELIG ønsker å få til, men jeg klarer det IKKE :/. Jeg skal være med på en russebuss / bil til neste år, så jeg håper at det ordner seg da, men jeg vil heller ikke leve et liv hvor jeg må ha promille for å snakke med jenter. Jeg føler meg SÅ UTROLIG ensom (Ikke ment som syting), jeg ser at flere og flere venner får seg kjærester osv og det er VELDIG sårt for min del (ikke misforstå, jeg ønsker dem ALT godt) . Så det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan jeg kan komme i kontakt med jenter på? Jeg får av og til høre at jeg er en attraktiv ung og god gutt, men som sagt så sliter jeg VELDIG med selvtillit / selvbilde. Kan noen VÆRESÅSNILL å hjelpe meg? Jeg blir mer og mer deprimert av dette. Jeg setter så UTROLIG STOR pris på seriøse svar! Jeg takker og bukker for seriøse svar! Gå og snakk med helsesøster eller rådgiver på skolen din. Anonymous poster hash: b1393...f7b 4
Rammfrø Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 (endret) Du kan komme i kontakt med jenter via venner, skole, jobb, kurs, andre aktiviteter. Hvis du blir invitert til noe sosialt så bruk gjerne den anledningen som en sjanse til å bli bedre på dette og gjerne kjempe mot sosialangsten. Jeg hadde en del lignende problemer når jeg vokste opp og det som hjalp meg mye var å tenke på at i bunn og grunn er det ingenting å være redd for. Høres kanskje litt simpelt ut men det er sant. Folk er folk, og hva så om du sier noe feil eller de synes du er rar. Ikke ditt problem, du er den du er. Det at du ønsker å gjøre noe med det er en bra start. Som sagt av de andre, det å snakke med lege, helsesøster, rådgiver (hvis skolen har det) er også en start. Endret 28. september 2015 av Rammfrø
Gjest Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Prøv å finn en jente som er i et mislykket forhold. Kom med fraser som f.eks. "Huff, nei sånn skal det ikke være", "Jeg skjønner deg kjempegodt", "Det høres ikke bra ut, jeg synes du fortjener bedre" etc... etc.. Vær deg selv, og god som du er, skal du nok se at det blir enklere å finne en jente å bli kjæreste med, så fort du viser henne hvilken god venn du kan være først. Jenter i mislykkede forhold ønsker seg ut, og da er det kjekt om det står en staut kar der å tar i mot henne med åpne armer.
Teethgrinding Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Prøv å finn en jente som er i et mislykket forhold. Kom med fraser som f.eks. "Huff, nei sånn skal det ikke være", "Jeg skjønner deg kjempegodt", "Det høres ikke bra ut, jeg synes du fortjener bedre" etc... etc.. Vær deg selv, og god som du er, skal du nok se at det blir enklere å finne en jente å bli kjæreste med, så fort du viser henne hvilken god venn du kan være først. Jenter i mislykkede forhold ønsker seg ut, og da er det kjekt om det står en staut kar der å tar i mot henne med åpne armer. For et parasittisk råd å gi! Det der er under normal verdighet. 3
Gjest Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 For et parasittisk råd å gi! Det der er under normal verdighet. Innleggene du skriver hadde blitt mer interessante, dersom du begrunnet påstandene dine med noe. Hvorfor er det under normal verdighet å gi det rådet jeg gir? Selvfølgelig er det ikke verdens beste taktikk for å finne henne han skal gifte seg med, og bo sammen med resten av livet, og det tror jeg heller ikke han er ute etter. Men slik ts fremstiller det, ser han på dette med å skaffe seg kjæreste som vanskelig. Mye på grunn av selvtillit og et vanskelig forhold til sosiale settinger. Det er definitivt en god måte å øve seg på å snakke med jenter, nettopp ved å finne ei som er på vei ut av sitt eget forhold. Alle kvinner elsker noen å støtte seg til i vanskelige perioder av livet, og de er sjeldent ute etter å hakke på, eller å fornedre sin egen støttespiller med kommentarer eller utsagn som kan svi for en med sosial angst. Men igjen - jeg gleder meg til å høre beskrivelsen din over hva som var parasittisk i rådet jeg gav, og hvorfor det var under normal verdighet.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Prøv å finn en jente som er i et mislykket forhold. Kom med fraser som f.eks. "Huff, nei sånn skal det ikke være", "Jeg skjønner deg kjempegodt", "Det høres ikke bra ut, jeg synes du fortjener bedre" etc... etc.. Vær deg selv, og god som du er, skal du nok se at det blir enklere å finne en jente å bli kjæreste med, så fort du viser henne hvilken god venn du kan være først. Jenter i mislykkede forhold ønsker seg ut, og da er det kjekt om det står en staut kar der å tar i mot henne med åpne armer. Kanskje for et fåtall jenter en måned eller to som rebound. Men følelser fungerer ikke slik at man faller for alle som viser støtte. Viss det gjorde det så hadde jenter vært forelsket i alle jentevennene sine og de fleste menn hele tiden. Jeg tror det du beskriver her fører til større sannsynlighet for at man aldri havner i et forhold. Man går glipp av de jentene som er genuint interessert i seg selv og risikerer å gå inn i forhold for jenter man har vært psykolog for. Der jentene innser i lengden at de bare ønsket støtten, de ønsket ikke gutten. Man kan selvsagt være en støttende venn for jenter, men man burde ikke bruke det som sjekketriks. Anonymous poster hash: 08d19...4fe 1
Teethgrinding Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Innleggene du skriver hadde blitt mer interessante, dersom du begrunnet påstandene dine med noe. Hvorfor er det under normal verdighet å gi det rådet jeg gir? (...) Men igjen - jeg gleder meg til å høre beskrivelsen din over hva som var parasittisk i rådet jeg gav, og hvorfor det var under normal verdighet. Jøss. Altså, dette forklarer seg jo selv. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du må loses gjennom begrepet som et barn. But what the hell.. En parasitt lever av sin vert. Å råde en ensom fyr til å finne seg en frustrert frøken i fast forhold han kan egle seg inn på og etterhvert "stjele" - er parasittisk virksomhet. Det er sånne karer jeg personlig har skremt skiten ut av slik at de har løpt og gjemt seg tidligere. Hvem faen er du som skal komme hit og ta dama mi? Drit i hvor mye problemer vi har, det er mellom meg og henne. Slike karer får tennene sine slått ut dersom de er uheldige. Det er på alle måter verdens verste råd å gi. Du skaper deg et rykte som en æreløs blodigle som kaster andre under bussen for muligheten til å få lukte litt på håret til dama til en annen. Altså, fy faen så creepy?! Det er ikke akkurat et sexy rykte å ha. Og på en annen side; hvorfor i huleste helvete ville du ha dama til en annen fyr?! Ufattelig drøyt, ekkelt og patetisk!
Gjest Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Jøss. Altså, dette forklarer seg jo selv. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du må loses gjennom begrepet som et barn. But what the hell.. En parasitt lever av sin vert. Å råde en ensom fyr til å finne seg en frustrert frøken i fast forhold han kan egle seg inn på og etterhvert "stjele" - er parasittisk virksomhet. Det er sånne karer jeg personlig har skremt skiten ut av slik at de har løpt og gjemt seg tidligere. Hvem faen er du som skal komme hit og ta dama mi? Drit i hvor mye problemer vi har, det er mellom meg og henne. Slike karer får tennene sine slått ut dersom de er uheldige. Det er på alle måter verdens verste råd å gi. Du skaper deg et rykte som en æreløs blodigle som kaster andre under bussen for muligheten til å få lukte litt på håret til dama til en annen. Altså, fy faen så creepy?! Det er ikke akkurat et sexy rykte å ha. Og på en annen side; hvorfor i huleste helvete ville du ha dama til en annen fyr?! Ufattelig drøyt, ekkelt og patetisk! Jo, takk for forklaring. Men det var jo en merkelig tankegang å ha, for ikke å snakke om merkelig væremåte av en som tydelig er opptatt av klasse og dannelse. - Du skremmer altså livskiten ut av folk som viser støtte til jenter som har en tung dag, fordi hun har kranglet med nettopp - deg. Vel, jeg kan forsåvidt se den røde prikken på siktet ditt, men skjønner ikke hvorfor du sikter som du gjør. Selvfølgelig mener jeg ikke at denne gutten, som så gjerne vil få kontakt med jenter, men som sliter med sosial angst, skal gå i mellom en jente og hennes kjæreste, midt i en opphetet krangel. Men å oppføre seg som en venn, dersom han vet at en jente har ambivalente følelser overfor forholdet hun er i, kan jeg ikke se er parasittisk på noen som helst måte. Men det faktum at du anser jenta som din eiendel, ut i fra at du lurer på hvem faen han er, som skal komme å ta dama DI er jo med på å beskrive hvorfor du ser på andre mennesker som parasitter. Dersom du tidligere har vært i en lignende situasjon, forteller det jo kun at du kanskje skulle latt være å behandle henne slik at du fant deg i en situasjon hvor det var en annen fyr som viste interesse. Jeg gav rådet til TS fordi jeg vet med sikkerhet at dette er er en superb situasjon å øve seg på å snakke med jenter. Riktignok kan det være en lyssky metode i noens øyne, men man er sin egen lykkes smed - og noen ganger tar man valg for å gjøre ting enklere for seg selv. For noen, antakeligvis også TS, er det vanskelig å gå bort til ei ukjent jente som sitter alene og si: "Hei, vil du ha en øl?". Da er det enklere å være den rolige vennen "uten skumle hensikter", som hun kan betro seg til. Dette trikset har fungert i alle år, og det fungerer den dag i dag. Derfor velger jeg heller å se på en slik situasjon som en realistisk måte å bli kjent med jenter på, enn å se på seg selv som en parasitt. Derfor lurte jeg også på hvorfor du mente det var parasittisk.
WubWub Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Prøv å finn en jente som er i et mislykket forhold. Kom med fraser som f.eks. "Huff, nei sånn skal det ikke være", "Jeg skjønner deg kjempegodt", "Det høres ikke bra ut, jeg synes du fortjener bedre" etc... etc.. Vær deg selv, og god som du er, skal du nok se at det blir enklere å finne en jente å bli kjæreste med, så fort du viser henne hvilken god venn du kan være først. Jenter i mislykkede forhold ønsker seg ut, og da er det kjekt om det står en staut kar der å tar i mot henne med åpne armer. Verdens verste taktikk å friendzone seg selv på den måten der. Jenta vil tro hu har fått ei venninde. Ikke bare er det en dårlig taktikk, det er også en uedel, uærlig, uredelig måte å drive med slikt manipulerende spill. Håper du ikke er gammel for dette var enkelt og greit ganske umodent. 1
Gjest Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Verdens verste taktikk å friendzone seg selv på den måten der. Jenta vil tro hu har fått ei venninde. Ikke bare er det en dårlig taktikk, det er også en uedel, uærlig, uredelig måte å drive med slikt manipulerende spill. Håper du ikke er gammel for dette var enkelt og greit ganske umodent. Ja, jeg skal være enig i at det ville vært umodent dersom TS var en 35 år gammel mann og hadde en godt gift kollega han ønsket å se skilt. Men det er ikke tilfelle. Han er en 18 år gammel gutt, som er usikker rundt jenter - og spør i tråden om han kan få noen tips til hvordan han kan komme innpå, og hvordan han kan ta kontakt med jenter. Slik jeg forstod tråden, er det her snakk om å ønske å "øve seg opp på å bli bedre til å snakke med jenter, og dermed ønske om å lære seg å ta kontakt med dem aller først". I en setting med russebiler, ser jeg ikke bort fra at det er mange i forhold - mye alkohol, og dermed mye krangler med både kjærester og venninner. I allefall var dette daglig på de russetreffene jeg deltok på for noen år siden. Hva som er galt med å gå bort til ei av dem og å åpne en samtale med eks. "Hei, går det bra med deg", klarer jeg ikke helt å forstå.
Teethgrinding Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Hva som er galt med å gå bort til ei av dem og å åpne en samtale med eks. "Hei, går det bra med deg", klarer jeg ikke helt å forstå. Kjære Intruder, du skrev, helt konkret: Vær deg selv, og god som du er, skal du nok se at det blir enklere å finne en jente å bli kjæreste med, så fort du viser henne hvilken god venn du kan være først. Jenter i mislykkede forhold ønsker seg ut, og da er det kjekt om det står en staut kar der å tar i mot henne med åpne armer. Nå har du plutselig moderert deg og påstår at du hele tiden har sagt noe helt annet. Det er løgn
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Ett råd er såkalt eksponeringsterapi. Det går ut på å eksponere seg for det man synes er skummelt. Hver gang du treffer noen jenter, gjør det til en vane å prate med dem. Begynn I det små. Si ting som hie keg heter, hyggelig å møte/hilse på deg. Spør jentene om dem. Jenter vil bli sett og hørt så det å vise interesse ved å spørre og lytte kan være viktig. Utvid alltid samtalen for hver samtale du har. Teorien er at jo mer du prøver å snakke med jenter jo mer takler du situasjonen. Ikke se på det som du skal få deg dame men at du skal bli kjent med jenter og trene på å prate med dem.Anonymous poster hash: afb55...c4f 1
Gjest Skrevet 29. september 2015 #15 Skrevet 29. september 2015 Kjære Intruder, du skrev, helt konkret: Nå har du plutselig moderert deg og påstår at du hele tiden har sagt noe helt annet. Det er løgn Hehe, ok. Jeg hadde ikke til hensikt å forfatte livet til trådstarter her. Mitt bidrag til spørsmålet hans var derfor å komme med et gjengs råd som i de fleste tilfeller fungerer enklere enn å manne seg opp på 10 øl, og slarve av seg noen dårlige sjekkereplikker for så å våkne dagen etter med fylleangst - og bestemme seg for at "Dame, det får jeg nok aldri." At du mener jeg har moderert meg, viser kun at du ikke evner å forstå hvor jeg ville med det første innlegget jeg skrev. Løgn er det i alle tilfeller ikke. Jeg har ikke et fullt manus på hva han bør si fra singel til kjæreste - men det spurte han heller ikke etter. Han spurte etter tips, noe jeg gav. At du ikke likte tipset jeg gav, kjære Arcturus, får jeg ikke gjort noenting med.
Teethgrinding Skrevet 29. september 2015 #16 Skrevet 29. september 2015 At du mener jeg har moderert meg, viser kun at du ikke evner å forstå hvor jeg ville med det første innlegget jeg skrev. Løgn er det i alle tilfeller ikke. Jeg har ikke et fullt manus på hva han bør si fra singel til kjæreste - men det spurte han heller ikke etter. Han spurte etter tips, noe jeg gav. At du ikke likte tipset jeg gav, kjære Arcturus, får jeg ikke gjort noenting med. Du ble nettopp tatt i en direkte løgn, også hevder du deg misforstått. Good one. Nei, du har helt rett, jeg likte overhodet ikke "tipset" du gav. Det er patetisk, besnærende, egosentrisk, umoralsk, sjofelt, ekkelt, uærlig, og trist. Du snakket helt beviselig om å innynde seg under radaren til en jente som sliter med typen, for å komme seirende ut på den andre siden når de små dryppene av såkalt "støtte" ender med et brudd du selv har hatt en finger med i spillet for å realisere. Så hevder du i etterkant at du bare mener dette skal være sosial trening? Hah, ja liksom. Try again. 2
Gjest Skrevet 29. september 2015 #17 Skrevet 29. september 2015 Igjen bærer et av innleggene dine preg av direkte herskteknikk. Ikke bare bærer det preg, det baserer seg på hersketeknikk. Dårlig sådan. Alt du skriver er jo et direkte resultat av at du mener jeg lyver. Men om du leser innleggene mine igjen, og klarer å skille på deg selv (som sikkert ikke har sosiale vanskeligheter) og ts, som sier han har det - vil du kanskje klare å se at jeg vil et annet sted med tipset jeg gav, enn å blidgjøre deg. Det som er parasittisk her forresten, er måten du har kuppet tråden på for å diskutere med meg som du har allerede helt tydelig har lagt for hat. Jeg kan ikke se at du har kommet med noe som helst relevant i denne tråden, som kommer trådstarter til gode.
Teethgrinding Skrevet 29. september 2015 #18 Skrevet 29. september 2015 Alt du skriver er jo et direkte resultat av at du mener jeg lyver. Men om du leser innleggene mine igjen, og klarer å skille på deg selv (som sikkert ikke har sosiale vanskeligheter) og ts, som sier han har det - vil du kanskje klare å se at jeg vil et annet sted med tipset jeg gav, enn å blidgjøre deg. Det som er parasittisk her forresten, er måten du har kuppet tråden på for å diskutere med meg som du har allerede helt tydelig har lagt for hat. Hvis du mener det er herskende å ta deg i direkte løgn, så ja, da er din hersker. Jeg har ikke lagt deg for hat, men tar din svake argumentasjon gang på gang. Du kneles under din egen hybris. Jeg flakser farlig nære solen selv som den arrogante akademikeren jeg er, men holder meg fortsatt flyvende fordi jeg balanserer galskapen ved å være konsekvent. Du er blitt tatt med buksene nede. Fersket i inkonsistens - tatt for å si én ting og så si noe annet etterpå. Slik faller retorikk og argument sammen som et korthus, kjære Intruder. Det er ingen vei tilbake. Stå for det. Ikke grav deg lengre ned.
Gjest Skrevet 29. september 2015 #19 Skrevet 29. september 2015 Hvis du mener det er herskende å ta deg i direkte løgn, så ja, da er din hersker. Jeg har ikke lagt deg for hat, men tar din svake argumentasjon gang på gang. Du kneles under din egen hybris. Jeg flakser farlig nære solen selv som den arrogante akademikeren jeg er, men holder meg fortsatt flyvende fordi jeg balanserer galskapen ved å være konsekvent. Du er blitt tatt med buksene nede. Fersket i inkonsistens - tatt for å si én ting og så si noe annet etterpå. Slik faller retorikk og argument sammen som et korthus, kjære Intruder. Det er ingen vei tilbake. Stå for det. Ikke grav deg lengre ned. Hehe, veltalende som du er kan du med litt hell få folk til å tenke og tro at jeg prøvde å bagatellisere mitt eget utsagn, basert på kritikken jeg fikk av deg. Og dermed kalle det jeg skrev for løgn. Jeg tror allikevel at både du og jeg - og de andre her - skjønner at jeg er oppegående nok til å ikke forsøke å lyve om noe som jeg skrev 2 musescroll opp, tilgjengelig for alle å lese. Og til og med som alle vil lese først, siden man leser fra topp og ned. Nei, jeg løy ikke - og jeg graver meg heller ikke ned. Jeg står veldig stabilt for det jeg har sagt. At jeg helt sikkert kunne valgt å ordlegge meg på en litt mer fornuftig måte skal jeg være mann nok til å innse. Men bottom line er at jeg mener fullt ut at TS med fordel kan dra nytte av andres problemer, når det handler om å tørre å ta kontakt med jenter. Enten om det er med "Hei, hvordan går det med deg", eller om det fortsetter med "Ja, huff - sånn skal det jo ikke være" - utover i en eventuell samtale. En setting hvor en jente på 17-18-19 år føler seg såret, hvorpå hun mottar støtte fra f.eks. TS, er i allefall en nokså trygg vei å bevege seg på - uten å måtte være redd for å bli direkte avvist eller såret av hun han tar kontakt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå