Gå til innhold

Biologi 2

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har biologi 1 nå, synes det er veldig kjekt. Hadde prøve i dag og er rimelig sikker på at jeg får minst en femmer. (Læreren sa at det var den vanskeligste prøven vi kom til å ha).

Men er litt usikker på om jeg bør velge biologi 2 til neste år. Har hørt litt forskjellig om det faget, noen sier det er vanskelig mens andre sier det er kjempeenkelt. 
Dersom jeg liker biologi 1 og synes det går greit, er biologi 2 så mye verre? Skjønner jo at det er et definisjonsspørsmål, men det er  jo deres meninger/erfaringer jeg er ute etter, så... :-) 

Anonymous poster hash: c522b...d35

Anonymous poster hash: c522b...d35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det en stund siden jeg gikk ut av vgs da, det skal sies.. Men biologi 2 var så ufattelig mye mer interessant enn biologi 1! Jeg følte vel egentlig at biologi 1 var vanskeligere, siden jeg var mer interessert i biologi 2 på en helt annen måte.. Men ingen av dem er jo vanskelige fag, spør du meg da :) Tror nok at hvis du liker 1 kan du like 2 også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg biologi 2! Det er faget jeg savner mest fra vgs, det var veldig interessant! Biologi 1 var litt kjedeligere synes jeg. Jeg fikk samme karakter i begge fagene. Biologi 2 krever litt mer detaljkunnskap kanskje, og det er litt biokjemi (fordel hvis du har hatt kjemi 1, men fullt mulig uten også selvfølgelig). 

Anonymous poster hash: 44e00...e88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva du er interessert i innen biologien. 

Det er utrolig mye plantebiologi i BI2, så hvis du syns dette er dødskjedelig vil jeg nok ikke anbefale det. 

Det er stor forskjell på 1 og 2. BI2 var så uendelig mye stoff og du må kunne alt på detaljnivå. I tillegg er det viktig å ha i bakhodet at du kan komme opp i BI2 skriftlig og det er virkelig et helvete.

Jeg tok biologi 2 og kom meg gjennom det med både skriftlig og muntlig eksamen. Det gikk fint, men jeg måtte legge ned utrolig mye arbeid i det og det var mye jeg fant totalt interessant. 

Legger ved en link fra boka jeg brukte i biologi 2. Her er en liten oversikt over hvilke temaer du evt skal innom. 

http://bios.cappelendamm.no/c301489/sammendrag/vis.html?tid=301490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes BI2 har vanskeligere enn BI1, selvom jeg hadde hatt KJ1, men så var det kanskje lettere å se sammenhenger i BI1 for meg. Kom opp i eksamen i begge fagene, muntlig for BI1 og skriftlig for BI2, og fikk henholdsvis 6 og 4 og jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...